Igenis, a szarnak és a kárnak is van gazdája, a Budapestet vizuálisan hazavágó outdoor hirdetők már megértek, sőt túlértek egy Duna-parti sétára.
Europlakát, Publimont AG: plakátoljátok tele Svájcot kedvetekre, de vigyétek a szarotokat innét.
A Hősök tere mellett, a Szépművészeti mögött, MÁV korházzal szemben, a Botanikus Kert kerítésén fokoztuk ezt szemkápráztató reklámszartengert. Teljesen agyatlan tömegű vizuális fos, mikor a reklámszennyezés eléri azt a küszöbértéket, hogy senki sem figyel rá. Ezek a faszkalap hirdetők az önmérséklet helyett még jobban rákapcsolnak a mennyiségre, nemsokára arra is engedélyt szereznek, hogy anyád homlokát is hasznosítsák. Ilyenek ezek, csak a géppuskaszóból tanulnak, ha egyáltalán tanul még egy Dunában arccal lefelé úsztatott outdoor media cégvezető.
Ki velük a városból, ki velük az országból. Ha másként nem megy, akkor a Dunán lefelé. Védjük meg a szeméttől a köztereinket.
A Humanikban nem csalódunk, a szexizmust mi is szeretjük. Rohanunk cipőt venni a toprongy minőségű cipőivel kétes hírnévre szert tevő lánc valamelyik boltjába :) Ha szar az árud, megfelelően gátlástalan reklámügynökségre van szükséged :))))
Ha nem nézik a szaros tévéadódat, ereszd le a színvonalat?
Az ifjabb generáció számára: egy Majka-kaliberű senki faszáért négy hiányos ruházatú Barbi-babává fotósoppolt pina epekedik. Egész pontosan a Majka nevű wtf sliccénél a kezük, muhaha. Épületes. Ezekben a tévékben a beszpídezett hiénataxis lett a megcélzott piaci szegmens, ki áldozatra várakozás közben buttpluggal a seggében waccsingolja a bulákat.
lelőhely: Budapest, Dózsa György út
Tulajdonost vált az Europlakát
"Az élesedő árverseny, és a szomszédokétól elmaradó gazdasági teljesítmény miatt az eddigi tulajdonos Affichage Holding eladja magyarországi érdekeltségeinek többségét. Az új tulajdonos a svájci Publimont AG."
Svájci leányvállalata, az APG átszervezése után az Affichage Holding nemzetközi érdekeltségeinek visszafogására készül - közölte a társaság.
Ez a magyarországi Europlakát és az A Plakat cégek értékesítését jelenti, és csak a Neonlight marad a társaság portfóliójában. Az Europlakát Kft. jegyzett tőkéje 100 millió forint, az A Plakat Kft.-é 14,3 millió forint, székhelyük ugyanott, a budapesti Alkotás úton található. (A 2008-as Affichage-gyorsjelentés még 26 milliós tőkét mutatott az A Plakat esetében.) Itt van a hárommilliós Neonlight Kft. székhelye is.
Az eladásokkal a holding a magyarországi piacot egyre élesebben jellemző árháborúra és a reklámkiadások zuhanására reagál. Az értékesítések veszteséget okoznak majd a holdingnál, így csoportszinten az idén mínuszos nettó eredmény várható.
Az összesen 825 főt foglalkoztató teljes cégcsoport tavaly 17 százalékkal 452 millió svájci frankra növelte forgalmát, az EBITDA 5,1 százalékkal 85 millióra hízott, ám az üzemi eredmény 4,3 százalékkal 52,6 millió frankra apadt, a nettó nyereség pedig kevesebb mint felére, 29,7 millióra zuhant.
Már az Affichage 2008-as gyorsjelentése is igen keménynek találta a magyar piaci körülményeket. A dokumentum szerint a magyar gazdaság teljesítménye továbbra is elmarad a szomszédos országokétől. A jelentés megjegyezte, hogy a csoportnak sikerült megtartania második helyezését a piacon, és kismértékben növelni árbevételét.
A magyarországi cégek eladása fontos lépés afelé, hogy az Affichage Holding csökkentse költségeit és növelje profitabilitását - fogalmazott Christian Krauter, vezérigazgató. Hozzátette: az Affichage a jövőben sokkal inkább azokra az országokra koncentrál, amelyek nyereséges növekedési piacokkal bírnak. (napi gazdaság)
EUROPLAKÁT KFT.
cím: BUDAPEST, ALKOTÁS U.17-19
A Hősök tere mellett, a Szépművészeti mögött, MÁV korházzal szemben, a Botanikus Kert kerítésén fokoztuk ezt szemkápráztató reklámszartengert. Teljesen agyatlan tömegű vizuális fos, mikor a reklámszennyezés eléri azt a küszöbértéket, hogy senki sem figyel rá. Ezek a faszkalap hirdetők az önmérséklet helyett még jobban rákapcsolnak a mennyiségre, nemsokára arra is engedélyt szereznek, hogy anyád homlokát is hasznosítsák. Ilyenek ezek, csak a géppuskaszóból tanulnak, ha egyáltalán tanul még egy Dunában arccal lefelé úsztatott outdoor media cégvezető.
Ki velük a városból, ki velük az országból. Ha másként nem megy, akkor a Dunán lefelé. Védjük meg a szeméttől a köztereinket.
A Humanikban nem csalódunk, a szexizmust mi is szeretjük. Rohanunk cipőt venni a toprongy minőségű cipőivel kétes hírnévre szert tevő lánc valamelyik boltjába :) Ha szar az árud, megfelelően gátlástalan reklámügynökségre van szükséged :))))
Ha nem nézik a szaros tévéadódat, ereszd le a színvonalat?
Az ifjabb generáció számára: egy Majka-kaliberű senki faszáért négy hiányos ruházatú Barbi-babává fotósoppolt pina epekedik. Egész pontosan a Majka nevű wtf sliccénél a kezük, muhaha. Épületes. Ezekben a tévékben a beszpídezett hiénataxis lett a megcélzott piaci szegmens, ki áldozatra várakozás közben buttpluggal a seggében waccsingolja a bulákat.
lelőhely: Budapest, Dózsa György út
Tulajdonost vált az Europlakát
"Az élesedő árverseny, és a szomszédokétól elmaradó gazdasági teljesítmény miatt az eddigi tulajdonos Affichage Holding eladja magyarországi érdekeltségeinek többségét. Az új tulajdonos a svájci Publimont AG."
Svájci leányvállalata, az APG átszervezése után az Affichage Holding nemzetközi érdekeltségeinek visszafogására készül - közölte a társaság.
Ez a magyarországi Europlakát és az A Plakat cégek értékesítését jelenti, és csak a Neonlight marad a társaság portfóliójában. Az Europlakát Kft. jegyzett tőkéje 100 millió forint, az A Plakat Kft.-é 14,3 millió forint, székhelyük ugyanott, a budapesti Alkotás úton található. (A 2008-as Affichage-gyorsjelentés még 26 milliós tőkét mutatott az A Plakat esetében.) Itt van a hárommilliós Neonlight Kft. székhelye is.
Az eladásokkal a holding a magyarországi piacot egyre élesebben jellemző árháborúra és a reklámkiadások zuhanására reagál. Az értékesítések veszteséget okoznak majd a holdingnál, így csoportszinten az idén mínuszos nettó eredmény várható.
Az összesen 825 főt foglalkoztató teljes cégcsoport tavaly 17 százalékkal 452 millió svájci frankra növelte forgalmát, az EBITDA 5,1 százalékkal 85 millióra hízott, ám az üzemi eredmény 4,3 százalékkal 52,6 millió frankra apadt, a nettó nyereség pedig kevesebb mint felére, 29,7 millióra zuhant.
Már az Affichage 2008-as gyorsjelentése is igen keménynek találta a magyar piaci körülményeket. A dokumentum szerint a magyar gazdaság teljesítménye továbbra is elmarad a szomszédos országokétől. A jelentés megjegyezte, hogy a csoportnak sikerült megtartania második helyezését a piacon, és kismértékben növelni árbevételét.
A magyarországi cégek eladása fontos lépés afelé, hogy az Affichage Holding csökkentse költségeit és növelje profitabilitását - fogalmazott Christian Krauter, vezérigazgató. Hozzátette: az Affichage a jövőben sokkal inkább azokra az országokra koncentrál, amelyek nyereséges növekedési piacokkal bírnak. (napi gazdaság)
EUROPLAKÁT KFT.
cím: BUDAPEST, ALKOTÁS U.17-19
szolgáltató, reklám, plakát, reklámeszköz, reklámhordozó, reklámszolgáltatás
2 megjegyzés:
Hatalmas nyereséget ért el tavaly az a közterületi reklámcég, amelyhez a kormányváltás óta elkezdtek özönleni az állami hirdetések. A két befolyásos, szoros politikai kapcsolatokkal rendelkező üzletember, Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartozó cégnél az a döntés születetett, hogy a több mint egymilliárd forintos profit egészét fizessék ki osztalékként a tulajdonosoknak.
Jó híreket kaptak a Publimont Kft. tulajdonosai a cég március 20-án tartott taggyűlésén. A cégbíróságon fellelhető jegyzőkönyv szerint a közterületi reklámokkal foglalkozó vállalkozás ügyvezetője közölte, hogy a Publimont az előző évben 1,05 milliárd forintos adózott eredményt ért el. A cégvezető ráadásul előállt azzal a javaslattal is, hogy a teljes összeget fizessék ki osztalékként, amivel a tulajdonosok egyet is értettek, és az [origo] által megtekintett jegyzőkönyv szerint "rövid tanácskozás után", egyhangúlag meg is szavazták az erről szóló határozatot.
A több mint egymilliárdos nyereség hatalmas ugrást jelent a cég történetében, a Publimont ugyanis 2010-ben az akkori beszámolója szerint ennél még jóval kevesebb, mindössze 340 millió forintos adózott eredményt ért el (akkor is az a döntés született, hogy a teljes összeget kifizetik osztalékként). A cég a hazai közterületi reklámpiac egyik legnagyobb szereplője. Három tulajdonosa van, két cég és egy magánszemély. A két cég áttételesen Simicska Lajos érdekeltségébe tartozik, aki a kilencvenes évek közepén a Fidesz gazdasági igazgatója volt, az első Orbán-kormány idején több évig az adóhivatalt vezette, és a párt több politikusa szerint jelenleg is fontos gazdasági háttérembernek számít. A harmadik tulajdonos a kiterjedt üzleti érdekeltségeiről ismert Nyerges Zsolt, akinek testvére januárban politikai főtanácsadó lett a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban.
Állami hirdetések útja
Az [origo] tavaly év végén egy cikkben részletesen bemutatta a Publimont látványos felfutását. A 2009-ben még veszteséges cég 2010-ben kezdett megerősödni, és a korábbi cikkhez végzett kutatásainkból kiderült, hogy a kormányváltás óta több nagy állami cég és intézmény köztéri reklámjainak jelentős, meghatározónak mondható része a Publimont felületein jelent meg (részletek ebben a cikkünkben).
Ezek az állami érdekeltségek évente összességében milliárdos nagyságrendben költenek ilyen típusú reklámokra, ami minden bizonnyal jelentősen hozzájárult a Publimont megerősödéséhez.
Rendkívüli eredmény
A Publimontnak a tavaly közzétett üzleti beszámolója szerint 2010-ben 2,79 milliárdos bevétele volt, és a taggyűlési jegyzőkönyvből megismert egymilliárdos nyereség arra utal, hogy 2011-ben ezt jócskán sikerült felülmúlnia. A pontos szám egyelőre nem ismert, a cégeknek az üzleti beszámolójukat ugyanis csak május végéig kell leadniuk, a Publimonttól pedig nem sikerült megtudni, mennyi bevételt termeltek tavaly. A cég pénzügyi osztályán az [origo]-val csütörtökön azt közölték, legfeljebb az ügyvezető adhat felvilágosítást, őt azonban nem sikerült elérni.
A Publimont egyik versenytársának vezetője szerint az egymilliárdos nyereség rendkívülinek számít, a céghez befutott piaci információk szerint ugyanis a köztéri reklámcégek többsége tavaly veszteséget termelt, vagy legfeljebb nullszaldós eredményt ért el. "Tavaly ugyan összességében növekedett a piac, de ez nagyrészt az állami megrendelések bővülésének volt az eredménye" - magyarázta a névtelenséget kérő cégvezető, hozzátéve, ezeknek az állami megrendeléseknek a többsége - ahogy erre az [origo] korábbi cikkében idézett adatokból is kiderült - a Publimontnál és egyéb, személyi szálakon hozzá kötődő reklámcégeknél kötött ki.
Milliárdok máshonnan is http://www.origo.hu/itthon/20120503-egymilliardos-osztalek-nyerges-zsolt-es-simicska-lajos-kozteri-reklamcegenel-a.html
Régóta meghatározó szereplője például a köztéri reklámpiacnak az áttételesen szintén Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Mahir Cityposter Kft. Ebben a cégben tulajdonrésze van a közös ismerősök szerint Simicskával baráti viszonyban álló Fonyó Károly által vezetett Euro AWK nevű cégnek is, amely szintén köztéri reklámokkal foglalkozik.
Nem a Publimont jelenti az egyetlen üzleti kapcsolódási pontot Simicska Lajos és Nyerges Zsolt között. A két befolyásos üzletembernek korábban közös cége volt Svájcban, Nyerges pedig emellett elnöki posztot tölt be a Közgép Zrt. építőipari óriáscégben, amelyben egy hetekkel ezelőtt a Népszabadság által közzétett - a Közgép által azóta sem kommentált - nyilatkozat szerint tulajdonosi érdekeltsége van Simicskának. A Publimonthoz hasonlóan számos állami megrendeléssel rendelkező Közgép szintén jelentős összegű, 2,9 milliárd forintos nyereséget ért el a több mint 56 milliárdos tavalyi bevétel után. Ahogy arról az [origo] korábban beszámolt, a Közgépnél is az a döntés született, hogy a teljes összeget fizessék ki osztalékként a tulajdonosoknak. http://www.origo.hu/itthon/20120503-egymilliardos-osztalek-nyerges-zsolt-es-simicska-lajos-kozteri-reklamcegenel-a.html
Megjegyzés küldése