2009. február 15., vasárnap

A Havanna


Havanna lakótelep, XVIII. kerület, Budapest, Magyarország, gettó, panel, blokk, lakótelepek, Magyarország, Hungary, Ungarn, Fidel CastroMinden civilizáció a válaszfalak közé szorított szabadság szüleménye - Murakami Haruki

A Havannáé a legrosszabb helyezés az index szavazásán. Lányok, szorgosan szolizzatok és alakformáljátok, ha el akartok kerülni erről a penésztelepről. A dizsik hemzsegnek az aranyláncos, zsetonos bömcsisektől. Pusz.

Hatalmas toronyházak, közöttük hatalmas terek. Lakótelepi portyáinkon + saját tapasztalataink alapján mondogatjuk boldog-boldogtalannak, valamint a kedves olvasóinknak: a 4 emeletnyi magasság az a lélektani határ, mikor még valamelyest maguknak érzik a lakók a környezetüket. Ez a mindennapra lefordítva: zöldítenek a ház körül, a lépcsőházban, valamint nem szemetelnek önfeledten maguk alá. Nos, a Havanna nagy balszerencséje, hogy csupa 10 emelet magas toronyház található errefelé, tökéletes az elidegenedéshez.

Havanna lakótelep, XVIII. kerület, Budapest, Magyarország, gettó, panel, blokk, lakótelepek, Magyarország, Hungary, Ungarn, Fidel CastroÉs Azok A Lépcsőházi Szélvédők (vagymiazisten)! meg azok a futurisztikus, teljesen funkció nélküli csövek a házak oldalában!

A Havanna lakótelep központjában a katolikus templom és a Kondor Béla Közösségi Ház mellett áll Buza Barna alkotása, Lány mandolinnal. Nem mellesleg: a budapesti XVIII. kerületi Havanna lakótelep elnevezése kubai ihletésű, a sok ott lakó kubai vendégmunkás miatt. A kommunista rezsim alatt több ezer kubai munkás fordult meg Magyarországon. A textilgyárakban végzett munka nagy részét ők látták el. A szocializmus minden árnyoldalával együtt a magyarországi lét a kubaiaknak maga volt a mennyország.

Ajánlott irodalom:
1. Egy emberkísérlet utóélete - élet a 800 ezer panellakásban (galériával)
2. A Magyar Narancs a Havannán álmélkodott
3. Börtönblog

eddig meglátogatott, körbefotozott, körbesörözött, felfedezett lakótelepek:
1. Kispest (XIX)
2. Gloriett (XVIII. kerület, Pestszentlőrinc),
3. Füredi utcai (XIV),
4. Wekerle (XIX. kerület, Kispest),
5. József Attila (IX. kerület, Ferencváros)



blokk, Budapest, Fidel Castro, gettó, Havanna lakótelep, Hungary, lakótelepek, Magyarország, Kuba, Cuba, panel, Ungarn, XVIII. kerületMintegy 1,3 milliárd forintot nyert pályázati úton a Havanna-lakótelep felújítására a főváros XVIII. kerületi önkormányzata. Az önkormányzat a tervek szerint az elnyert összegből felújítaná három társasház külső hőszigetelését, gépészeti rendszerét és a nyílászárókat is kicserélnék.

Megújulhat a Kondor Béla sétány második szakasza is, valamint fákat ültetnének és mindenhol kicserélnék a pázsitot a lakótelepen.

Kialakítanának továbbá egy szelektív hulladékgyűjtő szigetet és bowlingpálya, gördeszkás sportpálya is készül majd, valamint pingpongasztalok kerülnek a terekre.

Felújítják a Kondor Béla Közösségi Házat, lesz internetkávézó, megújítják a sportpályát és kamasz-felnőtt játszóteret alakítanak ki; a nyári időszakban pedig térzene lenne minden hónapban. (MTI)

blokk, Budapest, cuba, Fidel Castro, gettó, Havanna lakótelep, Hungary, Kuba, lakótelepek, Magyarország, panel, Ungarn, XVIII. kerület

frissítés 2011, régi havannai bútordarabtól, aki Dóri: Helytálló az iromány, a képek és a kommentek is. Igen, a régi betonfalas Havanna durvább volt mint most. Napjainkban is vannak itt drogosok, idióták stb. De hol nincsenek? Meg lett pecsételve ez a telep és kész. Persze, történtek események, túlnyomó részben rosszak, de könyörgöm, egyre jobb a helyzet.
A közelmúltban elkezdett javulni, szépülni. És az évekkel ezelőtti huligán fiataloknak (legalábbis nagy részüknek) megjött az eszük. Ez nagy szerencse.
Ha hiszitek, ha nem, az összetartás nagy!!! Nem azt mondom hogy itt mindenki szent lett az elmúlt évek alatt, de ha akármi van, gondolok itt arra ha például meglátják a "helyi erőemberek" hogy lányt, nőt, gyereket, időset bántanak a kis szaros tizenéves "kindermaffiák", odamennek, és megvédik azokat, akiknek segítségre van szüksége. Erre itt büszke vagyok. Máshol általában inkább továbbállnak, de nálunk nem.
Nagyon remélem hogy egyre jobb és jobb lesz a helyzet és a maradék gané is eltűnik.


Dóri (18év) régi bútordarab a Havannán.




csövek, csövek, hatalmas csövek

20 megjegyzés:

Névtelen írta...

hello, én ott nőttem fel. ez a környék már a nyolcvanas években is meredek volt.
Azt tudtátok, hogy a proliknak, mint nekem, a 80-as években indítottak egy angol tagozatos osztályt? Marjai József elvtárs nyitotta meg a tanévet. Egyetlen rés volt a kitörésre: a tanulás.

BB írta...

tényleg laktak kubai vendégmunkások a környéken? és tényleg a lépcsőházban szúrják a herkát a narkósok? esetleg ez is urban legend...

Névtelen írta...

én két hónapja lakom albérletben a havannán. siófoki vagyok, itt is mindenki tudja mit jelent az h havanna. amikor tudatosult bennem h a havannán van a kinézett albérlet, menekülöre fogtam, végül mégis maradtam. először nagyon féltem ott,aztán rájöttem h mára a város egyik legbiztonságosabb helye lett. más lakótelepen sokkal több "rossz arcot" látok. az autóm is ott parkol eléggé kirívó hiszen ott nagyon szegény emberek laknak és az eu-s rendszám önmagában világít... eddig még hangosszót utcai bandázást, balhét nem láttam nem hallottam. van mikor éjjel2-kor közlekedek teljes nyugalomban. ámbár én a barcsay utcánál lakom ez a havnan vége vagy eleje(? mivel nem pesti vagyok nemtudom) tehát ezta kis részt ismerem másfelé a havannán nem járok. itt nyugalom van és béke. legalábbis 2hónap tapasztalata ez. lépcsőházba se láttam még soha renitens alakot mondjuk embert se sűrün. a leírtakat erősen lekopogom. kopp-kopp-kopp

BB írta...

olé, lehetne ezt kicsit bővebben? beilleszteném a posztba, mert a helyi viszonyokat nyilvánvalóan jobban ismered, mint egy átfutó fotós :D

Névtelen írta...

Én gyakorlatilag mindig is itt éltem , 1979 óta. Szerintem mára már csak a rossz hír maradt meg, melynek szinte semmi valóságalapja nincs. Most nem elfogultság beszél belőlem 3 gyermekem van és tényleg törnék ki innen ha "életveszélyes dzsumbuj" lenne. Szerintem itt sincs több bűnözés illetve kétes elemek mint máshol. Olvassátok el ezt: pestszentlorinc.honlapom.com

BB írta...

szerintem az index szavazásán méltatlanul kapta az uccsó helyezést a Havanna. Beszéltzem ottlakókkal és a válukat vonogatva közölték, h semmi gázt nem tapasztalnak a telepen. A Körösi Csoma úti ltp sztem lényegesen rosszabb képet mutat, nemsokára kitoljuk. Mármint a netre, hehe

Névtelen írta...

Ez már csak a múlt híre ,hogy Havanna rossz és drogosok vannak itt ez már nagyon nyugodt környék fő már unalmas.Megnőtt a rendőri járőrözés is meg kamerák is vannak mindenhol.És az elmúlt években nagyon sok mindent felújítottak és ez a videó csak a Havanna eleje a végén a virágos kerteket meg a Lakótelep szépségét kihagyták a videóból.

Unknown írta...

Kedves Trurl és Klapanciusz!
Ha - mint írod: átfutó fotósként alakítottad ki a véleményed a lakótelepről, úgy helytálló is lehetne. Igaz, a ltp. arra részre már nem futotta idődből, ahol a gyermekek (családok), idősek átmeneti otthona is helyet kapott, mint ahogy több segítő központ is. És persze nem vonom kétségbe képeid tartalmát, bár a tél "komor" mindig szomorkás szinezetet ad, és hát egy virág sem képes kinyilni télen.:)
Az viszont tény, hogy a harmincéves lakótelep egy örökség. Le is lehetett volna bontani, de az itt élő emberek munkájának köszönhetően megpróbálják élhetőbbé és szinesebbé - virágosabbá - tenni, mert ez az ő otthonuk.
(ha módot adnál rá, pár képet szivesen küldenék)
a lakótelep elnevezéséről:
Nem kétlem azt sem, hogy a hetvenes évek végén sok kubai vendégmunkás élt itt, Magyarországon - szerintem mindenféle náció, akiknek segítség kellett megfordult itt - magam úgy hallottam a lakótelep névadása az akkori Világ Ifjúsági Találkozó havannai megrendezésére utalt. Persze meglehet, tévedek.
minden meglehet... csak nézőpont kérdése.
mindazonáltal a havannai emberek szivesen látnak nem CSAK futólag! :)
üdv:
efer

ui.: Kispest nem a XIV., hanem a XIX. kerületben található - csak úgy futólag szúrtam ki :D

BB írta...

Hoppá, eltoltam, Kispest valóban a XIX. kerületben van, köszi. H valami hosszabb írásod-képeid vannak a Havannáról, szíívesen felteszem a lakótelep blogba, előre is köszönöm

Névtelen írta...

hello

tényleg a lakótelepen sok háborús dolgot lehet kapni?úgy halottam

BB írta...

halottad?

Persze, mindenfélét lehet kapni, a pletyó igaz. Nekem egy komplett SS egyenruhát akartak eladni, amiben még benne volt a tulaja is.

Névtelen írta...

Nem tudom miért kell valamit fikázni úgy hogy halvány fingotok sincs róla.Lehet hogy 10-20 évvel ezelött voltak ott meredek dolgok,de hol nem?A Havannán elöbb végig megyek egyedül éjjel 2-kor mint mondjuk Újpesten.Én ott nöttem fel.Nem lettem se drogos,se tolvaj.Kiváncsi lennék ha a 8.kerrel kéne össze hasolitani akkor melyik lenne gázosabb.

BB írta...

sztem nem fikáztunk. Ha mégis, akkor elnézést.

Névtelen írta...

"tényleg a lakótelepen sok háborús dolgot lehet kapni?úgy halottam"
Tényleg. Minden hónap első szombatján a műv.házban a Militária Börzén.

Névtelen írta...

Helytálló az iromány, a képek és a kommentek is. Igen, a régi betonfalas Havanna durvább volt mint most. Napjainkban is vannak itt drogosok, idióták stb. De hol nincsenek? Meg lett pecsételve ez a telep és kész. Persze, történtek események, túlnyomó részben rosszak, de könyörgöm, egyre jobb a helyzet.
A közelmúltban elkezdett javulni, szépülni. És az évekkel ezelőtti huligán fiataloknak (legalábbis nagy részüknek) megjött az eszük. Ez nagy szerencse.
Ha hiszitek, ha nem, az összetartás nagy!!! Nem azt mondom hogy itt mindenki szent lett az elmúlt évek alatt, de ha akármi van, gondolok itt arra ha például meglátják a "helyi erőemberek" hogy lányt, nőt, gyereket, időset bántanak a kis szaros tizenéves "kindermaffiák", odamennek, és megvédik azokat, akiknek segítségre van szüksége. Erre itt büszke vagyok. Máshol általában inkább továbbállnak, de nálunk nem.
Nagyon remélem hogy egyre jobb és jobb lesz a helyzet és a maradék gané is eltűnik.
Dóri (18év) régi bútordarab a Havannán.

Klap írta...

köszi, bútordarab, átemelem a kommentet a posztba

Névtelen írta...

Köszönöm, bár jobban örültem volna a Dóri megnevezésnek, de így sem rossz, mivel én írtam és igaz is :D
És remélem az én véleményem, sok mindenkinek a véleménye (most és lesz is).

Névtelen írta...

Bútordarab Dóri ismét.
Most esett csak le (bár elolvastam az egész posztot előzőleg) ez a sor: "futurisztikus, teljesen funkció nélküli csövek a házak oldalában"
Nem funkció nélküli csövek azok, hanem arra szolgálnak hogy a bunyevácok ne tudjanak felparkolni arra az amúgy sem széles járdára. Mivel ott vannak ugye azok a kis lejtők vagy mi a franc. És sokszor a gyalogos nem fért el az autók miatt akik jóformán a kapucsengőkre parkoltak...
Szóval azok a ronda csövek kellettek oda. ;)

BB írta...

Dóri: név kitéve, csöves kép betéve (az utolsó)

Névtelen írta...

Nekem unokatestvéreim laktak havannán. Imádtam hétvégenként náluk aludni kissrác koromban. kb. 80-as évek végétől kezdett egy csőcselékbanda kialakulni ott. Mára már azok is felnőttek, elköltöztek. Tényleg nyugodtabb a környék.