2009. január 18., vasárnap

Quad Light Squad reklám: pofátlan útakadály

mobil reklám, gátlástalan, Design Sport Quad, Határ út, metró, metróállomás, mobil reklám, Quad Light, Sound Aktív, Budapest, Hungary, Magyarország, Határ úti, parkolás, szabálysértés, reklámozás, mobil reklám, mobil reklám, squad, városvédő, városvédelem

Parkoljon a járdára, a nagyforgalmú metrókijárat elé (ez esetben Határ úti), a forgalmat akadályozandó, hogy a reklám üzenete eljusson szerencsétlen fogyasztók már amúgy is ezerszer széjjelbombázott agyába. Told a reménybeli fogyasztó pofájába a plakátod: állj a járokelők útjába. A rendőrség és a közterületesek persze elnézően mosolyognak a kiváló (párt?)kapcsolatokkal rendelkező reklámcégek mindennapi önkényén. Egyesek a jog felett állnak.

BE-TIL-TA-NI.

"A Quadlight mobil közterületi reklámfelület a legmegfelelőbb helyre, pontosan a célcsoport látóterébe leállítható!
Hirdetésed mindig szem előtt lehet!

Ha egy bizonyos számodra fontos helyszínre szeretnéd koncentrálni a reklámmegjelenéseidet, nem szükséges már több reklámcéggel és médiavásárlóval egyezkedned, hogy megkapd ezeket a felületeket .
És nem is kell egy egész évre lefoglalnod és kifizetned a számodra stratégiailag fontos plakát helyeket." www.quadlight.hu


mobil reklám, gátlástalan, Design Sport Quad, Határ út, metró, metróállomás, mobil reklám, Quad Light, Sound Aktív, Budapest, Hungary, Magyarország, Határ úti, parkolás, szabálysértés, reklámozás, mobil reklám, mobil reklám, squad, városvédő, városvédelem"Quad Light néven vezet be a piacra egy új, innovatív, magyar fejlesztésű reklámfelületet a Sound Aktív. A reklámeszköz egy Design Sport Quad, vagyis egy speciális négykerekű motor, amelyet kifejezetten reklámozási célokra kialakított tetőszerkezettel láttak el. A jármű hátsó oldala egy kivilágítható backlight reklámtábla. Parkoló helyzetben a jármű oldalsó kivilágított reklámfelületeket is kínál majd, és további lehetőségként a felépítmény teljes felülete matricázható. A Quad Light mobil médiaeszköz, a belvárosi forgalomban, utcákon, tereken közlekedik, de a kültér mellett beltéren is alkalmazható." (kreativ.hu)

Az egyik legkörnyezetszennyezőbb reklámozási forma: teherautópannókra vagy squadokra szerelt mozgó plakát. Szennyezi a környezetet, növeli az útak zsúfoltságát. Sajnos, Demszky barátunk sohasem fogja betiltani, mivel (...). Demszky nem korrupt. Demszky nem hazudik és nem lop.

A Belváros blog városvédő gerillái morcos arcal követelik ezen hirdetési mód azonnali betiltását.

Kapcsolodó: mobil óriásplakátok, pódiumautók (Célcsoport média)  Demszky reklámhajója a Dunán

6 megjegyzés:

Klapanciusz írta...

A Philips Electronics beadta az utóbbi idők legvisszataszítóbb szabadalmát: letiltanák az átkapcsolást a tévéreklámok alatt, és megakadályoznák, hogy a digitális felvevőkkel készített műsorszámoknál tovább tudjuk tekerni a hirdetéseket.

Az amerikai hirdetők 78 százaléka érzi azt, hogy az elmúlt két évben csökkent a tévés hirdetések hatékonysága, állapította meg a Forrester Research egy nemrégiben készült kutatása alapján. A kutatócég elemzője akkor úgy fogalmazott, "az elkövetkezendő három évben már 30 millió amerikai háztartásban lesz digitális videófelvevő készülék, így a hirdetők is kénytelenek lesznek újragondolni médiamixüket". Lehet, hogy hatalmasat tévedett.
A napokban ugyanis beadták az utóbbi idők talán legnagyobb ellenszenvet kiváltó szabadalmi kérelmét. A Philips Electronics azt szeretné elérni, hogy a digitális tévéken ne lehessen átkapcsolni a reklámblokk közben, valamint hogy a digitális felvevőkkel készített műsorszámoknál ne tudjuk áttekerni a hirdetéseket.

Hogyan lehetséges ez? A digitális vevők és felvevők elterjedten használják az úgynevezett Multimedia Home Platformot (MHP). Ez a Java-alapú technológia teszi lehetővé, hogy adott digitális műsorokhoz kapcsolódó extra információkat jelenítsenek meg a tévéképernyőn.

A Philips viszont ezt az eljárást arra használná fel, hogy meggátolja a nézőt abban, hogy egy tévéhirdetés közben csatornát váltson vagy a digitálisan rögzített programokban átugorja a hirdetési blokkot. A Philips szabadalmi kérelmében arról is olvasni, hogy nyilván sok nézőt felbosszantana ha hirtelen nem tud csatornát váltani, így "megoldásként" azt találták ki, hogy egy figyelmeztető üzenetet írnak ilyenkor a képernyőre, mely tisztázza: a hiba nem a készülékben van.

Ha kapcsolni akarsz, fizess

Azért azokra is gondoltak, akik nem tudnák elviselni, hogy végig kell nézniük egy teljes reklámblokkot: a szabadalmi kérelemből kiolvasható, hogy egy olyan rendszert szeretnének hozzákapcsolni az eljáráshoz, mely lehetővé teszi, hogy a néző a digitális televízión keresztül fizethessen azért, hogy átkapcsolhasson a reklámblokk alatt másik csatornára.

A kereskedelmi televízióknak alapvető érdeke, hogy a hirdetésekből bevételt generáljanak. Ahogy a hagyományos tévés hirdetések egyre kisebb hasznot hoznak, a tévécsatornák is próbálják meghonosítani a moziipar eljárását, az úgynevezett product placementet, mely a hirdetési termék közvetlen megjelenítését jelenti egy adott filmrészletben. Amerikában így ma már nem csak a mozifilmekben, de a tévésorozatokban is fel-feltűnnek az ilyen közvetlen termékhirdetések.

Névtelen írta...

Az embereket elborították a reklámok.
Egyrészről nagyon sok az (unalmas) reklám, másrészről ezek ráadásul zavaróak is.
Kezdve a 15-20 perces reklámbetétekkel a tv-ben, a nemkívánatos DM levelektől, amelyek elárasszák a postaládáinkat és e-mail postafiókjainkat, egészen az idegesítő Pop-Up hirdetésekig és még sorolhatnám .
Ezért az emberek szelektálnak !
Radikálisan !
Talán épp a tiédet ?!

A reklámok már nehezen kötik le az emberek figyelmét .
Közömbösek lettünk a reklámokkal szemben.
Az aki egyenesen, kerülők nélkül a célcsoport szívét és érzékeit éri el, remélheti, hogy valamit elmozdít a fejekben.

Egy reklám vagy feltűnő vagy elbukik !
Csak az ösztönözhet vásárlásra, amit észlelünk.
A figyelem és az észlelés az első leghatalmasabb szűrő, amit egy reklámnak át kell törnie !
Érdekes, figyelemfelkeltő és szokatlan kampányokkal lehet felkelteni az emberek figyelmét.

Hogyan keltsük fel az érdeklődést a termékünk iránt ?
Tömören, direkt módon és érdekesen kell kommunikálni, így van esélyünk, hogy áttörjük a közömbösség falát.

A reklámnak érdekesnek kell lennie!
A reklám szórakoztasson !
A reklám nyűgözze le az embereket !
Legyen figyelemfelkeltő, meglepő és extrém !
Minden termék/szolgáltatás megérdemel egy maximális egyediséget a reklámjában
És hirtelen a reklám, már nem a megszokott plakát, hanem egy publikum mágnes, egy látványos jel arra, hogy egy termék / szolgáltatás él !

Mitől olyan hasznosak az alternatív eszközök és felületek ?

Az alternatív eszközök újszerű reklámhordozók, ahol maguk a reklámhordozók
imázsközvetítők is lehetnek egyben, így az ilyen eszközökön megjelenített üzenetek befogadóképessége sokkalta nagyobb.
Ezek az eszközök költséghatékonyabbak mint a többi tömegmédia és felhasználásuk is
célzottabb .

Ráadásként...
Az alternatív felületeken keresztül megjelenített kommunikáció vonzó és szimpatikus még a fiatalok számára is, akik egyébként elutasítóak a reklámokkal.

Ezek a reklámfelületek azért hatásosabbak, mert egész egyszerűen

. kilógnak a sorból !

TE KILÓGSZ A SORBÓL ?

bonnie írta...

Ennél már csak a (járdán, bringaúton) párosával cirkáló reklámtriciklik undorítóbbak..

Klapanciusz írta...

jajaj, de azok legalább nem szennyezik a környezetet

vaandor írta...

Addig nem tűnnek el, amíg az emberek megtűrik.

Ha a teherautók kereke gyakrabban ereszt le a szokásosnál... ha az otthagyott quadok néha felborulnak, vagy legurulnak a lépcsőn... ha a hirdetési felületek megrongálódnak...

Talán akkor már nem éri meg ezeken hirdetni.
(A városházára várni fölösleges, ehhez a kérdéshez töketlenek.)

Klapanciusz írta...

hát igen, nem én mondtam. Képesek lennénk a saját, sőt Budapest sorsát alakítani, ha nem néhány tucat ember, hanem százezrek élnének bátrabban ebben a majomketrecben