2010. február 28., vasárnap

A Világörökség elstrabagolása

Alsó Budai rakpart, blog, Budai Alsó rakpart, Budapest, fotók, képek, photos, pictures, Strabag Zrt, támfal, UNESCO, világörökség

képek, UNESCO, Budapest,  Alsó Budai rakpart,  világörökség, támfal, Strabag Zrt, Budai Alsó rakpart, Budapest, blog, fotók, pictures, photos,  Mindent a kedves olvasóért: hétvégi paranoia és összeesküvés-elmélet

Nem tudok szabadulni attól a tévképzettől, hogy az osztrák cégek szándékosan teszik tönkre azt a várost, hogy esélyünk se legyen a regionális vezető szerepért a Béccsel folyó versenyben. Az Epamedia (Raiffeisen Bank) teleszemeteli Budapestet óriásplakátokkal, a Raiffeisen Bank lerombolja Budavárát. Oszt a a franciák besegítenek STRABAG! STRABAG! STRABAG!, Strabag MML Kft szándékosan szétkúrják a világörökségünket, hogy az UNESCO elvegye a rangos címet. Nem tudjuk elhinni, hogy kétmilliárd forintért ezt a hihetetlen gányolást, amit a Duna-parton, az Alsó Budai rakpart támfalánál barmoltak, az nem szándékos. Ez a támfal a budapestiek arculköpése, jó sok közpénzért, az Ön és az európai adófizetők pénzéért. Az elkúrt rakpart külleméből ítélve a vállalkozó nemcsak drága cég (oh, vegyük meg kilóra a parlamenti pártokat), hanem szimplán hülyék gyülekezete: nem értenek az építőiparhoz.

Készítettünk néhány száz fotót a helyszínen, tekintse meg velünk és csikorgassa a fogait. Ezt a drága szart rá kellene borítani a kivitelezőkre meg a politikus csicskáikra. Amúgy is javíthatatlan az egész tákolmány, le kell bontani, a megkövezés az esetükben ráadásul stílusos is lenne.

Vállalkozó: Csepel 2005 FH Konzorcium

Konzorcium vezetője: Degrémont SA
További konzorciumi tagok: OTV France, Hídépítő Zrt., Alterra Építőipari Kft



Pro Budapest, Akadémia, Képes Terem, Budapest Világörökségéért Alapítvány, Strabag, Budai Alsó rakpart, támfal, sajtótájékoztatóAz alábbi szöveget az MTI-től loptuk, köszönet nekik. Habár mi is elfáradtunk az Akadémiára a Budapest Világörökségért Alapítvány (PRO BUDAPEST Világörökségi Összefogás, Rehabilitációs Kerekasztal) által tartott sajtótájékoztatóra, erősen elkésve, félidőben érkeztünk. Az sajtótájra talán visszatérünk, nagyon szimpatikus emberek hatalmas felkészültséggel.

MTI:

Szakmaiatlan a Margit híd budai oldalán a rakpart most is folyó felújítása, ezért ezeket a munkálatokat újra kell kezdeni; a beruházó ígéretet tett arra, hogy áprilistól kijavítják a hibákat, hogy a rakpart megfeleljen a műemlékvédelmi előírásoknak - közölte Bouquet László, a Budapest Világörökségért Alapítvány elnöke Budapesten sajtótájékoztatón.

A Margit híd budai lábánál lévő rakpartot a történelmi hagyományoknak megfelelően kell felújítani. A munkálatok eddig leginkább a túlzott takarékosság jegyében zajlottak, holott 2 milliárd forint áll a Strabag Zrt. és alvállalkozói rendelkezésére. Spóroltak az építőanyagon, és építész tervező nélkül építkeztek, ami "szakmaiatlan megoldás" - mondta.

képek, UNESCO, Budapest,  Alsó Budai rakpart,  világörökség, támfal, Strabag Zrt, Budai Alsó rakpart, Budapest, blog, fotók, pictures, photos,  Hozzátette: a felújítás nem felel meg az UNESCO elvárásainak sem, mert a világörökség részét képező műemlékek sérültek, holott a financiális és időbeli feltételek adottak a megfelelő színvonalú munkának. Szerinte háromnegyedét kell újraépíteni.

Molnár Sándor, a Kőfaragók Ipartestületének alelnöke kitért arra, hogy a kivitelezést szakmai és esztétikai szempontból vizsgálták egy négytagú delegációval, ennek eredményeként írtak erről egy tanulmányt. Ebben megállapították, hogy a beépített kövek lebontása nélkül nem lehet újjáépíteni a rakpartot, mert "nincs az az ember, aki ezt a falat tisztességgel át tudja adni". Az idegenforgalmat is befolyásolja ennek a falnak az állapota, mert a turisták szeme előtt van - tette hozzá.

Osgyáni Vilmos restaurátor közölte: a Bem rakpart a Margit hídtól 200 méterre délre és északra lévő szakaszát bontották le és építették újjá, eközben a támkövek egy része eltört, illetve már törött állapotban állították be azokat a falba. Szerinte kérdéses, hogy a burkolati rész így hogyan állja ki az idő próbáját. A legalacsonyabb szakmai kitételeknek sem feletek meg a kivitelezők, amikor állvány, zsinór- és vízmérték nélkül építkeztek alkalmazottaik - hangoztatta.

képek, UNESCO, Budapest,  Alsó Budai rakpart,  világörökség, támfal, Strabag Zrt, Budai Alsó rakpart, Budapest, blog, fotók, pictures, photos,  Korompay Katalin, az alapítvány főépítésze rámutatott: a 31 és 43 centiméter közötti vastagságú kövekből álló sorok minden egyes tagját ugyanoda kellett volna visszatenni, ahol az eredetileg volt, de nem ez történt. A kiálló, a sorba nem illő köveket spórolásból lefűrészelték, amit szakszerűtlennek ítélt. A kivitelezők az előírt tervtől is eltértek - vélte.

A Margit híd rakpartja újjáépítésének beruházója a Fővárosi Önkormányzat, amely 15 százalékkal járult hozzá a kiadásokhoz, 20 százalékot az állam, 65 százalékot az unió - pályázatok útján - vállalt magára a költségekből.


Alsó Budai rakpart, blog, Budai Alsó rakpart, Budapest, fotók, képek, photos, pictures, Strabag Zrt, támfal, UNESCO, világörökség
Alsó Budai rakpart, blog, Budai Alsó rakpart, Budapest, fotók, képek, photos, pictures, Strabag Zrt, támfal, UNESCO, világörökségA Budapest Világörökségéért Alapítvány nyilatkozata.

A világörökségi Duna-part tavasszal induló javításával elhárulhat a szennyvízprojekt uniós támogatását fenyegető veszély
forrás: mti

Két fontos eredményt hozott a Budapest Világörökségéért Alapítvány (B.V.A.) januári sajtótájékoztatója, amelyen a világörökség területén felépült kő partfal hibáiról és a 15 milliárd forintnyi uniós támogatásnak az Európai Bizottság határozata értelmében való veszélybe kerüléséről tájékoztatta a médiát.

A problémáról most értesült nyilvánosság éppúgy a világörökség oldalára állt a partfal kijavítása ügyében, mint a beruházó Főváros képviselője és a Világörökség legfőbb állami felelősei.
A fővárosi beruházótól ígéret hangzott el a sajtónyilvánosság előtt arra, hogy áprilisban megkezdődik a kőfal kijavítása, amelynek célja “a világörökségi szempontoknak megfelelő, eredeti állapotával azonosan kinéző partfal kialakítása”. Az az álláspont, hogy ehhez “csak a kőburkolat korrekciójára lehet szükség, a súlytámfalat biztosan nem kell megbontani”, nemcsak a kinézet, hanem a kőfal valódi javításának lehetőségét tartalmazza.

Alsó Budai rakpart, blog, Budai Alsó rakpart, Budapest, fotók, képek, photos, pictures, Strabag Zrt, támfal, UNESCO, világörökségHogy a tavasszal újrainduló munka minél jobb színvonalon és jól előkészítve folyhasson, a B.V.A. a közeljövőben egy sajtókonferencián ismerteti a különböző értékeket sértő hibák természetéből következő javaslatait. Kéri ehhez a sajtó továbbra is tárgyszerű, felelős tájékoztatását és a nyilvánosság támogatását a világörökséghez méltó eredmény elérése érdekében. – A sajtókonferencia időpontját a média útján teszi közzé.
A dunai panoráma világörökséggé nyilvánított értékeinek megőrzését – mivel kivételes, egyetemes jellege miatt az egész emberiség számára pótolhatatlan – itt az Alapítvány kezdeményezésére az UNESCO és az Európai Unió egyaránt megköveteli.

Az Uniónak a régivel azonos új kőfal megépítéséhez kötött fizetési feltétele Budapest panorámája szépségének visszaállítását írja elő a projekt magyar felelőseinek. Ez a szigorúság maga is egy rendkívüli uniós támogatás, amely rászorít saját érdekünk szolgálatára, ha mi magunk elvétenénk a célt, hogy a Főváros, amelynek törvényi kötelezettsége van a Világörökség védelmével kapcsolatban, és a Magyar Állam, amely nemzetközi egyezményben vállalta a világörökségi értékek megőrzését, közös projektjükben ne rongálják azt.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

höhö, szavazz a Fideszre, hallgass a Strabagra

Névtelen írta...

AKTUÁLIS / 2011.05.28.
KIÁLLÍTÁS A KORZÓN!

Tisztelettel meghívjuk

A rakodópart kövei - Duna-parti Világörökségünk

c. szabadtéri kiállításra a budapesti rakpartok és a dunai panoráma százötven éves történetéről, amely a Petőfi szobor mögötti Duna-korzón lesz látható holnaptól kezdve egy hónapig.

A világörökségi panoráma elegáns alapvonalát jelentő partműveket, amelyek eredetileg árvízvédelem, kikötő, rakodás, piac és közlekedés céljaira épültek, a kiállítás több mint 200 korabeli fotón, festményen, metszeteken, rajzokon és terveken mutatja be. A rakpartok fölött a vele együtt látszó Világörökség-városkép érdekes változásait is nyomon követhetjük.

A magyar-angol nyelvű kibővített kiállítást a Budapest Világörökségéért Alapítvány rendezte a Külügyminisztérium támogatásával, az uniós magyar elnökséghez és a Duna Stratégia elfogadásához kapcsolódva. Az esemény további aktualitását adja a rakpartok közeli műemlékké nyilvánítása - ami az Alapítvány 2006-ban benyújtott előterjesztése óta váratott magára - és a májusban elfogadásra kerülő Világörökség törvény.

A kiállított képanyagot Kolundzsija Gábor urbanista, a Magyar Urbanisztikai Társaság budapesti elnöke, a PRO BUDAPEST világörökségi összefogás tagja gyűjtötte össze, válogatta és írta.

Megnyitó 2011. május 29. vasárnap 15 h - a meghívót lásd a mellékletben. A kiállítás június 27-ig tekinthető meg.



A PRO BUDAPEST Aktuális a PRO BUDAPEST Világörökségi összefogás elektronikus értesítője
BUDAPEST VILÁGÖRÖKSÉGÉÉRT ALAPÍTVÁNY / B.V.A. / a PRO BUDAPEST világörökségi összefogás és a Rehabilitációs Kerekasztal alapítója / Foundation for Budapest World Heritage / Fondation pour le Patrimoine mondial de Budapest / Stiftung für das Weltkulturerbe Budapest / iroda / levelezési cím: 1025 Budapest II. Kapy utca 17. / tel/fax: (36 1) 394 2237 / mobil: 06 / 70 / 279 8771 / e-mail: vilagorokseg@proBudapest.hu / számlaszám: 11711034 - 20855943 / tb. elnök: Horváth János / elnök: Bouquet László / főépítész: Korompay Katalin / védnökök: Göncz Árpád, Granasztói György, Habsburg Ottó, Jeszenszky Géza, Kosáry Domokos +, Mádl Ferenc, Papp László/USA, Pierre Vago +/Párizs, Vizi E. Szilveszter / nemzetközi partnerek: Europa Nostra / Európa Tanács / Európai Unió / francia kultuszminisztérium / ICOMOS / UNESCO