2010. szeptember 14., kedd

Szerdai programajánló: Szirtes filmklub, Godard, motorosok a Tűzraktérben

Szirtes András A Károly körút 5/A-ban eladó a város fölé magasodó kis nyolcszögletű torony, legalábbis erre hívja fel a figyelmet a vaskorlátra erősített házilag készült puritán molinó - már ha valakinek véletlenül olyan magasba téved a pillantása. A lepelre felsprézett mobilszám hívása után rögtön kiderül: a hatemeletes épület sarkára a század elején felhúzott építményt Szirtes András filmrendező árulja egy hónapja, és az akciót jókora médiaérdeklődés övezi, a szombatra szervezett ingatlanbejárásra több lap, és egy tévéstáb is bejelentkezett. A tuaregjelmezbe bújt rendezőt nem rázza meg, hogy a tévések végül nem jöttek el, az amúgy sem tágas toronyban így is folyvás összeütközve kerülgetik egymást a panorámától elállt lélegzetű fotósok.
Programajánló
Holnap: 20:00 - szerda, 0:00
Helyszín: Tűzraktér, VI. Hegedű u. 3., Apró Tér

A Károly körút 5/A-ban eladó a város fölé magasodó kis nyolcszögletű torony, legalábbis erre hívja fel a figyelmet a vaskorlátra erősített házilag készült puritán molinó - már ha valakinek véletlenül olyan magasba téved a pillantása. A lepelre felsprézett mobilszám hívása után rögtön kiderül: a hatemeletes épület sarkára a század elején felhúzott építményt Szirtes András filmrendező árulja egy hónapja, és az akciót jókora médiaérdeklődés övezi, a szombatra szervezett ingatlanbejárásra több lap, és egy tévéstáb is bejelentkezett. A tuaregjelmezbe bújt rendezőt nem rázza meg, hogy a tévések végül nem jöttek el, az amúgy sem tágas toronyban így is folyvás összeütközve kerülgetik egymást a panorámától elállt lélegzetű fotósok.
A pletyók szerint Szirtes András mostanság egy újlipóti garzonban húzza meg magát, pedig valaha egy Károly körúti géppuskafészek tulajdonosaként irigységünk tárgya volt.

Amerikában – a nyolcvanas években Szirtes több etapban mintegy két évet töltött az Egyesült Államokban – a magával vitt filmeket (részben saját darabjait, részben mások, Jeles, Bódy munkáit) kocsmákban, klubokban és hasonló helyeken vetítette, miután megállapodott a hely tulajdonosával vagy főnökével. A Lumière-tekercsekkel is így járta be Franciaországot, kerthelyiségekben, falusi tereken, stb. vetítette le őket, majd kalapozott.

Nézzünk Godard-t!

Jean-Luc Godard maoista szélsőizé lázadó, de a kap. rendszer eléggé erősnek bizonyult, semhogy sittre vágja, szerették erősen a burzsujok az izgatóan lázító fiút. Ezen sorok írója csak a Sympathy for Devil c. művét látta, a Rolling Stones híres dalának lemezfelvétele köré komponált ideológiai ámokfutást. A film magvas gondolataiból idézgetni fogunk, az itt fellelhető ideológiai municióval egy egész estét végig lehet haknizni a Gödör forradalmárai között. És még aktív az öreg, nemrég rukkolt elő a (minő meglepő cím) "Socialism" filmmel.

– Azt ugye azért Ön is elismeri, hogy egy filmnek kell, hogy legyen eleje, közepe, vége?!
– Hát persze! Csak nem feltétlenül ebben a sorrendben.

A francia-svájci rendező a 60-as évekbeli francia új hullám, a Nouvelle Vague második legnevesebb alkotója. Az első (Truffaut) alkotásai szerinte egy nullát érnek. Mindenesetre Jean-Luc Godard újraértelmezte a filmalkotást, olyannyira, hogy újításait más azóta sem tudta értékelhetően használni.

Alphaville20.00
Alphaville, une étrange aventure de Lemmy Caution - Alphaville (1965)
Sz.: Eddie Constantine, Anna Karina, Akim Tamiroff

In 1965, Godard directed Alphaville, a futuristic blend of science fiction, film noir, and satire. Eddie Constantine starred as Lemmy Caution, a detective who is sent into a city controlled by a giant computer named Alpha 60. His mission is to make contact with Professor von Braun (Howard Vernon), a famous scientist who has fallen mysteriously silent, and is believed to be suppressed by the computer. Pierrot le fou (1965) featured a complex storyline, distinctive personalities, and a violent ending. Gilles Jacob, an author, critic, and president of the Cannes Film Festival, called it both a "retrospective" and recapitulation in the way it played on so many of Godard’s earlier characters and themes. With an extensive cast and variety of locations, the film was expensive enough to warrant significant problems with funding. Shot in color, it departed from Godard’s minimalist works (typified by Breathless, Vivre sa vie, and Une femme mariée). He solicited the participation of Jean-Paul Belmondo, by then a famous actor, in order to guarantee the necessary amount of capital. (wiki)


A másik
A másik nem ugyanolyan, mint te. Öltözködése ízléstelen. Ellenszenves, ahogy rádnéz. Viselkedése furcsa. És ráadásul gondolkodik. Ilyen az, amikor belép az életedbe. És amikor kilép?

22.00
Easy Rider - Szelíd motorosok (1969)
R.: Dennis Hopper
Peter Fonda, Dennis Hopper, Jack Nicholson

A motorosokat nem kell bemutatni, legyen Ön is drogcsempész és száguldozzon szabadon Amerika végtelen (és jóminőségű) útjain. Born to be Wild!


A filmeket eredeti nyelven, magyar felirattal vetítjük!
Belépő nincs, de 500 Ft.- támogatást szívesen fogadunk!

Nincsenek megjegyzések: