Néhány száz képünk februárból, alkalomhoz illően. És az alkalom
BVA: Uniós vizsgálat a budai rakpart miatt
MTI
MTI
A Budapest Világörökségért Alapítvány (BVA) szerint osztályon aluli minőségben vette át az újjáépített budai alsó rakpartot a megbízó Fővárosi Önkormányzat, ezért uniós vizsgálat indult, és a BVA magyarországi vizsgálatokat is kezdeményez, mondta Bouquet László, az alapítvány elnöke.
Fontolva anyázás, demszkyzve strabagolás következik. Februárban beleástam magam a témába, sajtótájékozodtam, bámészkodtam, helyszíneltem és nekikeseredve röhögtem a hihetetlen építőipari pofátlanságon. Sunyin kiszélesített autóút, ha már Demszkynek nem sikerült autópályát varázsolnia a rakpartra, oszt szarból támfalat építeni árvíz ellen. Köszönjük meg szépen Budapest elkúrt "vőlegényének" és építőipari csókosainak, ezek tényleg tudják, merik, teszik.
Rakparti kivitelezésért a hunyó: STRABAG MML Kft
Készítettünk néhány száz fotót a helyszínen, tekintse meg velünk és csikorgassa a fogait. Ezt a drága szart rá kellene borítani a kivitelezőkre meg a politikus csicskáikra. Amúgy is javíthatatlan az egész tákolmány, le kell bontani, a megkövezés az esetükben ráadásul stílusos is lenne.
BVA: Uniós vizsgálat a budai rakpart miatt
MTI
A Budapest Világörökségért Alapítvány (BVA) szerint osztályon aluli minőségben vette át az újjáépített budai alsó rakpartot a megbízó Fővárosi Önkormányzat, ezért uniós vizsgálat indult, és a BVA magyarországi vizsgálatokat is kezdeményez, mondta Bouquet László, az alapítvány elnöke.
A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházásnak Európai Unió által elismert költsége 428,7 millió euró vagyis 120-130 milliárd forint, amelynek 65 százalékát az EU finanszírozta a Kohéziós Alapból, 20 százalékát a magyar állam, 15 százalékát pedig a főváros állta. A létesítményeket július végén adták át hivatalosan. A Csepel-sziget északi részén épült telep lehetővé teszi, hogy a fővárosban keletkező szennyvíz 95 százalékát biológiailag megtisztítsák.
Korompay Katalin, a BVA főépítésze az alapítvány sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a vizsgálat megindítása mellett az unió visszatart 15 milliárd forintot a teljes szennyvíztisztító projekt támogatásából - a beruházás részeként építették újjá a Margit-híd alatti rakpartszakaszt is - mindaddig, amíg a kérdéses szakasz nem felel meg az UNESCO előírásainak. A BVA szerint az általuk javasolt megoldás, a 400 méteres kőfal lebontása és szakszerű újjáépítése mintegy kétmilliárd forintból megvalósítható lenne, ezt az alapítvány független szakvéleményekkel igazolta.
Az Európai Unió a szennyvíztisztító megépítését a Kohéziós Alapból támogatja, a költségek 65 százalékát fedezi. A támogatási szerződés követelményei között a tájékoztatón kiosztott sajtóanyag alapján az unió előírta a régi kő támfallal azonos kivitelt. A főépítész szerint a legnagyobb hiba, hogy nem megfelelő követ használtak a 135 éves támfal újjáépítéséhez, ez a kőfajta ugyan olcsóbb volt, de csak egy-két évtizedet bír majd ki.
Bouquet László szerint a legkézenfekvőbb megoldás az lenne, ha egy UNESCO-misszió érkezne a fővárosba a támfal ellenőrzésére, az alapítvány ezt már kezdeményezte.
Horváth János tiszteletbeli elnök, az Országgyűlés korelnöke azt mondta, hogy a BVA államigazgatási eljárást kezdeményezett az ügyben az illetékes minisztériumoknál. Mint Bouquet László elmondta, a Nemzeti Fejlesztési, a Vidékfejlesztési és a Nemzeti Erőforrás Minisztériumhoz, valamint a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez fordultak, miután a vizsgálatot indító Európai Bizottság regionális főigazgatósága az eset magyarországi kivizsgálását is javasolta.A sajtótájékoztatón megjelent a beruházó cég, a Csepel 2005 FH konzorcium egy képviselője is, aki szerint szakértők véleményének figyelembevételével végezték a munkálatokat. A projektcég korábban azt állította, hogy a támfal az érvényes, jogerős vízjogi létesítési engedély szerint épült, a kivitelezés menetét rendszeresen megtekintette az engedélyező hatóság és az örökségvédelmi szempontból illetékes Kulturális Örökségvédelmi Hivatal.
Végezetül egy kis humor:
"A 135 éve épült partfal homlokzati kőanyagának elbontására és újrafelhasználására civil szervezetek bevonásával, javaslataik figyelembevételével kerül sor. Annak érdekében, hogy a teljes Budai alsó rakpart látványának egysége minél kevésbé sérüljön, a rakpart régi kőburkolataiból annyit építenek vissza, amennyit csak lehetséges, a hiányzó köveket pedig az eredetivel megegyező származású és típusú tardosi vörös mészkővel pótolják." (2009, epulettar)
Az a megoldás, amelyet a BVA javasol, a 400 méteres kőfal lebontása és szakszerű újjáépítése mintegy 2 milliárd forintból.
Fontolva anyázás, demszkyzve strabagolás következik. Februárban beleástam magam a témába, sajtótájékozodtam, bámészkodtam, helyszíneltem és nekikeseredve röhögtem a hihetetlen építőipari pofátlanságon. Sunyin kiszélesített autóút, ha már Demszkynek nem sikerült autópályát varázsolnia a rakpartra, oszt szarból támfalat építeni árvíz ellen. Köszönjük meg szépen Budapest elkúrt "vőlegényének" és építőipari csókosainak, ezek tényleg tudják, merik, teszik.
Rakparti kivitelezésért a hunyó: STRABAG MML Kft
Vállalkozó: Csepel 2005 FH Konzorcium
Konzorcium vezetője: Degrémont SA (Suez)
További konzorciumi tagok: OTV France (Veolia Environnement), Hídépítő Zrt., Alterra Építőipari Kft
Mindent a kedves olvasóért: hétvégi paranoia és összeesküvés-elmélet
Nem tudok szabadulni attól a tévképzettől, hogy az osztrák cégek szándékosan teszik tönkre azt a várost, hogy esélyünk se legyen a regionális vezető szerepért a Béccsel folyó versenyben. Az Epamedia (Raiffeisen Bank) teleszemeteli Budapestet óriásplakátokkal, a Raiffeisen Bank lerombolja Budavárát. Oszt a gonoszcsúnyatrianonigenlő franciák besegítenek, szándékosan szétkúrják a világörökségünket, hogy az UNESCO elvegye a rangos címet.
Konzorcium vezetője: Degrémont SA (Suez)
További konzorciumi tagok: OTV France (Veolia Environnement), Hídépítő Zrt., Alterra Építőipari Kft
Mindent a kedves olvasóért: hétvégi paranoia és összeesküvés-elmélet
Nem tudok szabadulni attól a tévképzettől, hogy az osztrák cégek szándékosan teszik tönkre azt a várost, hogy esélyünk se legyen a regionális vezető szerepért a Béccsel folyó versenyben. Az Epamedia (Raiffeisen Bank) teleszemeteli Budapestet óriásplakátokkal, a Raiffeisen Bank lerombolja Budavárát. Oszt a gonoszcsúnyatrianonigenlő franciák besegítenek, szándékosan szétkúrják a világörökségünket, hogy az UNESCO elvegye a rangos címet.
Tehetetlen düh, fogcsikorgatva viccelődünk, muhaha.
Nem tudom elhinni, hogy a kétmilliárd forintba kerülő hihetetlen gányolás, amit a Duna-parton, az Alsó Budai rakpart támfalánál barmoltak, az nem szándékos. Viccnek kissé drága. Ez a támfal a budapestiek arculköpése, jó sok közpénzért, az Ön és az európai adófizetők pénzéért. Az elkúrt rakpart külleméből ítélve a vállalkozó cég nemcsak drága (oh, vegyük meg kilóra a parlamenti pártokat), hanem szimplán hülyék gyülekezete: nem értenek az építőiparhoz.
Nem tudom elhinni, hogy a kétmilliárd forintba kerülő hihetetlen gányolás, amit a Duna-parton, az Alsó Budai rakpart támfalánál barmoltak, az nem szándékos. Viccnek kissé drága. Ez a támfal a budapestiek arculköpése, jó sok közpénzért, az Ön és az európai adófizetők pénzéért. Az elkúrt rakpart külleméből ítélve a vállalkozó cég nemcsak drága (oh, vegyük meg kilóra a parlamenti pártokat), hanem szimplán hülyék gyülekezete: nem értenek az építőiparhoz.
Készítettünk néhány száz fotót a helyszínen, tekintse meg velünk és csikorgassa a fogait. Ezt a drága szart rá kellene borítani a kivitelezőkre meg a politikus csicskáikra. Amúgy is javíthatatlan az egész tákolmány, le kell bontani, a megkövezés az esetükben ráadásul stílusos is lenne.
BVA: Uniós vizsgálat a budai rakpart miatt
MTI
A Budapest Világörökségért Alapítvány (BVA) szerint osztályon aluli minőségben vette át az újjáépített budai alsó rakpartot a megbízó Fővárosi Önkormányzat, ezért uniós vizsgálat indult, és a BVA magyarországi vizsgálatokat is kezdeményez, mondta Bouquet László, az alapítvány elnöke.
A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházásnak Európai Unió által elismert költsége 428,7 millió euró vagyis 120-130 milliárd forint, amelynek 65 százalékát az EU finanszírozta a Kohéziós Alapból, 20 százalékát a magyar állam, 15 százalékát pedig a főváros állta. A létesítményeket július végén adták át hivatalosan. A Csepel-sziget északi részén épült telep lehetővé teszi, hogy a fővárosban keletkező szennyvíz 95 százalékát biológiailag megtisztítsák.
Korompay Katalin, a BVA főépítésze az alapítvány sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a vizsgálat megindítása mellett az unió visszatart 15 milliárd forintot a teljes szennyvíztisztító projekt támogatásából - a beruházás részeként építették újjá a Margit-híd alatti rakpartszakaszt is - mindaddig, amíg a kérdéses szakasz nem felel meg az UNESCO előírásainak. A BVA szerint az általuk javasolt megoldás, a 400 méteres kőfal lebontása és szakszerű újjáépítése mintegy kétmilliárd forintból megvalósítható lenne, ezt az alapítvány független szakvéleményekkel igazolta.
Az Európai Unió a szennyvíztisztító megépítését a Kohéziós Alapból támogatja, a költségek 65 százalékát fedezi. A támogatási szerződés követelményei között a tájékoztatón kiosztott sajtóanyag alapján az unió előírta a régi kő támfallal azonos kivitelt. A főépítész szerint a legnagyobb hiba, hogy nem megfelelő követ használtak a 135 éves támfal újjáépítéséhez, ez a kőfajta ugyan olcsóbb volt, de csak egy-két évtizedet bír majd ki.
Bouquet László szerint a legkézenfekvőbb megoldás az lenne, ha egy UNESCO-misszió érkezne a fővárosba a támfal ellenőrzésére, az alapítvány ezt már kezdeményezte.
Horváth János tiszteletbeli elnök, az Országgyűlés korelnöke azt mondta, hogy a BVA államigazgatási eljárást kezdeményezett az ügyben az illetékes minisztériumoknál. Mint Bouquet László elmondta, a Nemzeti Fejlesztési, a Vidékfejlesztési és a Nemzeti Erőforrás Minisztériumhoz, valamint a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez fordultak, miután a vizsgálatot indító Európai Bizottság regionális főigazgatósága az eset magyarországi kivizsgálását is javasolta.A sajtótájékoztatón megjelent a beruházó cég, a Csepel 2005 FH konzorcium egy képviselője is, aki szerint szakértők véleményének figyelembevételével végezték a munkálatokat. A projektcég korábban azt állította, hogy a támfal az érvényes, jogerős vízjogi létesítési engedély szerint épült, a kivitelezés menetét rendszeresen megtekintette az engedélyező hatóság és az örökségvédelmi szempontból illetékes Kulturális Örökségvédelmi Hivatal.
Végezetül egy kis humor:
"A 135 éve épült partfal homlokzati kőanyagának elbontására és újrafelhasználására civil szervezetek bevonásával, javaslataik figyelembevételével kerül sor. Annak érdekében, hogy a teljes Budai alsó rakpart látványának egysége minél kevésbé sérüljön, a rakpart régi kőburkolataiból annyit építenek vissza, amennyit csak lehetséges, a hiányzó köveket pedig az eredetivel megegyező származású és típusú tardosi vörös mészkővel pótolják." (2009, epulettar)
kép az építés kezdetéről, az út szélesítéséről (az amúgy oly puhakaka Demszky határozottan és bátran szembepisil az UNESCO tilalmával)
Ajánlott: a Csepel 2005 FH konzorcium a Korrupció Monitor oldalán + Heti Válasz a háttérben meghúzodó Suez és Veolia mesterkedéseiről
Kapcsolódó bejegyzéseink: a rakparti buhera képei februárból + a Budai alsó rakpart szélesítése + foglaljuk vissza a rakpartot a kocsiktól
Az építkezés az űrből (valószínűsíthetően tavalyi képek)
Budai alsó rakpart nagyobb térképen való megjelenítése
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése