az V., VII. és IX. kerület találkozásánál
Református negyed
Sorozatot indítunk a totalitás jegyében: lefotózzuk a budapesti metrómegállókat, a kapcsolódó aluljárókat is beleértve. Talán kalapálunk egy önálló blogot a témakörben.
A mostani, leromlott állapotában is látszik, hogy egy valaha igen elegáns, modern megjelenésű üzemről van szó, a szoci Magyarország presztízsberuházásáról. (lásd. Mocskos BKV)
Jelenleg hajléktalanok, szenny, graffiti, reklámtámadás mindenfelől (Europlakat Group, ESMA, Fix Pont, Multireklám). A formatervezett ülőalkalmatosságokból tucatnyi eltűnt, az oszlopok fémborítása is hiányos (fémtolvajok?). Két "mennyezettőlapadlóig" reklámtábla között egy aprócska tájékoztató a metró köveiről, miszerint a padlót az ausztriai Mauthausenből származó gránit, a falakat meg hazai, édesvízi mészkő borítja.
Az aluljáró:
Princess "fejedelmi péksütemények" (ISAR 2000 Kft.): bizonyára nem tűzveszélyes egy pékséget üzemeltetni a metrókijáratnál, közvetlenül a mozgólépcső mellett, ha Aba Botond is támogatta a boltnyitást. Hiányos a telefonok sora, húgyszag és ragacsos szenny mindenfelé, a fagyhalál környékén vegetáló hajléktalanokkal. Ahogyan az Obituary mondaná: Slowly We Rot. Egy igen figyelemreméltó alkotás a Korona szálló oldalán (Károlyi utca) levő lépcsőknél, megérné állvánnyal és egy jobb fényképezőgéppel visszatérnünk.
A KECSKEMÉTI KAPU EMLÉKE
Jelleg: dombormű
Anyag: tardosi vörös mészkő
"Komolyan is lehet szemlélni ezt a lukat. A piros metró építésekor az Astoria megállóhelynél 1963-ban bukkantak a Hatvani kapura, és a mellette elterülő 6 méter vastag falú rondella maradványaira. 1974-ben ehhez hasonlóan találtak rá a kék metró Kálvin téri megállójának építése során a Kecskeméti kapura. Itt húzódott hát a városfal. A metró elkészült, ami a 15. században épített védrendszerből és a két kapuból még a metróépítés után is megmaradt, azt befalazták. A Kecskeméti kapura emlékeztet Illés Gyula 1983-as domborműve." (városkép blog: A Kálvin tér lyuka)
Az alkotó MCK-1983 szignóval jelölte a művét.
Következik: Kőbánya-Kispest, a félig lerombolt KÖKI
Kálvin tér (Kálvin Square) is a station on the M3 (North-South) line of the Budapest Metro. It is located on the borders of District V, District VIII, and District IX, under Kálvin Square.
The station has provisions dating from its design to accommodate direct transfer to the future Southwest-Northeast M4 line.
The station is one of the busiest on the line, and is also the deepest.
These days, because of the M4 metro line constructions, the area is partially closed, approximately until late 2010.
Station information
Opened 1976
Type bored underground
Platforms 1 island platform
Depth 28.24 m
3 megjegyzés:
Stop a KÖKI Center építésének
[2008. jún. 13. 7:24]
Most már biztos le kell állítani a KÖKI Center építését Kőbánya-Kispesten, mivel most már építési engedéllyel sem rendelkezik a beruházó. Bár a legújabb bírósági határozat ellen még fellebbezhet az építtető, ám annak nincs halasztó hatálya, és az építési engedélyt kiadó hatóság, vagyis a XVIII. kerületi jegyző köteles az építkezést leállíttatni.
A Levegő Munkacsoport, a Civilek Érdekvédelmi Fóruma Kispestért (CÉFO) és a társasházak korábban a Közigazgatási Hivatalnál megfellebbezték az építési engedélyt. A hivatal elutasította a fellebbezést. A társasházak ekkor bírósághoz fordultak. Június 3-án a bíróság a civileknek adott igazat azzal az indokkal, hogy az építkezés folytatása súlyosabb károkat okozna a környezetben, mint a leállítás.
A korábbi, környezetvédelmi hatósági ügyben hozott bírósági ítélet alapján már a környezetvédelmi felügyelőségnek is le kellett volna állítatnia az építkezést. A Levegő Munkacsoport bízik abban, hogy az immár két bíróság által hozott döntésnek haladéktalanul eleget tesznek az érintett hatóságok.
Négymilliárdból kövezik a Belváros új főutcáját
MTI2009. 01. 05., 14:54Utolsó módosítás: 2009. 01. 05., 14:55
eszközök:
Közbeszerzési pályázatot írt ki a budapesti V. kerület a Kálvin tértől az Erzsébet térig tartó szakasz új díszburkolatának elkészítésére. Jövő nyárig kell a munkával elkészülni.
A Belváros új főutcájának első üteme - erre szól a felhívás - a Kálvin térnél a Kecskeméti utcával kezdődik, és a Ferenciek terén, valamint a Kristóf téren át halad az Erzsébet tér felé, majd az Október 6. utcán át érkezik a Szabadság térre. A munka néhány becsatlakozó utca egy részét is érinti. A becsült kivitelezési érték nettó 4 milliárd 583 millió forint, a befejezési határidő pedig 2010. június 30.
Ajánlatot az a cég tehet, amely az elmúlt három lezárt üzleti évben legalább évi nettó 4 milliárd forint árbevételt ért el, és ebből legalább 700 millió forint természetes kővel burkolt út-, illetve járdaépítésből származott. A nyertes vállalkozónak ugyanis 36 ezer négyzetméter díszburkolattal kell lefednie a területet. Az út burkolata világosszürke színű gránit, míg a járdáé antikolt mészkő lesz.
Az ajánlatokat február 13-ig kell benyújtani. Az értékelésnél az összességében legelőnyösebb ajánlat lesz a nyertes. Az ajánlatok pontozása úgy történik, hogy 70-es súlyszámot kap az ár, 15-15-öt pedig a kötbér és a korábbi teljesítés.
Az eredményhirdetés időpontja március 6., a szerződéskötésre pedig 10 nappal később kerül sor.
M1 Line (Millennium Underground)
Built in 1896 (it was the first underground on the European continent), extended in 1973. It is usually marked yellow. According to schedule, it runs along in 11 minutes. 1896 was a leap year starting on Wednesday (see link for calendar). ... 1973 was a common year starting on Monday. ...
Vörösmarty tér 1896
Deák Ferenc tér 1896 (replaced c.1970s)
Bajcsy-Zsilinszky út 1896
Opera 1896
Oktogon 1896
Vörösmarty utca 1896
Kodály körönd 1896
Bajza utca 1896
Hősök tere 1896
Állatkert 1896–1973
Széchenyi fürdő (overground station: 1896-1973) underground station: 1973
Mexikói út 1973
The Deák Ferenc tér transport juntion is an interchange station of all three metro lines of Budapest, Hungary. ...
M2 Line (East-West line)
Built in 1970, extended in 1973. It is usually marked red. According to schedule, it runs along in 18 minutes.
1970 was a common year starting on Thursday. ... 1973 was a common year starting on Monday. ...
Örs vezér tere 1970
Pillangó utca 1970
Stadionok (formerly: Népstadion) 1970
Keleti pályaudvar 1970
Blaha Lujza tér 1970
Astoria 1970
Deák Ferenc tér 1970
Kossuth Lajos tér 1973
Batthyány tér 1973
Moszkva tér 1973
Déli pályaudvar 1973
Astoria can mean: Cities in the United States (listed in order of population) Astoria, New York, formerly an independent town, now part of Queens in New York City The city of Astoria, Oregon The city of Astoria, Illinois The city of Astoria, South Dakota Famous Places The London Astoria, a... The Deák Ferenc tér transport juntion is an interchange station of all three metro lines of Budapest, Hungary. ...
M3 Line (North-South line)
First section in 1977, then expansions in 1980, 1981, 1984 and 1990. It is usually marked blue. According to schedule, it runs along in 31 minutes.
1977 was a common year starting on Saturday (the link is to a full 1977 calendar). ... 1980 is a leap year starting on Tuesday. ... 1981 is a common year starting on Thursday of the Gregorian calendar. ... 1984 is a leap year starting on Sunday of the Gregorian calendar. ... 1990 is a common year starting on Monday of the Gregorian calendar. ...
Kőbánya-Kispest 1980
Határ út 1980
Pöttyös utca 1980
Ecseri út 1980
Népliget 1980
Nagyvárad tér 1977
Klinikák 1977
Ferenc körút 1977
Kálvin tér 1977
Ferenciek tere 1977
Deák Ferenc tér 1977
Arany János utca 1981
Nyugati pályaudvar 1981
Lehel tér 1981
Dózsa György út 1984
Árpád híd 1984
Forgách utca 1990
Gyöngyösi utca 1990
Újpest-Városkapu 1990
Újpest-Központ 1990
There is a planned extension towards Káposztásmegyer in the west and Ferihegy (Budapest airport) in the southeast, possibly by 2010. KÅ‘bánya-Kispest is the southern terminus of the M3 Line (North-South line) of the Budapest Metro. ... Határ út is a station on the M3 (North-South) line of the Budapest Metro. ... Pöttyös utca is a station on the M3 (North-South) Line of the Budapest Metro. ... Ecseri út is a station on the M3 (North-South) line of the Budapest Metro. ... Népliget is a station on the M3 (North-South) line of the Budapest Metro. ... Nagyvárad tér is a station on the M3 (North-South) line of the Budapest Metro. ... Klinikák is a station on the M3 (North-South) line of the Budapest Metro. ... Ferenc körút is a station on the M3 (North-South) line of the Budapest Metro. ... Kálvin tér is a station on the M3 (North-South) line of the Budapest Metro. ... Ferenciek tere is a station on the M3 (North-South) line of the Budapest Metro. ... The Deák Ferenc tér transport juntion is an interchange station of all three metro lines of Budapest, Hungary. ... Arany János utca is a station on the M3 (North-South) line of the Budapest Metro. ... Nyugati pályaudvar or Western Railway Station in the northen part of the old town of Budapest. ... Lehel tér is a station on the M3 (North-South) line of the Budapest Metro. ... Dózsa György út is a station on the M3 (North-South) line of the Budapest Metro. ... Ãrpád Bridge or Ãrpád hÃd is a bridge in Budapest, Hungary, connecting Buda and Pest across the Danube. ... Forgách utca is a station on the M3 (North-South) line of the Budapest Metro. ... Gyöngyösi utca is a station on the M3 (North-South) line of the Budapest Metro. ... Újpest-Városkapu is a station on the M3 (North-South) line of the Budapest Metro. ... Újpest-Központ is the northern terminus of the M3 Line (North-South line) of the Budapest Metro. ... Budapest Ferihegy International Airport ( Hungarian: Ferihegy Repülőtér or simply Ferihegy) is the only airport serving the capital city of Budapest, and is one of only two international civilian airports in all of Hungary. ...
M4 Line (Northeast-Southwest) under construction
This line hasn't been built yet, there were political debates over it, and now its completion is scheduled for 2009-2010. Some squares and roads have been prepared for it. The dates refer to the plan. 2009 is a common year starting on Thursday of the Gregorian calendar. ... 2010 is a common year starting on Friday of the Gregorian calendar. ...
Kelenföldi pályaudvar 2009
Tétényi út 2009
Bocskai út 2009
Móricz Zsigmond körtér 2009
Szent Gellért tér 2009
Fővám tér 2009
Kálvin tér 2009
Rákóczi tér 2009
Népszínház utca 2009
Keleti pályaudvar 2009
Dózsa György út (?) 2010
Hungária körút 2010
Róna utca 2010
Bosnyák tér 2010
Note: the name with the question mark is also the name of an existing underground station of M3, so it will probably be renamed.
Megjegyzés küldése