további képek, özön, 600. Biztosan tudjuk, hogy van betegebb dolog, mint reklámokat fotózni :)
digitális reklámtábla, hájtek agymosás (Róbert Károly körút) |
Nekik térkép e táj |
köztéri művészet és egy elhagyatott, korszerűtlen reklámhely(ecske) |
A Szabó Ervin könyvtár falán: pályázatnak álcázva, gyermekekkel rajzoltatták meg a reklámot, oszt a "díjnyertes" műveket kiaggatták a könyvtár oldalára. Aljasság, gátlástalanság, legalja (Rottenbiller utca, Publimont AG) |
Ezeken vicsorogta a rosszemlékű Demszky, h: "Világvárost építünk." Billboard-temető: cég felszívodott, szemét maradt. |
Táj-kép köszönetet a köztéri reklámcégeknek, valamint a náluk hirdetőknél lehet rebegni |
Környezetbarát reklámozás, környezetbarát vizuális környezetszennyezés (Budapest, Vörösmarty tér) |
közutak színes csomagolópapírban |
M7-es, magyar táj |
pl. a Nyugatibb Európa
Pódiumautó, mobil reklám: Ahonnan a frissesség árad (szmog és dugó) (Belváros, V. kerület, Polgármesteri Hivatal előtt) |
Megtehetik, tehát megteszik: UNIQA Biztosító a magyar tájért |
Hegyalja út Nézi bárki ezeket a színes vackokat? |
Igyál töményet. Fogyasszál drogot. Magyarország vezető drogkereskedője, a Zwack família akcióban lenget. Magyarország vezető pálinkaárudája fogyasztásra buzdít. |
Üdülési csekk: a Rammstein után szabadon |
Kék ég, zöld fű és tájba harmonizáló óriásplakátok |
Az ágazati szövetség becslése szerint 3-5 ezer hirdetőfelületet szüntethet meg az a beterjesztett törvényjavaslat, amely felszámolná az autópályák mentén az óriásplakátokat. A törvényjavaslat jóval kevesebbet engedélyezne városi felületekből is - írja a Világgazdaság. Magyarországon mintegy 23 cég foglalkozik kültéri reklámokkal, oszágszerte 50-55 ezer plakátot értékesítenek. A Magyar Reklámszövetség adatai szerint egyébként tavaly 14,34 milliárd forint jutott közterületi hirdetésekre, ami 30 százalékos csökkenés 2008-hoz képest.
Eltávolítanák az óriásplakátokat az utak mellől
Fellegi javaslata határozottan megrostálná az utak mentén felállított reklámtáblákat, ezek ugyanis, szól az indoklás, elterelhetik az autósok figyelmét és balesetveszélyes helyzeteket okozhatnak. A módosítás megtiltja a láthatóságot akadályozó, a közlekedés biztonságát veszélyeztető jelzések, berendezések elhelyezését a közutakon, a közút mellett és felett, például a villany- és telefonoszlopokon.
A törvényjavaslat szerint ez alól a benzinkutak cégjelzései, árakat jelző táblái, vagy az 50-100 méteren kívül elhelyezett, legfeljebb 4 négyzetméterfelületű táblák jelentik. Mindezek alapján az óriásplakátok eltűnhetnek az utak, autópályák mellől.
Reklámtáblákat és más berendezéseket a jövőben így kizárólag a közútkezelő hozzájárulásával lehetne elhelyezni. Ellenkező esetben az útkezelő a táblát a tulajdonos költségére eltávolíttatja. A rendelkezés hat hónapos türelmi időt hagyna a tilalomba ütköző reklámhordozók felszámolására. Ezután a közlekedési hatóság – akár ismételten is – 500 ezer forintos bírságot szabhat ki annak az ingatlannak a tulajdonosára, amelynek területén a tábla áll. (index)
Bukolikus |
Bőrbútorok festése, javítása évek óta, életvitelszerűen a BAH csomópontnál 0620-9-218-055 kevesebb parkolóhely, kevesebb ingázó úrvezető :) |
Budapesti út, takarítás után |
Lehajtó az Auchanhoz (Dunakeszi) |
Láp és vizuális környezetszennyezés (Auchan, Dunakeszi) |
Korrupció és láp az illegális reklám propagandafelületként való hasznosítása (Auchan, Dunakeszi) |
Tájkertészet |
Se citylight, se óriásplakát, nincs hirdetés a metrón, a buszon, a villanyoszlopra ragasztva – még a szórólapozást is betiltották. Újraszabályozták az üzletek cégtábláinak méretét is, a minimalizmus jegyében (az üzletfrontokon tízméterenként maximum 1,5 méteres hirdetést lehet elhelyezni) – még az olyan nemzetközi gigászoknak is el kellett tüntetniük nagyméretű logóikat, mint a Shell vagy a McDonalds. São Paulo jobboldali polgármestere, az azóta egyszer már újra is választott Gilberto Kassab a radikális lépést a szennyezés elleni küzdelemmel indokolta, a radikális szabályozást pedig anyagi indokokkal. „Egy 11 milliós városban nehéz elegendő emberi és anyagi erőforrást találni annak eldöntéséhez, mi legális és mi nem – így úgy döntöttünk, mindennek mennie kell” – jelentette ki egy alkalommal.
A hirdetők és a reklámügynökségek természetesen kíméletlen harcot indítottak a „Cidade Limpa”, Tiszta Város névre keresztelt rendelet ellen ellen. A brazil hirdetési piac szakmai szervezete, a ráadásul São Paulóban székelő ABA „irreálisnak és fasisztának” nevezte Kassab intézkedését, amely számításai szerint 133 millió dolláros bevételcsökkenéshez vezetett. A városi kültéri hirdetők húszezer állás megszűnésével számoltak. A városi tanács egyetlen, a rendeletre nemmel szavazó tagja, az egyébként hirdetési igazgatóként dolgozó Dalton Silvano kifejezetten attól tartott: a város csúnyább hellyé válik a hirdetések eltűnésével.
Két éven belül, 2009 második felére a városban 15 ezer hirdetőtáblát távolítottak el, 1600 feliratot és 1300 fém cégtáblát cseréltek ki. A jósolt következmények csak részben váltak valóra. A hirdetőipar, amelyet 2007 elején mindenki temetett, átalakult és újjászületett: a hirdetők az eddig köztéri reklámokra költött pénzt új felületekre akarják költeni, így lendületet kaptak az épületbelsőben vagy tömegközlekedési eszközökön futó digitális reklámok, illetve az internetes hirdetések. Lalai Luna, a digitális és szociális médiára fókuszáló Remix ügynökség társalapítója a törvény életbelépése után három évvel a Financial Times-nak kijelentette: az intézkedés kifejezetten segítette a fiatal, kísérletező kedvű fiatalokat, és új lendületet adott a szociális médiának is.
A város utcaképe összehasonlíthatatlanul megváltozott a három évvel ezelőttihez képest: új életre kelt a város századfordulós építészete. Olyan art-deco, naoklasszicista, szecessziós épületrészletek kerültek elő a feledés homályából, amelyekről gyakran évtizedekig elvonta a figyelmet egy-egy, rájuk a közelükbe aggatott hirdetés. Számos eltávolított hirdetés helyén újrafestették a falakat, így az intézkedés részben pozitív következményekkel járt – de az is előfordult, hogy csak a neonfeliratot vagy az aktuális plakátot távolították el, a csúf vastraverzek pedig a házakon maradtak. Tény az is, hogy az intézkedés számos, mára történelminek értékesnek ítélhető hirdetést, cégfeliratot pusztulásra ítélt.
A város egyelőre nem tervez enyhíteni a rendeleten, sőt, felmerült, hogy a repülőgépekkel megjeleníthető hirdetés-zászlókat is betiltják – ezt azonban a bíróság elmeszelte azzal, hogy a São Paulo feletti légtérről csak a szövetségi kormány rendelkezhet. (hg.hu)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése