Helyszín: az Eat Sense ázsiai-magyar étterem (megboldogult Csepp?) előtt, Budapest egyik legnagyobb parkolója mellett (Városliget).
Nem egy Hundertwasser, nem egy Henri Rousseau, de szeretjük. Népies, naiv, eredeti. A piktogramok megfejtése még várat magára, de a kivitelezés kedves kivétel a számítógépes tervezéssel sújtott egyenfeliratok világában. Népművészet, a szándék a fontos.
Egy köz-wc (közwc, közvécé, nyilvános wc, public toilet) küzd a túlélésért (a nagyérdemű inkább a Városliget fái között), úgyhogy pótlólagos bevételforrásokat keres a klozett: kiadja a felületeit reklámozás céljára. Kivételesen szurkoljunk a bérlőnek, egy nagyvárosban akár ráfizetéssel is fenn kell tartani a közvécéket...
Reklám Felület Kiadó (Simicska sux) |
"A finneknek elegük lett a vandálokból, és a közhelyeket összefirkálókból, ezért úgy döntöttek, hogy a nyilvános WC-ket fizetőssé teszik."
Párbajozó westernhős, párosban tusolás és ha borotva, akkor Wilkinson (fck Gilette) |
A nyilvános illemhelyek bérleti szerződéseinek felmondása miatt több bérlővel is vitába keveredhet a Fővárosi Csatornázási Művek, amely a napokban vette át a budapesti utcai WC-k üzemeltetését és tizenegyet már fel is újított. Ennek ellenére Budapesten még évekig hiány lesz a kulturált közvécékből. (MTI, 2010)
Daliás viking istennő, párosban nemtommi, valamint feltehetően hajszárító is van |
retró frizura és tiltott önkényuralmi jelképre hajazó izék |
Az európai jelképek kommerciális felhasználása és banalizálása töretlenül |
Este futófénnyel |
kisvállalkozónak kis reklám |
az Eat Sense előtt |
Budapesten az önkormányzat 60/1995-ös rendelete alapján a közterületet kiemelt, minősített és normál kategóriába sorolták. A kiemelt kategóriába tartozó közterületeken még építkezések esetén is tilos óriásplakátokat elhelyezni. Ide tartozik a Clark Ádám tér, a Duna-korzó, a Hősök tere, a Felvonulási tér, a Városliget, a Feneketlen tó melletti park, a Tabán, a Vérmező, a Margitsziget, a Roosevelt tér és a Vörösmarty tér. (mínusz a Geszti-féle ARC :)
...
Mi köze a közwc-k helyzetének a „ wc-függőség” –hez?
A pályázóktól olyan munkák elkészítését várjuk, melyek feltárják a közwc-k helyzetét, oly módon, hogy összefüggésbe hozzák a sürgető vizelési inger (OAB), mint betegség problémájával. Az IBE Egyesület a Kontinenciáért egy olyan, több mint 1200 vizeletürítési zavarral és inkontinenciával küzdő beteg és hozzátartozóik érdekeit védő civil egyesület, aki minden évben egy-egy kiemelt témát karol fel.2012 a hiperaktív hólyag szindróma éve. Ez a betegség még nem inkontinencia, hanem egy olyan kellemetlen, hirtelen jelentkező sürgető és halasztást nem tűrő vizelési inger, ami szó szerint wc függővé teszi az embereket. Főleg nőket, de akár férfiakat is érintő problémáról van szó. Az előfordulás a korral előrehaladva nő, de elmondható hogy 10 emberből lehet akár minden ötödik is érintett és főleg nők. Ehhez képest a probléma ismertsége igen alacsony, pedig a betegség teher nagyon nagy. Vannak különböző megoldási lehetőségek, amit csak szakemberhez fordulva és nem a probléma elől elfutva lehet és kell megoldani. A gyógyulásig viszont élni kell az életüket, vásárolni, gyerekekért menni, és dolgozni.
A probléma itt kezdődik, mert nincsenek megfelelő közwc-k és ha van, akkor sem tudjuk, hogy hol és milyen minőségű!Már elindult a figyelemfelhívó kampányunk, ami Magyarország wc térképének közös elkészítését célozza meg, és közben beszél az OAB szindrómáról. E kampány része a rádió pályázat is.Kampányról:
Üzenetek:Ne fusson el a probléma elől! észítse el velünk közösen Magyarország wc térképét!átogassa meg a www.wcterkep.com oldalt, ahol többet megtudhat a problémáról.feltöltheted és értékelheted az általad ismert közwc-t.
Eszközök:Gerilla film terjesztése, ami a mai napig már több mint 66 ezer megtekintést ért el 20 nap alatt.oldal (www.wcterkep.com) rádió pályázat
Mit várunk a pályázóktól?Olyan műsor elkészítését, ami felhívja a hallgatók figyelmét a hiperaktív hólyag szindróma (OAB) aktualitására, a jellemző tünetekre és a megoldási módozatokra.
A műsornak fel kell hívnia a figyelmet a jellemző tünetekre, a lehetséges okokra, az előfordulás gyakoriságára, az életminőségben okozott negatív változásokra. Fontos kihangsúlyozni, hogy ez nem egy, a korral járó, elkerülhetetlen folyamat, hanem egy olyan tünet együttes, amely megfelelő szakorvoshoz fordulással kivizsgálható, és kezelhető, enyhíthető, az érintett visszatérhet a normális, megszokott életviteléhez.
A téma nem mindennapi, ezért javasoljuk a közvécé kérdés oldaláról közelíteni a kérdéshez és ezen keresztül áttérni az adott egészségügyi problémára.Kampányunk wc-elemét a „wc-függő” életstílusból merítettük és a gerilla film nézettségi adatok alapján elmondhatjuk, hogy sikeresnek tűnik.Bíztatjuk tehát Önöket, megadva minden szakmai segítséget, konzultációs lehetőséget szakemberekkel, az egyesület elnökével, a PR koncepciót kidolgozó szakértővel, hogy pályázzanak és merítsenek témát egy társadalmi és szociális szempontból is érdekes területről!
Pályázati feltételek:
Az ország valamennyi rádiója pályázhat. műsor terjedelme zenei és egyéb megszakítások nélkül maximum 20 perc lehet. A pályamű e pályázati kiírásra készül, és a rádióban sugárzásra kerül 2012 február 29-e és március 31-e között.
A műsor tartalmazza a témakiírásban felsorolt elemeket.műsor készítésénél bármely cég kereskedelmi célból, hirdetési célzattal történő szerepeltetése tilos.műsor kizárólag a hiperaktív hólyag szindrómával és a közvécék kérdésével, összefüggéseivel,valamint a wc térképpel foglalkozhat. (egyéb vizelési problémák és inkontinecia típusok nem szerepelhetnek)pályamunkához – legfeljebb két oldal terjedelemben – mellékelje az elkészítés körülményeit, célközönségét és a közlés időpontját. Pályázó a pályázatot és a hanganyagot következő két módon juttathatja el:
a hanganyagot eljuttathatja online (link) formátumban és az írásos pályázati anyagot csatolmányként a gcaconsultingkft@gmail.com címre, vagy DVD-n három példányban a szervezők címére:
A Consulting Kft.164 Budapesti út 157/E
Zsűritagok:
Pálffi Brigitta, Elnök, IBE Egyesület a Kontinenciáért
Simon Zsolt urológus szakorvos ÁEK
Prof dr László Ádám nőgyógyász, Bajcsy-Zsilinszky Kórház;
DR Hamvas Antal urológus egyetemi docens SOTE Uro klinika
Beküldési határidő:2012. április 10.
Díjazás:helyezés: 1. a pályamunka alkotója nettó 75.000 forintos, a rádió 175.000 forintos díjban részesül.2: a pályamunka alkotója nettó 65.000 forintos, a rádió 135.000 forintos díjban részesül. 3: a pályamunka alkotója nettó 55.000 forintos, a rádió 95.000 forintos díjban részesül.
Eredményhirdetés: 2012. április 20. Az ünnepélyes eredmény hirdetést egy sajtó tájékoztatóval egybekötve kívánjuk megszervezni, melyre az első három helyezet írásos meghívást kap.A felmerülő kérdésekben, illetve a pályamunkákban megszólaltatható szakemberek felkérésében a szervezők készséggel állnak a pályázók rendelkezésére. (telefon számmal és e-mail címmel) Kérjük, részvételi szándékát február 29-ig jelezze e-mailben a jelentkezési lap elküldésével.
Kontakt: Pálffi BrigittaTelefon: 06-303122E-mail: ibekontinencia@gmail.com gcaconsultingkft@gmail.com Jó munkát kívánunk!
kitekintő: Hundertwasser turisztikai vonzerővel bíró közvécéje Kawakawában (Új-Zealand)
Hundertwasser Toilets, Kawakawa - an interior . (wikipéd) |
folly (street toilet) by Rem Koolhaas (OMA) and Erwin Olaf in Groningen/The Netherlands (wikipedia) |
kapcsolódó: a Markusovszky téri bezárt toalett + Buhera a Soroksári úti Obi (néhai ingyenes) klójában + József nádor tér: a bezárt meleg + és egy hangulatos privát :)
Ajánlott olvasmány: www.sitorsquat.com
117076 nyilvános wc térképen feltüntetve
- Budapest nem szerepel
Find a Bathroom
Looking for a pit stop? Search, view, rate, and add bathrooms!
Download the application for iPhone and Android so you can
enjoy the go while you are on the go!
Ajánlott olvasmány: www.sitorsquat.com
117076 nyilvános wc térképen feltüntetve
- Budapest nem szerepel
Find a Bathroom
Looking for a pit stop? Search, view, rate, and add bathrooms!
Download the application for iPhone and Android so you can
enjoy the go while you are on the go!
3 megjegyzés:
Hatalmas nyereséget ért el tavaly az a közterületi reklámcég, amelyhez a kormányváltás óta elkezdtek özönleni az állami hirdetések. A két befolyásos, szoros politikai kapcsolatokkal rendelkező üzletember, Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartozó cégnél az a döntés születetett, hogy a több mint egymilliárd forintos profit egészét fizessék ki osztalékként a tulajdonosoknak.
Jó híreket kaptak a Publimont Kft. tulajdonosai a cég március 20-án tartott taggyűlésén. A cégbíróságon fellelhető jegyzőkönyv szerint a közterületi reklámokkal foglalkozó vállalkozás ügyvezetője közölte, hogy a Publimont az előző évben 1,05 milliárd forintos adózott eredményt ért el. A cégvezető ráadásul előállt azzal a javaslattal is, hogy a teljes összeget fizessék ki osztalékként, amivel a tulajdonosok egyet is értettek, és az [origo] által megtekintett jegyzőkönyv szerint "rövid tanácskozás után", egyhangúlag meg is szavazták az erről szóló határozatot.
A több mint egymilliárdos nyereség hatalmas ugrást jelent a cég történetében, a Publimont ugyanis 2010-ben az akkori beszámolója szerint ennél még jóval kevesebb, mindössze 340 millió forintos adózott eredményt ért el (akkor is az a döntés született, hogy a teljes összeget kifizetik osztalékként). A cég a hazai közterületi reklámpiac egyik legnagyobb szereplője. Három tulajdonosa van, két cég és egy magánszemély. A két cég áttételesen Simicska Lajos érdekeltségébe tartozik, aki a kilencvenes évek közepén a Fidesz gazdasági igazgatója volt, az első Orbán-kormány idején több évig az adóhivatalt vezette, és a párt több politikusa szerint jelenleg is fontos gazdasági háttérembernek számít. A harmadik tulajdonos a kiterjedt üzleti érdekeltségeiről ismert Nyerges Zsolt, akinek testvére januárban politikai főtanácsadó lett a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban.
Állami hirdetések útja
Az [origo] tavaly év végén egy cikkben részletesen bemutatta a Publimont látványos felfutását. A 2009-ben még veszteséges cég 2010-ben kezdett megerősödni, és a korábbi cikkhez végzett kutatásainkból kiderült, hogy a kormányváltás óta több nagy állami cég és intézmény köztéri reklámjainak jelentős, meghatározónak mondható része a Publimont felületein jelent meg (részletek ebben a cikkünkben).
Ezek az állami érdekeltségek évente összességében milliárdos nagyságrendben költenek ilyen típusú reklámokra, ami minden bizonnyal jelentősen hozzájárult a Publimont megerősödéséhez.
Rendkívüli eredmény
A Publimontnak a tavaly közzétett üzleti beszámolója szerint 2010-ben 2,79 milliárdos bevétele volt, és a taggyűlési jegyzőkönyvből megismert egymilliárdos nyereség arra utal, hogy 2011-ben ezt jócskán sikerült felülmúlnia. A pontos szám egyelőre nem ismert, a cégeknek az üzleti beszámolójukat ugyanis csak május végéig kell leadniuk, a Publimonttól pedig nem sikerült megtudni, mennyi bevételt termeltek tavaly. A cég pénzügyi osztályán az [origo]-val csütörtökön azt közölték, legfeljebb az ügyvezető adhat felvilágosítást, őt azonban nem sikerült elérni.
A Publimont egyik versenytársának vezetője szerint az egymilliárdos nyereség rendkívülinek számít, a céghez befutott piaci információk szerint ugyanis a köztéri reklámcégek többsége tavaly veszteséget termelt, vagy legfeljebb nullszaldós eredményt ért el. "Tavaly ugyan összességében növekedett a piac, de ez nagyrészt az állami megrendelések bővülésének volt az eredménye" - magyarázta a névtelenséget kérő cégvezető, hozzátéve, ezeknek az állami megrendeléseknek a többsége - ahogy erre az [origo] korábbi cikkében idézett adatokból is kiderült - a Publimontnál és egyéb, személyi szálakon hozzá kötődő reklámcégeknél kötött ki.
Milliárdok máshonnan is
Régóta meghatározó szereplője például a köztéri reklámpiacnak az áttételesen szintén Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Mahir Cityposter Kft. Ebben a cégben tulajdonrésze van a közös ismerősök szerint Simicskával baráti viszonyban álló Fonyó Károly által vezetett Euro AWK nevű cégnek is, amely szintén köztéri reklámokkal foglalkozik.
Nem a Publimont jelenti az egyetlen üzleti kapcsolódási pontot Simicska Lajos és Nyerges Zsolt között. A két befolyásos üzletembernek korábban közös cége volt Svájcban, Nyerges pedig emellett elnöki posztot tölt be a Közgép Zrt. építőipari óriáscégben, amelyben egy hetekkel ezelőtt a Népszabadság által közzétett - a Közgép által azóta sem kommentált - nyilatkozat szerint tulajdonosi érdekeltsége van Simicskának. A Publimonthoz hasonlóan számos állami megrendeléssel rendelkező Közgép szintén jelentős összegű, 2,9 milliárd forintos nyereséget ért el a több mint 56 milliárdos tavalyi bevétel után. Ahogy arról az [origo] korábban beszámolt, a Közgépnél is az a döntés született, hogy a teljes összeget fizessék ki osztalékként a tulajdonosoknak. http://www.origo.hu/itthon/20120503-egymilliardos-osztalek-nyerges-zsolt-es-simicska-lajos-kozteri-reklamcegenel-a.html
Megalakult a Reklámmentes Budapest / Ads Free Budapest (NO ADS, NO SHIT) a Facebookon, a nemzetközi Clean City Movement Magyar Leágazása. Takarítsuk ki a reklámmaffia szemetét a városunkból, harcoljunk egy élhető Budapestért! Le a vizuális környezetszennyezéssel, le a reklámzajjal. A közterület a városlakóké és nem kapzsi politikusok és lelkiismeretlen reklámcégek agymosó homokozója.
frissítés: valamint le a kutyaszarral, a szmoggal és a téllel. Provinciális jellegünket levetkőzve: takarítsuk ki a magyar vidéket is, valamint az egész világot. Meztelen nőket a falakra és kéjes érzelmeket. Várjuk a javaslatokat a további programpontokra, szeretjük a demokráciát. NO ADS, NO AIDS. Reklám helyett street-art egy színesebb városért http://www.facebook.com/pages/Rekl%C3%A1mmentes-Budapest-Ads-Free-Budapest-NO-ADS-NO-SHIT/256153394421868
Megjegyzés küldése