"A politikusok szervezett bűnözők, akik a pártoknak nevezett gengszterbandákba tömörülve egy egész ország kirablását tűzték maguk elé célként."
2009. január 18., vasárnap
Quad Light Squad reklám: pofátlan útakadály
Parkoljon a járdára, a nagyforgalmú metrókijárat elé (ez esetben Határ úti), a forgalmat akadályozandó, hogy a reklám üzenete eljusson szerencsétlen fogyasztók már amúgy is ezerszer széjjelbombázott agyába. Told a reménybeli fogyasztó pofájába a plakátod: állj a járokelők útjába. A rendőrség és a közterületesek persze elnézően mosolyognak a kiváló (párt?)kapcsolatokkal rendelkező reklámcégek mindennapi önkényén. Egyesek a jog felett állnak.
BE-TIL-TA-NI.
"A Quadlight mobil közterületi reklámfelület a legmegfelelőbb helyre, pontosan a célcsoport látóterébe leállítható!
Hirdetésed mindig szem előtt lehet!
Ha egy bizonyos számodra fontos helyszínre szeretnéd koncentrálni a reklámmegjelenéseidet, nem szükséges már több reklámcéggel és médiavásárlóval egyezkedned, hogy megkapd ezeket a felületeket .
És nem is kell egy egész évre lefoglalnod és kifizetned a számodra stratégiailag fontos plakát helyeket." www.quadlight.hu
"Quad Light néven vezet be a piacra egy új, innovatív, magyar fejlesztésű reklámfelületet a Sound Aktív. A reklámeszköz egy Design Sport Quad, vagyis egy speciális négykerekű motor, amelyet kifejezetten reklámozási célokra kialakított tetőszerkezettel láttak el. A jármű hátsó oldala egy kivilágítható backlight reklámtábla. Parkoló helyzetben a jármű oldalsó kivilágított reklámfelületeket is kínál majd, és további lehetőségként a felépítmény teljes felülete matricázható. A Quad Light mobil médiaeszköz, a belvárosi forgalomban, utcákon, tereken közlekedik, de a kültér mellett beltéren is alkalmazható." (kreativ.hu)
Az egyik legkörnyezetszennyezőbb reklámozási forma: teherautópannókra vagy squadokra szerelt mozgó plakát. Szennyezi a környezetet, növeli az útak zsúfoltságát. Sajnos, Demszky barátunk sohasem fogja betiltani, mivel (...). Demszky nem korrupt. Demszky nem hazudik és nem lop.
A Belváros blog városvédő gerillái morcos arcal követelik ezen hirdetési mód azonnali betiltását.
Kapcsolodó: mobil óriásplakátok, pódiumautók (Célcsoport média) Demszky reklámhajója a Dunán
Postázta:
BB
at
vasárnap, január 18, 2009
Labels:
Budapest,
Design Sport Quad,
Határ út,
Hungary,
metró,
metróállomás,
mobil reklám,
parkolás,
Quad Light,
reklámozás,
Sound Aktív,
squad,
szabálysértés,
városvédő
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
6 megjegyzés:
A Philips Electronics beadta az utóbbi idők legvisszataszítóbb szabadalmát: letiltanák az átkapcsolást a tévéreklámok alatt, és megakadályoznák, hogy a digitális felvevőkkel készített műsorszámoknál tovább tudjuk tekerni a hirdetéseket.
Az amerikai hirdetők 78 százaléka érzi azt, hogy az elmúlt két évben csökkent a tévés hirdetések hatékonysága, állapította meg a Forrester Research egy nemrégiben készült kutatása alapján. A kutatócég elemzője akkor úgy fogalmazott, "az elkövetkezendő három évben már 30 millió amerikai háztartásban lesz digitális videófelvevő készülék, így a hirdetők is kénytelenek lesznek újragondolni médiamixüket". Lehet, hogy hatalmasat tévedett.
A napokban ugyanis beadták az utóbbi idők talán legnagyobb ellenszenvet kiváltó szabadalmi kérelmét. A Philips Electronics azt szeretné elérni, hogy a digitális tévéken ne lehessen átkapcsolni a reklámblokk közben, valamint hogy a digitális felvevőkkel készített műsorszámoknál ne tudjuk áttekerni a hirdetéseket.
Hogyan lehetséges ez? A digitális vevők és felvevők elterjedten használják az úgynevezett Multimedia Home Platformot (MHP). Ez a Java-alapú technológia teszi lehetővé, hogy adott digitális műsorokhoz kapcsolódó extra információkat jelenítsenek meg a tévéképernyőn.
A Philips viszont ezt az eljárást arra használná fel, hogy meggátolja a nézőt abban, hogy egy tévéhirdetés közben csatornát váltson vagy a digitálisan rögzített programokban átugorja a hirdetési blokkot. A Philips szabadalmi kérelmében arról is olvasni, hogy nyilván sok nézőt felbosszantana ha hirtelen nem tud csatornát váltani, így "megoldásként" azt találták ki, hogy egy figyelmeztető üzenetet írnak ilyenkor a képernyőre, mely tisztázza: a hiba nem a készülékben van.
Ha kapcsolni akarsz, fizess
Azért azokra is gondoltak, akik nem tudnák elviselni, hogy végig kell nézniük egy teljes reklámblokkot: a szabadalmi kérelemből kiolvasható, hogy egy olyan rendszert szeretnének hozzákapcsolni az eljáráshoz, mely lehetővé teszi, hogy a néző a digitális televízión keresztül fizethessen azért, hogy átkapcsolhasson a reklámblokk alatt másik csatornára.
A kereskedelmi televízióknak alapvető érdeke, hogy a hirdetésekből bevételt generáljanak. Ahogy a hagyományos tévés hirdetések egyre kisebb hasznot hoznak, a tévécsatornák is próbálják meghonosítani a moziipar eljárását, az úgynevezett product placementet, mely a hirdetési termék közvetlen megjelenítését jelenti egy adott filmrészletben. Amerikában így ma már nem csak a mozifilmekben, de a tévésorozatokban is fel-feltűnnek az ilyen közvetlen termékhirdetések.
Az embereket elborították a reklámok.
Egyrészről nagyon sok az (unalmas) reklám, másrészről ezek ráadásul zavaróak is.
Kezdve a 15-20 perces reklámbetétekkel a tv-ben, a nemkívánatos DM levelektől, amelyek elárasszák a postaládáinkat és e-mail postafiókjainkat, egészen az idegesítő Pop-Up hirdetésekig és még sorolhatnám .
Ezért az emberek szelektálnak !
Radikálisan !
Talán épp a tiédet ?!
A reklámok már nehezen kötik le az emberek figyelmét .
Közömbösek lettünk a reklámokkal szemben.
Az aki egyenesen, kerülők nélkül a célcsoport szívét és érzékeit éri el, remélheti, hogy valamit elmozdít a fejekben.
Egy reklám vagy feltűnő vagy elbukik !
Csak az ösztönözhet vásárlásra, amit észlelünk.
A figyelem és az észlelés az első leghatalmasabb szűrő, amit egy reklámnak át kell törnie !
Érdekes, figyelemfelkeltő és szokatlan kampányokkal lehet felkelteni az emberek figyelmét.
Hogyan keltsük fel az érdeklődést a termékünk iránt ?
Tömören, direkt módon és érdekesen kell kommunikálni, így van esélyünk, hogy áttörjük a közömbösség falát.
A reklámnak érdekesnek kell lennie!
A reklám szórakoztasson !
A reklám nyűgözze le az embereket !
Legyen figyelemfelkeltő, meglepő és extrém !
Minden termék/szolgáltatás megérdemel egy maximális egyediséget a reklámjában
És hirtelen a reklám, már nem a megszokott plakát, hanem egy publikum mágnes, egy látványos jel arra, hogy egy termék / szolgáltatás él !
Mitől olyan hasznosak az alternatív eszközök és felületek ?
Az alternatív eszközök újszerű reklámhordozók, ahol maguk a reklámhordozók
imázsközvetítők is lehetnek egyben, így az ilyen eszközökön megjelenített üzenetek befogadóképessége sokkalta nagyobb.
Ezek az eszközök költséghatékonyabbak mint a többi tömegmédia és felhasználásuk is
célzottabb .
Ráadásként...
Az alternatív felületeken keresztül megjelenített kommunikáció vonzó és szimpatikus még a fiatalok számára is, akik egyébként elutasítóak a reklámokkal.
Ezek a reklámfelületek azért hatásosabbak, mert egész egyszerűen
. kilógnak a sorból !
TE KILÓGSZ A SORBÓL ?
Ennél már csak a (járdán, bringaúton) párosával cirkáló reklámtriciklik undorítóbbak..
jajaj, de azok legalább nem szennyezik a környezetet
Addig nem tűnnek el, amíg az emberek megtűrik.
Ha a teherautók kereke gyakrabban ereszt le a szokásosnál... ha az otthagyott quadok néha felborulnak, vagy legurulnak a lépcsőn... ha a hirdetési felületek megrongálódnak...
Talán akkor már nem éri meg ezeken hirdetni.
(A városházára várni fölösleges, ehhez a kérdéshez töketlenek.)
hát igen, nem én mondtam. Képesek lennénk a saját, sőt Budapest sorsát alakítani, ha nem néhány tucat ember, hanem százezrek élnének bátrabban ebben a majomketrecben
Megjegyzés küldése