2011. március 30., szerda

Árpád és Sztálin hídja

Budapest, Árpád híd és környéke, time-lapse. 
Kolozsváry Bálint (balintkolo@gmail.com) készítette
Árpád híd nagyonnagyban
Óbuda az Árpád hídról (nagyobb felbontás)
háttérben két toronyház

romosodó római romok (nagyobban)
Az Autóker lakótelepe
közelítő tavasz (szélessáv, shallala)
a kocsi hátsó ülésén kedvelők, valamint a hajlik kedvenc terepe

szmogsport, háttérben a Faluház
Árpád híd és firkái (bigger)
monkey style
Az Árpád híd alatt
Árpád híd + Sonick + Dolar (nagyfelbont)
Helyén már a rómaiak is létesítettek hidat, amely összekötötte Aquincumot a túloldali erőddel. Az Árpád híd építését már 1903-ban eltervezték, azonban a tervpályázatot csak 1929-ben írták ki. Építése 1939-ben indult meg Kossalka János tervei szerint, mely a 928 méter hosszú hidat 103 és 102 méteres nyílásokkal képzelte el. A budai oldali 103 méteres nyílások tervezésük idején a világ legnagyobb támaszközű gerinclemezes hídjai voltak. A munkálatokat 1943-ben, a II. világháború miatt félbehagyták, ekkor még csak az alépítmények, valamint a felépítmények rövid szakasza készült el. Már állt a hídfők, a pillérek, a hajógyári-szigeti vasbeton áthidalás, a Margit-szigeti szárnyhíd és az acélhidak néhány része. Az Árpád híd volt az egyetlen, amit a németek nem robbantottak fel a harcok során. 1948-ban folytatták az építezést. A hidat végül 1950-ben nyitották meg, az eredetileg neki szánt Árpád név helyett Sztálinról elnevezve. A munkákat Széchy Károly és Sávoly Pál irányította. Az Újpesti vasúti híd megépültéig (1955) a hídi villamos vágányt vasúti teherszállításra is használták. 1969-ben nagyobb fokú javítási munkákat végeztek. Az 1958-ban Árpádra visszakeresztelt híd 1980–1984 között a Hungária körgyűrű kialakítása miatt 2×3 sávosra bővült, korszerűsítették a hídon áthaladó 1-es villamosvonalat is.
Ma a híd Budapest legforgalmasabb hídja, naponta mintegy 150 000 jármű halad át rajta. (wiki)

további képek, uccu neki

5 megjegyzés:

Balázs írta...

Az Árpád-hídon történő szmogsportra lenne megoldás! Plexi zaj-por szigeteléssel (gyalogosok és az autók közé) illetve a Margit-szigeti kerékpáros gyalogos híd megépítésével!

potypenka írta...

az árpád kori romokról van bővebb infó? csomószor megyek el ott és mindig néztem hogy mi lehet az de nem gondoltam volna hogy római kori. sose hallottam erről

Klapanciusz írta...

Aquincum, végvár a barbárok ellen

Klapanciusz írta...

http://hu.wikipedia.org/wiki/Aquincum

Névtelen írta...

better dead than red