2010. augusztus 10., kedd

Vörösmarty tér: Media Screen Led System

Vannak egyenlőek és mégigazibbak, akiknek mindent szabad. Miután kitiltották az óriásplakátokat a belvárosból (értsd. a reklámszennyezést), a mobil pódiumautók király módon profitálnak a konkurencia kiiktatásából. És itt egy újabb profitáló, egyenesen az Elbaszott Ketrecből (Vörösmarty tér 1 Irodaház, Budapest Atrium Cafe)

Aki a pélót belógatja az arcunkba:

MEDIA SCREEN LED SYSTEM
Válaszd a minőséget

slsmedia.tv
Hirdess most ("a Time Square mintájára", ezek elhozták nekünk Amerikát a Vörösmarty térre, köszönjük)

Budapest Atrium Cafe Mediterraean Food Pizzeria Enjoy Your Stay Welcome to Budapest WINK www.wink.hu Duna Terasz XIII. kerület Duna-part Right on bank of Danube Azonnal költözhető lakások www.billerbeck.hu Billerbeck Paplanok ágyak matracok párnák a nyugodt alvás érdekében Luxuslimuzin szolgálat www.luxuslimuzin.hu Pink Limo Partykra Leánybúcsúra


hg.hu: A stílusában kevésbé, de elterjedtségében eleinte visszafogott hirdetési eszköz agresszivitását az autók megjelenése fokozta a mai szintre: az Államokban a személygépkocsi tömegessé válásával az óriásplakátok bevették a forgalmas főutak környékét, megállíthatatlanul burjánozva egészen 1965-ig.
Ebben az évben szignálta Lyndon B. Johnson elnök a Highway Beautification Act nevű törvényt, amely nemcsak a főutak mentén elhelyezendő hirdetőtáblák szigorú kontrollját írt elő, de táblatemetők létesítését is. A rendelkezést sok kritika érte, az ugyanis a létező táblák eltávolítására nem teremt lehetőséget. Az óriásplakátok második fénykora 1971-ben jött el, amikor egy újabb törvény betiltotte a televíziós és rádiós cigarettareklámokat az Egyesült Államokban. Az addig e célra szánt pénzek java az óriásplakátok területére vándorolt át, és az így is maradt egészen 1997-ig, amikor innen is kitiltották a dohányipart.
A szocialista Magyarországon nem volt engedélyezett a hirdetés e műfaja, helyette a városokban a neonreklám dominált. A rendszerváltás után gombamódra szaporodó óriásplakátokkal szemben a drágább és statikus neon nem bírta a konkurenciaharcot: mára szinte teljesen eltűnt. A hirdetések kihelyezésének rendezése a kerületi hatóságok és az önkormányzatok hatáskörébe tartozik; van, ahol minden, fél négyzetméternél nagyobb táblát engedélyeztetni kell, függetlenül a helyszíntől, de akad olyan város is, ahol magánterületre szabadon helyezhető ki hirdetés. 2008 végén 44 ezerre tették a legálisan plakátfelületek számát Magyarországon. A fővárosi szabályozás 2002-ben, a választások után lépett életbe, de gyorsan jelentőségét vesztette, miután a belvárosi utcákban az óriásplakátok helyét átvették a felújítási ponyvák hirdetései. Az egyedi szabályozás folytán azonban a külső kerületekben vagy épp a metróállomások falain ma is meghatározzák a látványt.


További bejegyzések a Vörösmarty térről: Fidesz önünneplés a választások éjszakáján + Fidesz buli, első menet + Fidesz buli előkészületek + Plutó + Könyvhét 2010 + bódék a város szívében + a Citibank antiterrorista kukái + Gerbeaud: low-end fény- és hangjáték + Szilveszter 2009-2010 + Dögszag a Vörösmarty téren + Hulk Budapesten + Deszkabárány (az Aranybárány terasza) + naplemente + Vörösmarty tér 1: ellopott közterület? + Borat Budapesten + Vörösmarty tér 1: Újraelizélt Palota + Vörösmarty tér 1: szép, beetető tervek + Hare Krisna Fesztivál + Taposóaknák turistáknak és bennszülötteknek + Szilveszter 2008-2009 vásárral + Karácsonyi vásár 2008 + NATO csúcs Tamás Gáspár Miklósal + Falun Gong 2005

És ameddig el nem felejtem: kitiltani az óriásplakátokat Budapestről, vidékről, Európából

Nincsenek megjegyzések: