2008. december 12., péntek

A Nagy Budapesti Pontonhíd

budapest, 2003, Budapest, csatlakozás, EU, Európa-híd, március 15, Pontonhíd, Supergroup

Vissza a múltba

Emlékszik még valaki a 2003. március 15-i fenomenálisan ötletes, modern, XXI. századi pontonhídra a Dunán, a Parlamenttel szemközt? Az Európa-híd mint Manci emlékhíd? Kis piros-fehér-zöld proppellerekkel zászló helyett :D

elkövető, ötletelő: SuperGroup




Nemrég találtuk meg képeinket egy elfekvő winyón, halleluja, velünk élő történelem

2003, Budapest, csatlakozás, EU, Európa-híd, március 15, Pontonhíd, Supergroup

7 megjegyzés:

BB írta...

Margit híd

A Manci híd a második világháborúban lerombolt Margit híd helyére épített ideiglenes pontonhíd volt. 1946 májusára készült el, a Lukács fürdő kertjéből a szigeten át a Sziget (ma Radnóti Miklós) utcánál érte el a pesti partot. Ezt a hidat a néphumor Mancinak nevezte el.Tervezője Mistéth Endre volt

1944. november 4-én a szombati csúcsforgalomban, a Margit híd Pestről a Margitszigetig terjedő hídszakaszát, 1945. január 18-án hajnalban pedig a megmaradt budai részt a többi híddal együtt a németek felrobbantották. A pesti hídszakasz összeomlásakor közel 600 ember vesztette életét, közöttük a háromszoros olimpiai bajnok vívó, Kabos Endre is. A világháború viszontagságai miatt nem építették azonnal újra a hidat. Budapest ostroma után az épen maradt mederpilléreken fajármokra szerelt kis kábelhidat építettek, amely gáz- és postai vezetékeket hordozott. A háború után feljebb a folyón, 1946-ban pontonhíd épült az eredeti híd roncsai mellett, amit a köznyelv Mancinak nevezett el. Az új Margit hidat a Ganz gyár tervei alapján építették meg, és 1948. augusztus elsején adták át a forgalomnak. Röviddel ezután a már felesleges ideiglenes Manci hidat elbontották.

Tervezője Mistéth Endre volt.

BB írta...

Csak éjszaka használható az Európa-híd
Szegő Péter
| 2003. 02. 25., 11:15 | Frissítve: 2003. február 26., szerda 09:51
Európa-híd néven pontonhid építül a Dunára március 12-én. Az Európai Unió Közalapítvány szerint a híd a népszavazási kampány ünnepélyes megnyitójának a helyszíne és szimbóluma lesz. Az építéssel a honvédséget bízták meg, de arról senki nem nyilatkozik, hogy mennyibe kerül a beruházás. A szimbólum küllemében ugyanolyan lesz, mint egy normál katonai pontonhíd, és csak éjszaka lehet majd közlekedni rajta.

h i r d e t é s
A Fővárosi Közgyűlés várostervezési bizottsága szerdai ülésén hozzájárult a Miniszterelnöki Hivatal kérelméhez, hogy március 12-17. között Európa-híd elnevezéssel pontonhíd létesülhessen a Duna két partja között a parlament és a Margit híd által határolt területen. A híd két oldalára rendezvényeket szerveznek majd.
Mennyibe kerül?

Az Index információ szerint az "Európa hidat" a Magyar Honvédség építi, mégpedig egy kiképzési feladat részeként. Az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány mint szervező vesz részt a projektben. Matyuc Péter, a Honvédelmi Minisztérium kommunikációs főigazgatója nem árulta el, hogy mekkora összegből építik fel a hidat, mondván, hogy a korlát kiépítésére 4 különböző árajánlatot adtak és a MeH még nem döntött arról, hogy melyiket fogadja el.

A már elkészített látványterv szerint a hídon nem lesz semmilyen, az unióra utaló díszítőelem, csupán abban fog különbözni egy normál katonai pontonhídtól, hogy a biztonságos használat érdekében korlátot építenek rá - mondta a kommunikációs igazgató.

Mitől lesz európai?

Arra a kérdésünkre, hogy ez a híd mitől is volna Európa-híd, senki nem tudott konkrét választ adni.

Az Európai Unió Közalapítványnál azt a tájékoztatást kaptuk, hogy az Európa-híd a népszavazási kampány ünnepélyes megnyitójának a helyszíne és szimbóluma lesz. Ennél többet nem árultak el, arra hivatkozva, hogy a népszavazási részvételre buzdító kampányt és annak részeként az Európa-hidat a jövő héten külön sajtótájékoztatón fogják bemutatni.

Információink szerint a "hídszakértő" Supergroup művészeti csoport az ötletgazda. Ez a csoport öltöztette "szavazásra buzdítás céljából" tavaly április elsején hajóformájúvá az Erzsébet-hidat. Mint megtudtuk, a kormány azért tartja jó ötletnek ide szervezni rendezvényeket, mert a "híd egy új helyszín, és így nem köthető semmilyen politikai erőhöz sem".

Csak éjszaka használható

A hidat csak gyalogosok használhatják, járműveket nem engednek rá. A kancellária szerint az őrzés és a korlátok miatt nem lesz balesetveszélyes. Előfordulhat azonban, hogy a megrendelőt anyagi kár éri, ugyanis ha árad vagy zajlik a Duna, a hidat azonnal el kell bontani.

A tervek szerint a hidat folyamatosan őrizni fogja a katonaság, és csak éjszaka használhatják a civilek, ugyanis a hajóforgalom miatt napközben rendszeresen meg kell nyitni.

A szentesi dandár építi
Ma a hadsereg egyetlen alakulata tud pontonhidat építeni: a szentesi II. Rákóczi Ferenc Műszaki Dandár, mely békefenntartói feladatokat is látott már el. A honvédség hasonló nagyszabású hídépítési gyakorlatot tavaly júliusban tartott a Tisza Szentes és Csongrád közötti szakaszán. Ekkor naponta két órára leállították a hajóforgalmat. Ezt megelőzően teljes hídzárral járó hídépítést utoljára 1990-ben hajtottak végre.

Névtelen írta...

Supergroup - januártól új résztulajdonos és ügyvezető
[2003.12.05. 14:45]

Suba János a Supergroup kreatív pr-ügynökségnél folytatja pályafutását január 1-jétől, miután megválik az EU Kommunikációs Közalapítvány ügyvezető titkári posztjától.





A szakember a Supergroup egyik tulajdonosa lesz, és a társaság ügyvezető igazgatói pozícióját látja el. A kreatív pr-cégben 25 százalékban tulajdonos Till Attila, Kistamás László és Csernátony Dóra, akik jelenleg a Tv2 kulturális műsorát, a Propagandát készítik. A Supergruop nevéhez fűződik a március 15-i nemzeti ünnep tiszteletére felállított ünnepi pontonhíd, valamint a társaság találta ki és építette fel az október 23-i ünnepségekhez kapcsolódó ’56 képközelben című fotókiállítást. Az EU Kommunikációs Közalapítványnál Suba János utódja Farkas György, aki az utóbbi években a Nyugat-Magyarországi Egyetemen az EU történetét, intézményeit, működését, a magyar EU-kapcsolatokat oktatja.

Névtelen írta...

http://www.supergroup.hu/

Névtelen írta...

A SuperGroup Magyarország első olyan kreatív kommunikációs cége, amely elsősorban nagyhatású figyelemfelkeltő köztéri események létrehozásával foglalkozik. Csoportunk képes a „public art” és a hagyományos reklám eszközeit bevetve a széles tömegek figyelmét egy bizonyos civil, üzleti, politikai, vagy művészeti üzenetre koncentrálni.

Specialitásunk: a lehető legnagyobb médiavisszhang generálása, és a társadalom széles rétegei észlelésének egyirányba való összpontosítása.

Projektjeinkhez teljes körű szolgáltatást nyújtunk, az eredeti „nagy ötlet” kitalálásától, a megtervezésen, a szervezésen, és a kreatív megvalósításon át, a médiakampány lebonyolításáig.

Legutóbbi köztéri projektünk a Hídünnep, amelyben megalkottuk a három Duna híd kreatív koncepcióját, és felügyeltük megvalósítást.

A SuperGroup a kommunikációs cég fogalmát szélesen értelemzi, ezért a kreatív reklám, az esemény marketing és a PR tevékenység mellett, produkciós feladatokat is ellát. Fontos szakterületünk a televízió-műsor gyártás, amely kiterjed a műsor teljes kitalálására, a minta adás elkészítésre és annak folyamatos legyártására.
(Jelenleg futó projektjeink: Propaganda című heti magazinműsor a Tv2-n, Gang című talk show az M1-en.)

A tavaly március 14-én bemutatásra került Ponton híd ötletgazdája a Supergroup művész csoport volt. A Supergroup olyan köztéri látványosságokat, városkép átalakításokat, különleges tömegeseményeket szervez, amelyek dinamikus és szellemes színfoltjai a régió kulturális életének.



"Számunkra az eredetiség fontosabb, mint az ipari termelés. Hiszünk abban, hogy művészi értékű utcai akciókkal, installációkkal, internetes projektekkel is nagyon sok emberhez el lehet juttatni üzeneteket. Magyarországon ritkán valósulnak meg olyan nagyszabású, tömegeket megmozgató tervek, amelyeket például a világhírű képzőművész, Christo készített (például a Reichstag becsomagolása Berlinben), de megemlíthetjük Jeff Coons-nak 12 méter magas szabadtéri virágszobrait, vagy a TNPU 1992-es "A szabadság lelkének szobra / 1984 W." című projektjét, amikor is St.Auby Tamás kísértetnek öltöztette be a gellérthegyi szabadságszobrot. Ezek a példák arra buzdítják a Supergroup tagjait, hogy eredeti, nagyméretű alkotásokkal járuljon hozzá Budapest világváros státusához. Fontosnak tartjuk a kommunikáció erejét, ugyanakkor nem gondoljuk, hogy egy produkció kapcsán az üzenet kifejezetten csak reklámipari termékeket, vagy művészeti alkotásokat jelölhet. Olyan üzeneteket szeretnénk megfogalmazni és a jövőben látványos eszközökkel ábrázolni, amelyek azt sugallják az embereknek, hogy nincs értelme a világban szellemi korlátok között élni."



A Supergroupot nem a manapság "trendi" művészet és reklám szimbiózisából létrejött műalkotások létrehozása inspirálja, hanem új típusú, olykor megismételhetetlen, sokkoló erejű, a klasszikus médiumoktól független művek megalkotása. A Supergroup tevékenységét legpontosabban a külföldön már jól ismert public art kategóriába sorolhatjuk. Itthon még kevésbé ismert és elfogadott műfajról van szó. A csoport célja, hogy ezt az újszerű megjelenítési formát a hazai közönséggel is megismertesse. A public art műfaj nyilvános tereket kihasználva juttatja el a művészetet a nagyközönséghez. A művészeti ágazat az egyesült államokból ered, mára Európát is meghódította. A public art művelőinek célja, hogy a művészetet kiszabadítsák a falak közül, hogy kivigyék azt a szabad ég alá. A nyilvános szabad területeken a művészet nem csak térbeli, hanem eszmei korlátait is levetkőzi. A művészet eszméjén kívül a public art műfajába tartozó alkotásoknak gyakran van politikai jelentése is.
Mint a public art jeles és ismert külföldi képviselőinek a Supergroupnak is célja, a közhangulat javítása, valamint az, hogy elvonja az emberek figyelmét a sivár hétköznapokról.

Névtelen írta...

"Jó vagy rossz, az én hazám, részeg vagy józan, az én anyám"

John Hardy írta...

Great article. everyone here to love your article. Keep posting are going to be expecting your next article. Now it's time to avail Locksmith Leeds for more information.