![Budai Alsó rakpart, Budapest Világörökségért Alapítvány, Demszky Gábor, Fővárosi Önkormányzat, korrupció, Suez, támfal, UNESCO, Veolia, világörökség](http://lh3.ggpht.com/_BdLHxSDhBBw/S4gXYcTd7AI/AAAAAAAAClc/6Y9sHEP1O8Y/budai-rakpart-strabag-margit-hid%20%287%29.jpg)
![Budai Alsó rakpart, Budapest Világörökségért Alapítvány, Demszky Gábor, Fővárosi Önkormányzat, korrupció, Suez, támfal, UNESCO, Veolia, világörökség, képek, fotók](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgNJJPw0tzVn2Pwr28Jwh1F6TqOBFMFSMQlfxaAF6I4u6idr86-x6RXg_DjVgoeVEa0156hDeQuN0FCU1bwINczgxP-LIkfO5bifSbe5IHlEzFSMc4-m2QjHz1bRiCDfX8LVuT2K0VlMH8/s1600/budai-rakpart-strabag-margit-hid+(129).jpg)
BVA: Uniós vizsgálat a budai rakpart miatt
MTI
MTI
A Budapest Világörökségért Alapítvány (BVA) szerint osztályon aluli minőségben vette át az újjáépített budai alsó rakpartot a megbízó Fővárosi Önkormányzat, ezért uniós vizsgálat indult, és a BVA magyarországi vizsgálatokat is kezdeményez, mondta Bouquet László, az alapítvány elnöke.
Fontolva anyázás, demszkyzve strabagolás következik. Februárban beleástam magam a témába, sajtótájékozodtam, bámészkodtam, helyszíneltem és nekikeseredve röhögtem a hihetetlen építőipari pofátlanságon. Sunyin kiszélesített autóút, ha már Demszkynek nem sikerült autópályát varázsolnia a rakpartra, oszt szarból támfalat építeni árvíz ellen. Köszönjük meg szépen Budapest elkúrt "vőlegényének" és építőipari csókosainak, ezek tényleg tudják, merik, teszik.
Rakparti kivitelezésért a hunyó: STRABAG MML Kft
Készítettünk néhány száz fotót a helyszínen, tekintse meg velünk és csikorgassa a fogait. Ezt a drága szart rá kellene borítani a kivitelezőkre meg a politikus csicskáikra. Amúgy is javíthatatlan az egész tákolmány, le kell bontani, a megkövezés az esetükben ráadásul stílusos is lenne.
![Budai Alsó rakpart, Budapest Világörökségért Alapítvány, Demszky Gábor, Fővárosi Önkormányzat, korrupció, Suez, támfal, UNESCO, Veolia, világörökség](//lh5.ggpht.com/_BdLHxSDhBBw/S4gXdnH6GOI/AAAAAAAAClo/ttBagVOgm4U/s720/budai-rakpart-strabag-margit-hid%20%2810%29.jpg)
![Budai Alsó rakpart, Budapest Világörökségért Alapítvány, Demszky Gábor, Fővárosi Önkormányzat, korrupció, Suez, támfal, UNESCO, Veolia, világörökség](//lh5.ggpht.com/_BdLHxSDhBBw/S4gaIi5W4oI/AAAAAAAACrw/K9EDGEntVT0/s912/budai-rakpart-strabag-margit-hid%20%28102%29.jpg)
BVA: Uniós vizsgálat a budai rakpart miatt
MTI
A Budapest Világörökségért Alapítvány (BVA) szerint osztályon aluli minőségben vette át az újjáépített budai alsó rakpartot a megbízó Fővárosi Önkormányzat, ezért uniós vizsgálat indult, és a BVA magyarországi vizsgálatokat is kezdeményez, mondta Bouquet László, az alapítvány elnöke.
A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházásnak Európai Unió által elismert költsége 428,7 millió euró vagyis 120-130 milliárd forint, amelynek 65 százalékát az EU finanszírozta a Kohéziós Alapból, 20 százalékát a magyar állam, 15 százalékát pedig a főváros állta. A létesítményeket július végén adták át hivatalosan. A Csepel-sziget északi részén épült telep lehetővé teszi, hogy a fővárosban keletkező szennyvíz 95 százalékát biológiailag megtisztítsák.
![Budai Alsó rakpart, Budapest Világörökségért Alapítvány, Demszky Gábor, Fővárosi Önkormányzat, korrupció, Suez, támfal, UNESCO, Veolia, világörökség](//lh6.ggpht.com/_BdLHxSDhBBw/S4gavaeQj_I/AAAAAAAACs4/5-TEZwejsrs/s720/budai-rakpart-strabag-margit-hid%20%28119%29.jpg)
Korompay Katalin, a BVA főépítésze az alapítvány sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a vizsgálat megindítása mellett az unió visszatart 15 milliárd forintot a teljes szennyvíztisztító projekt támogatásából - a beruházás részeként építették újjá a Margit-híd alatti rakpartszakaszt is - mindaddig, amíg a kérdéses szakasz nem felel meg az UNESCO előírásainak. A BVA szerint az általuk javasolt megoldás, a 400 méteres kőfal lebontása és szakszerű újjáépítése mintegy kétmilliárd forintból megvalósítható lenne, ezt az alapítvány független szakvéleményekkel igazolta.
Az Európai Unió a szennyvíztisztító megépítését a Kohéziós Alapból támogatja, a költségek 65 százalékát fedezi. A támogatási szerződés követelményei között a tájékoztatón kiosztott sajtóanyag alapján az unió előírta a régi kő támfallal azonos kivitelt. A főépítész szerint a legnagyobb hiba, hogy nem megfelelő követ használtak a 135 éves támfal újjáépítéséhez, ez a kőfajta ugyan olcsóbb volt, de csak egy-két évtizedet bír majd ki.
Bouquet László szerint a legkézenfekvőbb megoldás az lenne, ha egy UNESCO-misszió érkezne a fővárosba a támfal ellenőrzésére, az alapítvány ezt már kezdeményezte.
Horváth János tiszteletbeli elnök, az Országgyűlés korelnöke azt mondta, hogy a BVA államigazgatási eljárást kezdeményezett az ügyben az illetékes minisztériumoknál. Mint Bouquet László elmondta, a Nemzeti Fejlesztési, a Vidékfejlesztési és a Nemzeti Erőforrás Minisztériumhoz, valamint a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez fordultak, miután a vizsgálatot indító Európai Bizottság regionális főigazgatósága az eset magyarországi kivizsgálását is javasolta.A sajtótájékoztatón megjelent a beruházó cég, a Csepel 2005 FH konzorcium egy képviselője is, aki szerint szakértők véleményének figyelembevételével végezték a munkálatokat. A projektcég korábban azt állította, hogy a támfal az érvényes, jogerős vízjogi létesítési engedély szerint épült, a kivitelezés menetét rendszeresen megtekintette az engedélyező hatóság és az örökségvédelmi szempontból illetékes Kulturális Örökségvédelmi Hivatal.
Végezetül egy kis humor:
"A 135 éve épült partfal homlokzati kőanyagának elbontására és újrafelhasználására civil szervezetek bevonásával, javaslataik figyelembevételével kerül sor. Annak érdekében, hogy a teljes Budai alsó rakpart látványának egysége minél kevésbé sérüljön, a rakpart régi kőburkolataiból annyit építenek vissza, amennyit csak lehetséges, a hiányzó köveket pedig az eredetivel megegyező származású és típusú tardosi vörös mészkővel pótolják." (2009, epulettar)
![Budai Alsó rakpart, támfal, Kulturális Örökségvédelmi Hivatal, UNESCO, világörökség, Fővárosi Önkormányzat, Demszky Gábor, Budapest Világörökségért Alapítvány, korrupció, képek, fotók](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiKrZf2_JX1YqUz91NiPl2IjR-RozPml6kROXF5t4mZ8F_xl-35KcBKkarl_sE59c7vVbg2PQ3PxcnjpV1vIrpT8GNL8SiROer_Aab9mQqoVhe_DnFUq9Z-oiohgASRd9Kk_fY9oGL2t95_/s1600/budai-rakpart-szelesitese-2.jpg)
Az a megoldás, amelyet a BVA javasol, a 400 méteres kőfal lebontása és szakszerű újjáépítése mintegy 2 milliárd forintból.
Fontolva anyázás, demszkyzve strabagolás következik. Februárban beleástam magam a témába, sajtótájékozodtam, bámészkodtam, helyszíneltem és nekikeseredve röhögtem a hihetetlen építőipari pofátlanságon. Sunyin kiszélesített autóút, ha már Demszkynek nem sikerült autópályát varázsolnia a rakpartra, oszt szarból támfalat építeni árvíz ellen. Köszönjük meg szépen Budapest elkúrt "vőlegényének" és építőipari csókosainak, ezek tényleg tudják, merik, teszik.
Rakparti kivitelezésért a hunyó: STRABAG MML Kft
Vállalkozó: Csepel 2005 FH Konzorcium
Konzorcium vezetője: Degrémont SA (Suez)
További konzorciumi tagok: OTV France (Veolia Environnement), Hídépítő Zrt., Alterra Építőipari Kft
![Alsó Budai rakpart, blog, Budai Alsó rakpart, Budapest, fotók, képek, photos, pictures, támfal, UNESCO, világörökség, képek, fotók](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi7OsVX-Stk1zgayRD5U-nGhJk8UKz75tti-a5XbzPWrHHrKNMAdJ7N7JXWvnyeNWinD9SmSMD6arFEyWEFgcUZRubibXmitwvFPzEzeB0u8i-WPlDgppNBWHEddQMWBAmkQLdVbr7cLHo/s400/pro-budapest-trabag+(1).jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhm4Eh7OA70YLibnaA-gB71dEsSekYzBFmQKn7KTxozMWdFmQkb6Tcs81pPe3avtJcFax6xreqEJMZAjPK9wOOcbQQv6ogngCSHboAkhtCOtU1goSpzr2rD5t8L3383X2Cj_B7SSmJtN6I/s400/budai-rakpart-strabag-margit-hid+(84).jpg)
Mindent a kedves olvasóért: hétvégi paranoia és összeesküvés-elmélet
Nem tudok szabadulni attól a tévképzettől, hogy az osztrák cégek szándékosan teszik tönkre azt a várost, hogy esélyünk se legyen a regionális vezető szerepért a Béccsel folyó versenyben. Az Epamedia (Raiffeisen Bank) teleszemeteli Budapestet óriásplakátokkal, a Raiffeisen Bank lerombolja Budavárát. Oszt a gonoszcsúnyatrianonigenlő franciák besegítenek, szándékosan szétkúrják a világörökségünket, hogy az UNESCO elvegye a rangos címet.
Konzorcium vezetője: Degrémont SA (Suez)
További konzorciumi tagok: OTV France (Veolia Environnement), Hídépítő Zrt., Alterra Építőipari Kft
![Alsó Budai rakpart, blog, Budai Alsó rakpart, Budapest, fotók, képek, photos, pictures, támfal, UNESCO, világörökség, képek, fotók](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi7OsVX-Stk1zgayRD5U-nGhJk8UKz75tti-a5XbzPWrHHrKNMAdJ7N7JXWvnyeNWinD9SmSMD6arFEyWEFgcUZRubibXmitwvFPzEzeB0u8i-WPlDgppNBWHEddQMWBAmkQLdVbr7cLHo/s400/pro-budapest-trabag+(1).jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhm4Eh7OA70YLibnaA-gB71dEsSekYzBFmQKn7KTxozMWdFmQkb6Tcs81pPe3avtJcFax6xreqEJMZAjPK9wOOcbQQv6ogngCSHboAkhtCOtU1goSpzr2rD5t8L3383X2Cj_B7SSmJtN6I/s400/budai-rakpart-strabag-margit-hid+(84).jpg)
![képek, UNESCO, Budapest, Alsó Budai rakpart, világörökség, támfal, képek, fotók, Budai Alsó rakpart, Budapest, blog, fotók, pictures, photos,](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjR77xkVd8vZvkWO9Fa0RMsS7j92wFB4KJdTfZ884933F9lS_cd_5XL2_vdTy0njeJ-5UIRpPHVoxC9835OPMtlW-P5x0MkA1GdWZiptONjwSnmGPxqglMhySTVvn37BhHsSn3nMaap4eU/s200/budai-rakpart-strabag-margit-hid+(11).jpg)
Nem tudok szabadulni attól a tévképzettől, hogy az osztrák cégek szándékosan teszik tönkre azt a várost, hogy esélyünk se legyen a regionális vezető szerepért a Béccsel folyó versenyben. Az Epamedia (Raiffeisen Bank) teleszemeteli Budapestet óriásplakátokkal, a Raiffeisen Bank lerombolja Budavárát. Oszt a gonoszcsúnyatrianonigenlő franciák besegítenek, szándékosan szétkúrják a világörökségünket, hogy az UNESCO elvegye a rangos címet.
Tehetetlen düh, fogcsikorgatva viccelődünk, muhaha.
Nem tudom elhinni, hogy a kétmilliárd forintba kerülő hihetetlen gányolás, amit a Duna-parton, az Alsó Budai rakpart támfalánál barmoltak, az nem szándékos. Viccnek kissé drága. Ez a támfal a budapestiek arculköpése, jó sok közpénzért, az Ön és az európai adófizetők pénzéért. Az elkúrt rakpart külleméből ítélve a vállalkozó cég nemcsak drága (oh, vegyük meg kilóra a parlamenti pártokat), hanem szimplán hülyék gyülekezete: nem értenek az építőiparhoz.
Nem tudom elhinni, hogy a kétmilliárd forintba kerülő hihetetlen gányolás, amit a Duna-parton, az Alsó Budai rakpart támfalánál barmoltak, az nem szándékos. Viccnek kissé drága. Ez a támfal a budapestiek arculköpése, jó sok közpénzért, az Ön és az európai adófizetők pénzéért. Az elkúrt rakpart külleméből ítélve a vállalkozó cég nemcsak drága (oh, vegyük meg kilóra a parlamenti pártokat), hanem szimplán hülyék gyülekezete: nem értenek az építőiparhoz.
Készítettünk néhány száz fotót a helyszínen, tekintse meg velünk és csikorgassa a fogait. Ezt a drága szart rá kellene borítani a kivitelezőkre meg a politikus csicskáikra. Amúgy is javíthatatlan az egész tákolmány, le kell bontani, a megkövezés az esetükben ráadásul stílusos is lenne.
![Budai Alsó rakpart, Budapest Világörökségért Alapítvány, Demszky Gábor, Fővárosi Önkormányzat, korrupció, Suez, támfal, UNESCO, Veolia, világörökség](http://lh5.ggpht.com/_BdLHxSDhBBw/S4gXdnH6GOI/AAAAAAAAClo/ttBagVOgm4U/s720/budai-rakpart-strabag-margit-hid%20%2810%29.jpg)
![Budai Alsó rakpart, Budapest Világörökségért Alapítvány, Demszky Gábor, Fővárosi Önkormányzat, korrupció, Suez, támfal, UNESCO, Veolia, világörökség](http://lh5.ggpht.com/_BdLHxSDhBBw/S4gaIi5W4oI/AAAAAAAACrw/K9EDGEntVT0/s912/budai-rakpart-strabag-margit-hid%20%28102%29.jpg)
![Budai Alsó rakpart, támfal, Kulturális Örökségvédelmi Hivatal, UNESCO, világörökség, Fővárosi Önkormányzat, Demszky Gábor, Budapest Világörökségért Alapítvány, korrupció, képek, fotók](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiEd_Rykw-ks6IRIQZxYncqnQISIh-IP97c8OFPGUWSAvSxaoNBD_IeKuD5u5o4mSatG-xr0EUAZWIalnSvpIktqa4N9hm54uQHeVv7gzuXdLX0BOnkTuZAuWlI3s1GIBkTluefNhKUsxw/s1600/budai-rakpart-strabag-margit-hid+(7).jpg)
MTI
A Budapest Világörökségért Alapítvány (BVA) szerint osztályon aluli minőségben vette át az újjáépített budai alsó rakpartot a megbízó Fővárosi Önkormányzat, ezért uniós vizsgálat indult, és a BVA magyarországi vizsgálatokat is kezdeményez, mondta Bouquet László, az alapítvány elnöke.
A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházásnak Európai Unió által elismert költsége 428,7 millió euró vagyis 120-130 milliárd forint, amelynek 65 százalékát az EU finanszírozta a Kohéziós Alapból, 20 százalékát a magyar állam, 15 százalékát pedig a főváros állta. A létesítményeket július végén adták át hivatalosan. A Csepel-sziget északi részén épült telep lehetővé teszi, hogy a fővárosban keletkező szennyvíz 95 százalékát biológiailag megtisztítsák.
![Budai Alsó rakpart, Budapest Világörökségért Alapítvány, Demszky Gábor, Fővárosi Önkormányzat, korrupció, Suez, támfal, UNESCO, Veolia, világörökség](http://lh6.ggpht.com/_BdLHxSDhBBw/S4gavaeQj_I/AAAAAAAACs4/5-TEZwejsrs/s720/budai-rakpart-strabag-margit-hid%20%28119%29.jpg)
Korompay Katalin, a BVA főépítésze az alapítvány sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a vizsgálat megindítása mellett az unió visszatart 15 milliárd forintot a teljes szennyvíztisztító projekt támogatásából - a beruházás részeként építették újjá a Margit-híd alatti rakpartszakaszt is - mindaddig, amíg a kérdéses szakasz nem felel meg az UNESCO előírásainak. A BVA szerint az általuk javasolt megoldás, a 400 méteres kőfal lebontása és szakszerű újjáépítése mintegy kétmilliárd forintból megvalósítható lenne, ezt az alapítvány független szakvéleményekkel igazolta.
![Budai Alsó rakpart, Budapest Világörökségért Alapítvány, Demszky Gábor, Fővárosi Önkormányzat, korrupció, Suez, támfal, UNESCO, Veolia, világörökség](http://lh5.ggpht.com/_BdLHxSDhBBw/S4gZiZVbphI/AAAAAAAACqg/iCfuzvx2dWY/budai-rakpart-strabag-margit-hid%20%2884%29.jpg)
![Budai Alsó rakpart, Budapest Világörökségért Alapítvány, Demszky Gábor, Fővárosi Önkormányzat, korrupció, Suez, támfal, UNESCO, Veolia, világörökség](http://lh3.ggpht.com/_BdLHxSDhBBw/S4gZzhvE3xI/AAAAAAAACrE/tLlrlLcKF7o/budai-rakpart-strabag-margit-hid%20%2892%29.jpg)
![Budai Alsó rakpart, támfal, Kulturális Örökségvédelmi Hivatal, UNESCO, világörökség, Fővárosi Önkormányzat, Demszky Gábor, Budapest Világörökségért Alapítvány, korrupció](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiMkXVhL8rb1FPirhXmrlS7R4RfmHRku6LOHr7K-zO6O0eK_FaqBdywxzyRsWHK1At7hCv-5ucK_RnAuLn1WTFFJTt1VdqyLbMEjGzCYozGK7umLspuFnpwTOOGxuWXm7WRnRMfqAwxZqI/s1600/budai-rakpart-strabag-margit-hid+(339).jpg)
Végezetül egy kis humor:
"A 135 éve épült partfal homlokzati kőanyagának elbontására és újrafelhasználására civil szervezetek bevonásával, javaslataik figyelembevételével kerül sor. Annak érdekében, hogy a teljes Budai alsó rakpart látványának egysége minél kevésbé sérüljön, a rakpart régi kőburkolataiból annyit építenek vissza, amennyit csak lehetséges, a hiányzó köveket pedig az eredetivel megegyező származású és típusú tardosi vörös mészkővel pótolják." (2009, epulettar)
![Budai Alsó rakpart, támfal, Kulturális Örökségvédelmi Hivatal, UNESCO, világörökség, Fővárosi Önkormányzat, Demszky Gábor, Budapest Világörökségért Alapítvány, korrupció, képek, fotók](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiKrZf2_JX1YqUz91NiPl2IjR-RozPml6kROXF5t4mZ8F_xl-35KcBKkarl_sE59c7vVbg2PQ3PxcnjpV1vIrpT8GNL8SiROer_Aab9mQqoVhe_DnFUq9Z-oiohgASRd9Kk_fY9oGL2t95_/s1600/budai-rakpart-szelesitese-2.jpg)
kép az építés kezdetéről, az út szélesítéséről (az amúgy oly puhakaka Demszky határozottan és bátran szembepisil az UNESCO tilalmával)
Ajánlott: a Csepel 2005 FH konzorcium a Korrupció Monitor oldalán + Heti Válasz a háttérben meghúzodó Suez és Veolia mesterkedéseiről
Kapcsolódó bejegyzéseink: a rakparti buhera képei februárból + a Budai alsó rakpart szélesítése + foglaljuk vissza a rakpartot a kocsiktól
Az építkezés az űrből (valószínűsíthetően tavalyi képek)
Budai alsó rakpart nagyobb térképen való megjelenítése
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése