2010. február 26., péntek

Szent István Bazilika és kegytárgybolt

Azután bement Jézus a templomba, és kiűzte mindazokat, akik a templomban árusítottak és vásároltak, a pénzváltók asztalait és a galambárusok székeit pedig felborította, és ezt mondta nekik: "Meg van írva: Az én házamat imádság házának nevezik: ti pedig rablók barlangjává teszitek.” (Mt. 21,12-13)

Azután bement Jézus a templomba, és kiűzte mindazokat, akik a templomban árusítottak és vásároltak, a pénzváltók asztalait és a galambárusok székeit pedig felborította, és ezt mondta nekik: Meg van írva: Az én házamat imádság házának nevezik: ti pedig rablók barlangjává teszitek. Budapest, Szent István Bazilika, V. kerület,  képek,  fotó,  photo, Cathedral, belváros, religiou articles
Azután bement Jézus a templomba, és kiűzte mindazokat, akik a templomban árusítottak és vásároltak, a pénzváltók asztalait és a galambárusok székeit pedig felborította, és ezt mondta nekik: Meg van írva: Az én házamat imádság házának nevezik: ti pedig rablók barlangjává teszitek. Budapest, Szent István Bazilika, V. kerület,  képek,  fotó,  photo, Cathedral, belváros, kegytárgy bolt, religiose article,
Azután bement Jézus a templomba, és kiűzte mindazokat, akik a templomban árusítottak és vásároltak, a pénzváltók asztalait és a galambárusok székeit pedig felborította, és ezt mondta nekik: Meg van írva: Az én házamat imádság házának nevezik: ti pedig rablók barlangjává teszitek.
SZENT ISTVÁN-BAZILIKA

Cím: 1051 Budapest,
V. kerület,
Szent István tér
Telefonszám: 1/317-2859
Nyitva tartás: H-P 9-16, Szo 9-13, V 13-16

Kapcsolódó: gömbpanoráma, panoráma, légifotók, 3D séta a Bazilika belsejében


Kimondottan irigyeltem az egyháza miatt, és nem titkoltam előle, ostobának tartom, hogy elhagyta a hitét s azzal a gyónás lehetőségét. A fejem mindenféle kétellyel és szorongással volt tele, amitől nem tudtam megszabadulni. Imádtam volna, ha egy plébános vagy esperes nyakába zúdíthatom az összes szart, ami bántott. Egész csinos, hierarchikus folyamatábra rajzolódott ki előttem, mely a szar áramlását mutatta kezdve az én fejemtől a gyónás révén át a plébánoséba, onnan a püspökébe vagy bíboroséba (vagy aki következik: egyházi ügyekben nemigen vagyok járatos), és a végén a pápánál köt ki az egész, aki az ülepítőtartály szerepét játssza a világ összes fájdalomból, nyomorúságból és bűntudatból álló mocska számára, egészen addig, míg az összes szart ő maga is tovább nem adja egyenesen Istennek. (Feltéve persze, hogy Isten létezik, vagy legalább van olyan cím, hogy "Isten", ahová a szart el lehet küldeni.) (Pohl: Átjáró)

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Sétál a pap a folyóparton.Megcsúszik, s beleesik a vízbe. Mivel nem tud úszni, fuldokolni kezd. Arra jár a halőr, meglátja a fuldoklót, s rohan a segítségére:
- Jöjjön, fogja meg a botom, kihúzom!
- Nem, köszönöm, én Isten gyermeke vagyok, engem az Úr megment.
- De jöjjön, hát kihúzom!
- Engem majd Isten megment.
A halőr elment, a pap megfulladt. Felérvén a mennybe, kérdi Szent Pétertől:
- Miért nem segítettél rajtam? Miért hagytál megfulladni?
Mire Szent Péter:
- Mit gondolsz, ki küldte a halőrt?

Névtelen írta...

Kimondottan irigyeltem az egyháza
miatt, és nem titkoltam előle, ostobának tartom, hogy elhagyta a hitét s azzal
a gyónás lehetőségét. A fejem mindenféle kétellyel és szorongással volt tele,
amitől nem tudtam megszabadulni. Imádtam volna, ha egy plébános vagy esperes
nyakába zúdíthatom az összes szart, ami bántott. Egész csinos, hierarchikus
folyamatábra rajzolódott ki előttem, mely a szar áramlását mutatta kezdve az én
fejemtől a gyónás révén át a plébánoséba, onnan a püspökébe vagy bíboroséba
(vagy aki következik: egyházi ügyekben nemigen vagyok járatos), és a végén a
pápánál köt ki az egész, aki az ülepítőtartály szerepét játssza a világ összes
fájdalomból, nyomorúságból és bűntudatból álló mocska számára, egészen addig,
míg az összes szart ő maga is tovább nem adja egyenesen Istennek. (Feltéve
persze, hogy Isten létezik, vagy legalább van olyan cím, hogy "Isten", ahová a
szart el lehet küldeni.)

Névtelen írta...

‎"Felkérem Názáreti Józsefnét, leánykori nevén Szűz Máriát, hogy ellenőrzés céljából mutassa be a jegyző által hitelesìtett adásvételi szerződést, valamint a földhivatal által kiadott telekkönyvi kivonatot Magyarországra mint Mária országára vonatkozóan, valamint tisztelettel megkérem, hogy válasszon magának egy másik ingatlant, mert a bérlők szerint mindkét fél jobban járna..."
(Barnabás Horváth szíves közlése nyomán)