Kovács István aus Berlin csodálatos német akcentussal, rettentő pocakkal, mikrofonnal és kamerával terrorizálja az Oktogonon bóklászó békés járókelőket. Mentsétek meg lelkeinket, így néz kifelé a magyar választó, kezükben a hatalom és a jövő.
-- A Város Mindenkié rendszeres műsora a Muzsikus rádión minden kedden 16 és 17 óra között hallható. www.muzsikusradio.hu A műsorok letölthetők blogunkról is: avarosmindenkie.blog.hu
(Karácsonyi történet) Az alagútban tűnt föl, a Bajza és a Bulcsú utca között, bemenni senki sem látta. Elkattogott fölötte egy vonat (a szegedi intercity, gondolta, és úgy lett). Akkor most 12 óra 39 van, nem nézett az órájára, nem volt órája, tudta az időt. Olvasgatta az alagút falfirkáit. ISTEN EGYETLEN MENTSÉGE, HOGY NEM LÉTEZIK! NINCS ISTEN. HA VAN, SZÉGYELLEM MAGAM. ISTEN SZERETI MAGÁT! Mosolygott, és ő is odafestette, jellegzetes stílusában, úgysem ismerik fel, úgysem hiszik el: ITT JÁRTAM. ISTEN. (tovább is van: Narancs, Sajó László)
„Az idő mindent elpusztít”.
Paragút, höh, rettegjünk együtt összebújva.
Alagút a Bulcsú utca és a Podmaniczky utca között (a Bajza utca eleje). Ez az a nyomasztó lyuk, ahol mindig telefonálva közlekednek a félősebb emberek. A XIII. kerületet és a VI. kerületet köti össze, egyik vége a Szabolcs utcai gettóhoz vezet, de a másik vége sem sokkal biztatóbb. Forgattak itt már ütős technó klipet, de akár az Irréversible c. francia rettenet is kezdődhetne itt.
"One of the most walked-out films in the history of the Cannes Film Festival." Maybe it's more to it than a shocking rape scene and violent images."
Irreversible, parázáshoz ajánlott zene, de tényleg csak saját felelősségre és csak erős idegzetű, kellősen beteg arcok indítsák el. A "Film, Amely 2003-ban a Legtöbb Filmkritikust Megfutamította a Cannesi Film Fesztiválon"
Noé a felkavaró hatást fokozandó a film első 30 percéhez 27-28 hertzes frekvenciájú, az emberi fül számára már alig hallható háttérzajt kevert. Ez a frekvenciatartomány az embereknél émelygést, szédülést, feszültséget válthat ki. A cannes-i és a San Sebastiáni filmfesztiválon ez idő alatt hagyták el a legtöbben a mozit. A cannes-i premieren 2 400 voltak, közülük 200-an mentek ki a vetítés alatt. A Newsweek magazin egyik cikke szerint 2003-ban a Visszafordíthatatlan alatt hagyták el legtöbben a mozitermeket. (wiki)
A mandinerről loptuk, mert ez egy Budapest blogról egyszerűen nem hiányozhat. Bocsika.
Sylvester Stallone The Expendables című színes-szagos-véres akció-orgiája felvonultatja a B-filmek összes Shakespeare-i arcjátékáról hírhedt sztárját, böhöm fegyvereket és még több tesztoszteront. Aki még nem hallott volna róla - bár ezt kötve hisszük -, eláruljuk: minden idők összes akcióhőse, Arnold Schwarzenegger kormányzó úr, Bruce Willis, Mickey Rourke, Jet Li, Dolph Lundgren, Jason Statham, Danny Trejo és a többiek együtt csapatják majd a dzsungelben Stallonéval. Csak Van Damme maradt ki, pedig őt is hívták, de ő méltóságán és színészi kvalitásain alulinak tartotta a szerepet. Az Expendables annyira rossz lesz, hogy már iszonyúan várjuk. És a magyar szál sem marad ki belőle! Fent a jelenet, melyben az aktuális jó nőnek bemutatkozik a két főszereplő, Buda és Pest.
Az epizódról Návai Anikó kérdezte korábban Sly-t a Figyelőben:
- A múlt hónapban volt 30 éve, hogy Pelével Magyarországon forgatta a Menekülés a győzelembe című filmet. Ennek emlékére nevezte el a The Expendables egyik hősét Pestnek, a másikat Budának?
- Abban a filmben minden áldott nap palacsintát csináltak belőlem. Eltörték az ujjam, kibicsaklott a bokám, minden bajom volt, mert a világ legjobb focistáival zártak össze. Még most is látom magam előtt a géppisztolyos reptéri katonákat, ahogy őrzik a komcsi szabadságot. Amikor húsz évre rá Andy Vajnával visszamentem, mintha egy másik városba érkeztem volna. Szerintem rettentően mókás, hogy Buda és Pest a két szereplő. Egyenesen zseniális!
Ha a magyar faszlengetők együtt akarják csinálni, akkor csinálják, lelkük rajta. Összenő, ami összetartozik, oszt körbe-körbe-karikába, szinkronban, egy ütemre, ahogyan a csillag megy az égen. Opcionálisan csinálhatják szájjal is, de semmi buzulás. Külön tisztelet azért a szellemi teljesítményért, ahogyan a közutakon való autós "versenyzést" sikerült egy asszociációs seggbekúrás segítségével a borral (értsd. alkohollal) összekapcsolni, de még ezt is elnézzük. Az ötvenes seggarcoknak is kell egy kis szórakozás, ha már a bré nem áll fel, ugye, taticskák.
De azt nem értem, hogy ezt a közveszélygyanús tahósági versenyt miért kell az államnak, jelesül a Paksi Atomerőműnek és a Magyar Villamos Művek Zrt-nek szponzorálni. És miért nem állítják falhoz rúgják ki a felelőst?
Talán legközelebb az Operabált is közpénzből szervezik, a mi pénzünkből, enyémből, tiédből. Ilyenek ezek.
Tudom, régen elveszettem az aktualitást megen, mert majd' egy hónapja ment le a nyomorult, de most került kezembe egy boros magazin vagy valami olyasmi, és abban láttam a képet: szerencsétlen Kovács Kálmán miniszter lenget a Magyar Borok Útja Rallye startjánál.
Na, ez a Magyar Borok Útja Rallye bögyömben van. (Egyáltalán a rallyesport: azért zárnak le komplett hegységeket, hogy széjjelkúrhassák égett gumikkal, benzingőzzel, üvöltő motorhanggal és rengeteg szeméttel azokat a tájakat, ahová normális emberek a csendért, nyugalomért és egy kis lassúságért szoknak járni, menekülni az autók elől. Még szerencse, hogy időnként belehalnak.)
A Borok Útja Rallye akkora baromság, hogy csak Magyarországon jöhetett létre, talán még Nagy-Britanniában volna elképzelhető, de akkor a szervezőt Monty Python csoportnak hívnák.
Létezhet még egy ország, ahol el lehet adni, hogy egy rallye remek reklám a helyi borkultúrának? Kábé annyira, mint amennyire mondjuk az utcai harcosok bajnoksága lenne a magyar tudománynak. (Csak reménykedni tudok, hogy bormarketingpénzekből nincsen lenyúlva. Bár ahogy én saját hazámat ismerem...)
A rendezvény már nevében hordozza a bebaszva száguldozást, amely tevékenység itthon rendkívül népszerű, de engedjük meg: progresszívnak korántsem nevezhető.
Másrészt, ha valaki elmagyarázza nekem, milyen elemeit képes hordozni a gumiégetős, bródszájdolós száguldozás a borkultúrának, annak fizetek egy karton '96-os Szepsy hatputtonyost a Four Seasonsben. Én éppen úgy érzékelem, hogy a rallyesport nagyjából mindannak az antagonistája, amit a borkultúra (nekem) jelent.
Harmadrészt a Magyar Borok Útja Rallye-ról egy sok évvel ezelőtti híradókép ugrik be: a nyolcvanas évek fukszos taxishiéna-fazonjának médiavilágbeli maradványreprezentánsa, Havas Henrik bukósisakba szorult fejét kidugja egy versenyautóablakon. (Ennél csak az volt sokkolóbb élmény, amikor a mondott médaszereplő papírmasé mása ugrott elém egy éjjel a villányi pincesoron. Majdnem belehaltam.)
Szervezzünk inkább Magyar Borok Útja Fingóversenyt vagy mittudomén. (alkoholista.blog.hu)
Ez egy kultrált sörözö (kocsma), szolíd árakkal, rendes,családias,barátságos környezet és személyzet. Születésnapi bulikat, osztálytalálkozókat, csocsóversenyeket, évfordulókat, búcsúztatókat, Meglepetésbulikat zártkörü Rendezvényeket rendezhetsz bérleti díj nélkül. Asztalfoglalás:0620 9358 256 (www.redcat.info)
Ide jár Orbán Viktor Gyurcsány Ferenccel randizni. A gyertyát az parafenomenális képességekkel ellátott kerületi polgármester, Verók István tartja.
Magyarul: kocsma és Vörös Macska.
Izmos dohszag, egy földalatti létesítménynél előfordul. Erős pangás, valszeg a környező sulik gimnazistáira várva: két csocsóasztal is várja a kokakola 100% gyümölcstartalmú lé mellett kikapcsolódni vágyó fiatalokat. 330 a csapolt Borsodi és zene sem szólt, lehetett beszélgetni: sok-sok pluszpont. Berúgásra kiváló, a rogyadozó épületet körülölelő állvány alatt keressétek. Peace, love és semmi anál, gyerekek.
miért déli a zászló?
Red Cat Pub cím: Budapest, VI. kerület, Aradi u. 55 söröző, csocsózó asztalfoglalás tel: 06209 713 909
Ahonnét kevesen látják a Gellért-hegyet és a Dunát: Torgyán József néhai irodájából.
Emlékszik még valaki az SZDSZ-re? És a köztörvényes Kisgazda Pártra, azzal a viccesmadár, önjelölt pártfasza Torgyán Józseffel az élén? A Finesz többek között Torgyán miatt vesztette el a választást, egy ország hálás neki a Maszop győzelméért.
A történelem slóziján lefelé.
"A kisgazdapárt Torgyán nélkül olyan lenne, mint a vőlegény szerszám nélkül."
LentiZoli, Peticu, Viki és Tomi a Horizone őrző-védő-verő cég redukált agyú orkjait kicselezve belopakodott az üres, romladozó Kisgazda Székházba és jól megtekintették a Nagy Szerszám néhai fontos ember királyi irodáját. Beszívtak, fotóztak, tessék, köszönet.
A Független Kisgazda-, Földmunkás- és Polgári Párt néhai székháza (egyben az ugyancsak néhai Hazafias Népfronté)
cím: Budapest, 5. kerület, NándorfehérvárBelgrád rakpart 24.
Bréóbrékóbrééé nyúz: Hunvald - Mogács Dániel (VII. kerületi MKKP polgármesterjelölt) találkozó leszen a sitten, megakadályozandó a hatalmas pénzért elkúrt Király utca rendbetételét.
Megtudjuk, hogy a Hírcsárda a Kétfarkú Párt lakákmédiája, valamint erős versenyben vannak Schmuck Andorral a demagógia terén. Interjú Kovács Gergellyel, a Magyar Kétfarkú Kutya Párt elnökével és tagságával.
egy kis életrajz, egy kis reklám:
Mogács (Magács) Dániel, a Magyar Kétfarkú Kutya Párt 7. kerületi polgármesterjelöltje jogász, közgazdász, szociológus, reaktorfizikus, agysebész, matematikus, reflexológus és tisztán látó.
A Hírcsárda írása.
Mogács 1950-ben, 1974-ben, 1982-ben és 1990-ben született, így valamennyi generáció ügyes-bajos dolgát ismeri, fiatal és dinamikus, ugyanakkor idős és megfontolt is.
A kerülettel szembeni elkötelezettségét jól jelzi, hogy valamennyiszer a főváros régi írásmód szerinti VII. kerületében látta meg a napvilágot, egy arisztokrata gyökerű munkáscsaládban, amely később értelmiségivé vált, hiszen az egykori géplakatos apuka akadémiai doktori címet szerzett esti tagozaton, miközben 4-7 gyermekét nevelte otthonukban. Édesanyja független bérszámfejtőként dolgozott a VII. kerületben. A kis Mogács már az óvodában is kitűnt, hiszen a Három Kismalacban ő formálta meg azt a malacot, amelyik téglából építette házát, ezzel is megfontoltságáról, a hosszútávú jövőbe vetett hitéről adva tanúbizonyságot.
1945-ben Jaltán segítette Churchillt és Rooseveltet
Mogács iskoláit ének-zene, matematika, angol, történelem és fizika tagozaton végezte, ám járt mellette hittanra, labda-és önvédelmi sportokra egyaránt. Egyik évben átlagos, míg másik évben kiemelkedő tanuló volt, osztálytársai példaképe, bajtársa és gyakran hőse, csapatjátékos és vezér. A gimnáziumot és az autószerelő szakmunkásképzőt egyszerre végezte el egy fővárosi és egy vidéki intézményben, így hamar átfogó képe alakult ki a magyar társadalomról. Számos tanulmányi versenyt nyert, ám közismert szerénysége miatt, másodikos gimnazista korától már csak szervezte ezeket.
Kevesen tudják, de a Szomszédok első néhány részében is szerepelt
Érettségijét kitűnő eredménnyel zárta, angol és orosz nyelvekből, majd felvételt nyert a maximális pontszám duplájával az ELTE jogi karára és a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemre, amelynek nevét visszafogottan kezelte. Mogács már az egyetem alatt is fel-feltűnt büszkén vállalt szerénységével és nagyszerűségével. Ezért bármennyire sem akarta, szinte minden évben megválasztották a diákönkormányzat vezetőjének, utolsó évében pedig rektorrá nevezték ki. Ezt egy korábbi teniszsérülés miatt vissza kellett mondania, de volt diáktársai szerint teljesen más húzódott meg a háttérben. Ösztöndíját a harmadik évtől egy kutyamenhelynek ajánlotta fel, létfenntartását pedig éjszakai fekete tanársegédi munkájából fedezte a KFKI izotóp-kutatójaként. A Nobel-díjat csak azért nem kaphatta meg, mivel nem rendelkezett munkaszerződéssel, hanem feketén ételért és némi izotópért dolgozott.
Az egyetemi évek után sikeresen elindította a berlini fal lebontásához vezető kelet-európai folyamatokat, valamint iskolareformot hajtott végre a távol-keleten és részt vett több diktatúra felszámolásában, illetve indokolt esetben kiépítésében. Harcolt az 1968-as prágai tavasz során, valamint az 1956-os és az 1848-as forradalomban is, ám ez utóbbit több irigye vitatja, maga sem büszkélkedik vele, mikor a Time magazin címlapjára került, akkor is csak szerényen annyit nyilatkozott: „Ott voltam, mert ott kellett lennem.”
A berlini fal leomlásakor mondott beszédét ma is idézi a német sajtó
Az 1992-es olimpia után, ahol 4 aranyérmet nyert, egy időre visszavonult a nyilvánosságtól, hogy kedvenc hobbijának az írásnak hódoljon. Az Encyclopedia Britannica teljes eszperantó és inka csomónyelvi fordítása után a régészet felé fordult, és megtalálta a Trójával szomszédos Odüsszeiát. 2000-től az Ökomenikus Platform az Akadálymenetesítésért és a Civilek a Kisebbségekért Egyesület alapítója, ugyanakkor tagja CI. Illegális Kommunista Internacionálénak, valamint a Csaba királyfi Vasútmodellező Egyesületnek, ahol szakterülete az elcsatolt részek vasútjainak megformálása. Az első rasztafári cserkésztalálkozó megszervezése után Kongóban agysebészkedik, majd 2006-ban tér vissza Magyarországra, ahol urbanisztikát tanít a műszaki egyetemen.
1992-ben tagja volt a barcelonai olimpián legyőzhetetlen Dream Team-nek
2007-ben távozni kényszerül, mivel a Massachusetts Institue of Technology-ban szerzett OKJ-s urbanista oklevelét nem ismerik el.
Majdnem elfelejtettük, hogy 1994-ben megalapítja a Német és Örmény Kisebbségi Reaktorfizikusok Egyesületét.
Jelenleg a finn kormány korrupció elleni tanácsadójaként és metróépítő mérnökként keresi kenyerét. Egyedülállóként nevel öt kambodzsai árvát, valamint az ő kutyáikat és egy delfint egy kétszobás erzsébetvárosi ingatlanban.
Az angol és a volapük kivételével minden nyelven anyanyelvi szinten beszél. Maszájból műszaki szókinccsel bővített felsőfokú nyelvvizsgával rendelkezik. Szörf-, paplanernyő- és síoktató, vitorlázó edző. Hobbija nincs.
Budapestnek Újlipótváros az egyik legkopárabb városrésze, utcáin csak vasfák nőnek, lombkorona helyett muskátlival. Szürreális vidék, szeretjük, Újlipóti Fák, az ilyesfajta irónikus szójátékkal győzni fogunk.
De ez a fotó is Újlipótban készült (no, holholhol? a megfejtők között nyelves csókot sorsolunk ki, kölcsönös szimpátia esetén házasság), szűk látószög obival, kegyes csalás, vállveregetés.
Szóval, valóban bajban van a mi hazánk, de még nincs minden veszve. Akinek fontos, hogy legyen értelme választani, az kerekedjen föl, és vigye el céduláját a kutyákoknak.
A Lehet Más a Politika sajátos antipártként jutott az Országgyűlésbe. Azt ígérte, fricskát mutat a megfáradt és begyöpösödött elitnek, friss lesz, üde, provokatív és meg nem alkuvó. Ebből eddig semmi nem látszik. Nincs hozzá erő, ötlet, tehetség, bátorság; csupa olyasmi, amellyel a Magyar Kétfarkú Kutya Párt bőven el van látva. A kezdetektől az a különbség az MKKP és az LMP között, hogy a Kétfarkú Kutya Párt vicces, az LMP meg nem az. Aki tehát oda akar baszni kormánynak és ellenzéknek, az jól teszi, ha a Kutyapártra szavaz.
És odabaszni nemcsak dicsőség, de kötelesség is. Magyarország veszélyes helyzetben van. Lehet itt rinyálni, hogy ennél rosszabb el se képzelhető, és hogy nincs mit vesztenünk. Mit nekünk IMF, mit nekünk nagyvilág, s ez a demokráciásdi különben sem jött be, próbálkozzanak valami mással. Rossz hírünk van: még mindig van mit veszteni. A magyarok többsége nem tapasztalta meg, hogy milyen igazi szegénységben élni, milyen, amikor teljesen elértéktelenednek a nyugdíjak, amikor az egész gazdaság visszasüllyed a naturális cseregazdálkodás szintjére. A magyarok azt is elfelejtették, hogy milyen félelemben élni, hogy milyen, amikor nem hódolhatnak kedvenc hobbijuknak, a kollektív hőzöngésnek. (mandiner via hírszerző)
A Vasúttörténeti Parkban pihen majd két és fél órát a világhírű csodavonat vasárnap. Az érdeklődők belülről is megnézhetik a szalon- és hálókocsikat.
A Venice-Simplon Orient Expressz vasárnap 12.30 és 15 óra között áll majd nálunk, mielőtt továbbindulna keleti útjára. Ekkor megtekinthetjük a vonatok 16 kocsiból álló királyát kívül-belül. A Vasúttörténeti Parkban ráadásul ki lehet majd próbálni a kerti vasút újonnan átadott szakaszát, amely alagúttal, egy tó fölött átívelő híddal vár, ráadásul lehet majd hajtányozni és mozdonyt vezetni.
Ez meg egy hasonló izé, Orient express, hehe, fogjanak le, mert röhögni fogok. Az papírsárkányom meg a Concorde :)
Ez nem az Orient expressz, ez a enyhén pukkant MÁV-vagon megrekedt a sehova sem vezető síneken, nyugatbalkánon, a Déli pályaudvar melletti közparkban, Vérmezőn, ott. Az Orient Exprssz sikerrel perelhetné jó hírnév rongálásáért és védjegybitorlásért ezt a lambériás mennyezetű, fapados pukkanást. Ezen sorok írója járt az Agatha Christie emlékkiálításon a British Múzeumban, megnézte az alkalomra kiállított Orient Express vagont :) Egy dolgot azért még elmondanék. Nem könnyű a súlytalanság állapotában kakálni. Az ember annyira hozzászokott az ülő testtartáshoz, hogy gondot okozhat, ha fekve, illetve libegve kell elvégezni a dolgot. Próbáld csak ki egyszer! Feködj le és kakálj fölfelé! Meg fogsz lepődni! Ha olvasta volna a bűn lélektanát, akkor tudná. Uraim, ne felejtsék... mi európaiak vagyunk.
cím: 1013 Budapest - I. kerület, Vérmező út Elhelyezkedés: Déli pályaudvar mellett, a Vérmezőn
Budapesten egyedülálló módon, egy régi vasúti vagonból kialakított hangulatos söröző-étterem a Déli pályaudvarnál a Vérmező fái között, nyáron kerthelyiséggel. Nagyon jó közlekedési és parkolási lehetőség.
Nyitvatartás Minden nap: 11:00 - 01:00
A fröccshöz külön, kis ásványvizes palackban hozták a bugyborékos vizet. Drága, baszod: 2 db akciós sör 1000, de mogyit is adnak. Mikor ketten akartunk rendelni az akciósból, a pincér azt mondta, hogy ezt nem illik. Fogyasztottunk, oszt sürgősen húztunk a tánc és illemóra tanfolyamról. Egy erősen részeg német nyugdíjasbrigád a felszolgált borok minőségén élcelődve múlatta az időt.
A „Roi des Trains, Trains des Rois” (vonatok királya, királyok vonata) elnevezéssel méltán illették. Az első vonatok összeállítása általában öt kocsi: a vonat elején és végén poggyászkocsi, középen két hálókocsi és egy étkezőkocsi. A több napig tartó utazás során az utazók több élményt és kalandot élhettek át, mint az amerikai transzkontinentális expresszek közönsége. Az első öt évben 1883 és 1888 között a Párizs–Strassburg–Stuttgart–München–Bécs–Pozsony–Budapest–Szeged–Temesvár–Orsova–Bukarest–Ruszcsuk–Várna útvonalon közlekedett az Orient expressz. A magyar szakaszon 689 km hosszban eleinte teljesen az Osztrák Vasúttársaság vonalain közlekedett, keleti-expressz elnevezéssel. Később, amikor 1888-ban elkészült a Belgrád–Szófián keresztül vezető közvetlen útvonal, belépett a MÁV által a konvenciók alapján 1884-ben épített Budapest–Zimony–Belgrád vasútvonal 359 km hosszban.
Az első 1883-ban a bolgár szakaszon történt és később többször is előfordult az Orient expressz történetében.
Az egyik legnagyobb port felvert eset volt, amikor 1891-ben Athanasos a görög rablóvezér és bandája kisiklatták az expresszt. A vonat személyzetét és az utasokat elrabolták és csak magas váltságdíj fejében engedték őket szabadon.
Természeti katasztrófák, vasútüzemi balesetek sűrűn előfordultak az expressz útjai során. Már az első úton 1883-ban Varciorova közelében árvíz késleltette az előrehaladást. Néhány nappal később az expressz ugyanitt földcsuszamlásba futott. Hóakadályok is többször előfordultak:
1929-ben Isztambul előtt mintegy száz kilométerrel a magas hóban elakadt a luxusvonat. A nagy hideg miatt a tüzelőanyag gyorsan elfogyott, az élelmiszer is fogytán volt. A közeli falvakban sikerült élelmiszert és fűtőanyagot beszerezni. Az expressz a hó fogságából tizenegy nap múlva szabadult. Valószínűleg ez az eset ihlette Agatha Christie-t, a híres angol krimiírónőt, a Gyilkosság az Orient expresszen című regénye megírására.
A kisiklások, összeütközések is végigkísérték az expressz történetét. Érdekes eset volt, amikor 1901-ben az Ostende-Wien Orient expressz mozdonya 1901-ben túlszaladt a frankfurti pályaudvar ütközőbakján és a falat ledöntve, a vendégek legnagyobb megdöbbenésére a vasúti étteremben állt meg.
1913-ban – Passau közelében egy kazánsérülés miatt a kiömlő gőz leforrázta a fűtőt. A mozdonyvezető kimenekült a vezérállásból és a mozdony oldalán kapaszkodott. Az expressz több mint tíz kilométeren megfutamodott és csak nagy nehézségek árán sikerült megállítani.
Az Orient expressz magyar vonatkozású anekdotái közül a legismertebb az érsekújvári vasútállomás cigányzenekarának története. Egy gróf az állomási restiben a kellemes cigányzenét hallgatva lemaradt a később balesetet szenvedett vonatról. A kocsi, amiben a grófnak utaznia kellett volna, összezúzódott. A gróf hálából alapítványt hozott létre a cigányzenekar támogatására. A támogatás fejében viszont arra kötelezte őket, hogy minden gyorsvonatnál, így az Orient expressznél is zenéjükkel szórakoztassák az utasokat, amíg a vonat vízvételezés miatt állt. Így vált hagyománnyá az érsekújvári cigányzenekar, állítólag Trianon után nem játszottak tovább. Ma a nosztalgia Orient expressz utasainak néha játszik egy fizetett zenekar. (wiki)
Inni meg celebspottingolni néztünk be, mert az alkoholizmust sznobbersággal súlyosbítva kaptuk istenkétől. A Roham nevű kocsma megfelelőnek tűnt ezen célra, benéztünk szerkesztőségileg.
Úristen, ez a név: Roham. Kocsma, sőt újság. De nem szkínek és nácikók járnak errefelé, ohnem.
Láttunk Bodoky Tamást, a magyar tényfeltáró újságírás fenegyerekét, aki már csak ex-indexszes, faszkorbács, Uj Péter mondjon le, megszabadult problémás, ám tökös újságírójától. Felbukkant egy Barcs Miki is, a magyar bunkópunk és egyben a magyar kortárs zene istencsászára. Oszt erősen konspirált az előbb említettel és lömöpös barátaival. Valami készül a magyar nemzeti retyóban, sztéjontács.
A pia kissé drága az ízlésünk számára, 400 alatt nem lehet sört kapni, de szerencsére találtunk a környéken kisboltot. A kocsma felett levő hosztel színes dekorációját elkészítő brigádot meg rá kellene szabadítani a magyar gangokra, korlátlan mennyiségű festékkel és zölddel ellátva őket. Megszabadítanák a lakókat a depressziótól. A Roham Magazin április 17-én új hajtást sarjaszt s egy saját galériával nyit teret a kortárs művészeknek. A létesítmény célja, hogy informális diszkussziót kezdeményezzen művészek és művészeti ágak között. Egy hely, ahol összekapcsolódhat a képzőművészet, a zene és az irodalom. A megnyitón a Roham grafikus csapatán kívül olyan alkotók is bemutatkoznak, akik még közösen nem állítottak ki a Rohammal, viszont szellemiségükben szorosan hozzájuk rendelhetők. A befogadók street arttal, fotóval, videóval, objektekkel és installációkkal szembesülhetnek.
Roham néven kult-kocsmát gründolt az azonos című kortárs művészeti folyóirat szerkesztősége a józsefvárosi Vas utcában, egy hostel földszintjén. A lokált afféle irodalmi képzőművészeti és zenei bázisnak szánják, amelyet szesztartalmú italokkal igyekeznek még élhetőbbé tenni.
A magazin főszerkesztője, Korchma Zsombor érdeklődésünkre elmondta: a kávéház voltaképpen egy élő Rohamhely: egyfelől redakcióként működik, falait a Rohamhoz kapcsolódó alkotók munkái díszítik, másfelől pedig az egész helyet a Roham szellemisége hatja át.
Terveik szerint a kocsmában rendszeresen lesznek irodalmi estek, a galériában kéthetente új kiállítást nyitnak, esténként pedig koncertekkel szórakoztatják a publikumot; a felhozatal a dzsessztől a sufni zenéig terjed.
A Roham magazin 2005-ben indult. Alapítói egy olyan, ízig-vérig XXI. századi irodalmi és művészéti lapot képzeltek el, amely az internet és a televízió konkurense lehet. Arculatát a kortárs grafikus nemzedék kiemelkedő alakjai fémjelzik: Szöllősi Géza, Stark Attila, Baranyai András. A magazin máig megőrizte kísérletező kedvét és jellegét, arculata számról számra változik.
Design center a XIII. kerületben, amely olyan nagyságokat adott az országnak, mint például Szanyi Tibor tintáskapitányt hajóskapitányt. A betegen született Lehel Csarnok mellett, amelyet szerény véleményem szerint a teljes részvétlenség mellett elpatkolt SZDSZ kriptájává kellene átalakítani. Csak ötletelek, ráérek.
A reklámoszlopokkal szemben meglehetősen toleráns vagyok nyalunk a Fidesznek, de most szarfűrészért kiabálok. Szarfűrészt! Szarfűrészt!
Svédország északi részén, ahol a tél akár nyolc hónapig is eltarthat, rendkívül higiénikus módja van az ürülék eltávolításának. A többüléses rötyik alatt felhalmozódott tornyokat az olvadás beállta előtt tőből lefűrészelik és talicskával a földekre hordják, ahol aztán az egész elolvad. A munkát különleges, két embert igénylő fűrésszel végzik, melyet a svéd nyelvben így hívnak: "skitsaog" (szarfűrész). Különlegesen kemény anyagból készül. (Stern magazin via Pieper)
Vörös farok, pc korrktség: a fát viszont rondasága ellenére megvédi a parkoló tahóktól.
vihogjon velünk
kellemes hétvégét minden fehér négernek is :)
Szelasszié Budapesten
Selassie
A rasztafári mozgalom követői (ami az 1930-as évek Jamaicájában jött létre Marcus Garvey „Vissza Afrikába” mozgalmának hatására) Hailé Szelassziét ma is Isten inkarnációjának (megtestesülésének) és a fekete messiásnak tartják, aki majd elvezeti Afrika népeit és a diaszpórát a szabadsághoz. A reggae zenének köszönhetően nagy népszerűségre tett szert a raszták körében, akik jellegzetes hajviseletükkel és a szentnek tekintett kendernövény pszichodelikus/spirituális használatával is őt tisztelik és úgy érzik ezzel csak közelebb kerülnek hozzá, de ugyanakkor vallási üldözésben is részesülnek emiatt.
Hivatalos címei „Ő császári felsége Hailé Szelasszié, Júda törzsének hódító Oroszlánja, az etióp királyok Királya és Isten választottja” és a hagyomány szerinti Salamon és Sába királynőtől való származására alapozva a raszták megerősítettnek vélik Szelasszié messiás voltát – az Újszövetségi Jelenések könyvének hasonló próféciáival is igazoltnak látva azt (itt is megjelennek a Királyok királya, Urak ura, Júda törzsének hódító Oroszlánja, Dávid gyökere attribútumok. Hailé Szelasszié emberi alakot öltött istenségében való hit akkor kezdett kialakulni, mikor császárrá koronázásának első hírei eljutottak Jamaicára. Ez gyakorlatilag a Time magazin cikkei által történt az esemény előtti és utáni héten. Olyan királynak és Istennek tekintik, aki előtt senki sem állhat meg. Szelasszié spirituális tanításai áthatják a mozgalom filozófiáját. (wiki)
Jah is my co-pilot
Egy kis japán pincsi volt. Lulunak hívták. Joga volt a császári ágyban aludni. A különféle szertartások idején el-elszökött a császár térdéről, és az előkelőségek cipőjére pisilt. Az uraknak nem volt szabad megrezdülniök, semmiféle mozdulatot nem tehettek, amikor érezték a nedveséget a cipőjükben. Tisztem szerint az álldogáló uraságok között kellett járnom és letörölnöm a vizeletet a cipőjükről. Ehhez volt egy atlasz törlőrongyom. Ez volt a munkám tíz éven keresztül. (wiki)
El tud Ön képzelni egy óriásplakátmentes Magyarországot? Ahol nem törlik az arcunkba a reklámmaffiózók és politikus spanjaik a szaros agymosásukat? Ahol az ember anélkül végigvezethet egy Budapest-Szeged távot, hogy nem bassza fel magát a magyar tájat szétbarmoló gátlástalan reklámcégek "munkájától"?
Mi el, de még mennyire, ohhó! Németországban a vezetés biztonságának veszélyeztetésére hivatkozva takarították el őket, ugyanitt azt sem engedik, hogy a televíziós reklámok hangosabban üvöltsenek a nézett műsornál. Lehet más a világ, csak akarni kell.
Many groups such as Scenic America have complained that billboards on highways cause excessive clearing of trees and intrude on the surrounding landscape, with billboards' bright colors, lights and large fonts making it difficult to focus on anything else, making them a form of visual pollution. Other groups believe that billboards and advertising in general contribute negatively to the mental climate of a culture by promoting products as providing feelings of completeness, wellness and popularity to motivate purchase. One focal point for this sentiment would be the magazine AdBusters, which will often showcase politically motivated billboard and other advertising vandalism, called culture jamming.
In 2000, rooftops in Athens had grown so thick with billboards that it was difficult to see its famous architecture. In preparation for the 2004 Summer Olympics, the city embarked on a successful four-year project demolishing the majority of rooftop billboards to beautify the city for the tourists the games will bring, overcoming resistance from advertisers and building owners. Most of these billboards were illegal, but had been ignored up to then.
In 2007, São Paulo, Brazil instituted a billboard ban because there were no viable regulations of the billboard industry. Today, São Paulo, Brazil, is working with outdoor companies in the region to rebuild the outdoor infrastructure in a way that will reflect the vibrant business climate of the city while adopting good regulations to control growth.
Laws limiting billboards
In 1964, the negative impact of the over-proliferation of signage was abundantly evident in Houston, Texas, and it motivated Lady Bird Johnson to ask her husband to create a law. At the same time the outdoor advertising industry was becoming aware that excessive signs, some literally one in front of the other, was bad for business.
In 1965, the Highway Beautification Act was signed into law. The act applied only to "Federal Aid Primary" and "Defense" highways and limited billboards to commercial and industrial zones created by states and municipalities. It required each state to set standards based on "customary use" for the size, lighting and spacing of billboards, and prohibited city and state governments from removing billboards without paying compensation to the owner. The act requires states to maintain "effective control" of billboards or lose 5% of their federal highway dollars.
The act also required the screening of junk yards adjacent to regulated highways.
Around major holidays, volunteer groups erected highway signs offering free coffee at the next rest stop. These were specifically exempted from the limits in the act.
Currently, four states—Vermont, Alaska, Hawaii, and Maine—have prohibited billboards. Vermont's law went into effect in 1968, Hawaii's law went into effect in 1927, Maine's law went into effect in 1979, and Alaska's law went into effect upon its achievement of statehood in 1959.
In the UK, billboards are controlled as adverts as part of the planning system. To display such an advert is a criminal offence with a fine of up to £2500 per offence (per poster). All of the large UK outdoor advertisers such as CBS Outdoor, JCDecaux, Clear Channel, Titan and Primesight have numerous convictions for such crimes.
In Toronto, Canada, a municipal tax on billboards was implemented in April 2010. A portion of the tax will go to help fund arts programs in the city.
(wikiről)
Mikor a rendőrök is megzizzennek a töméntelen reklámtól, tessék röhögni (1. percnél kezdődik az agybaj) Luis de Funes és csendőrtársai Saint-Tropezban.
Brékingnyúz. How to recover accidentally deleted photos from a memory card (for free!). Közérdek. Hogyan szerezzük vissza a memóriakártyáról (memory card) véletlenül letörölt fényképeket.
Ha Ön esetleg pocsolyába itta magát, de előtte még letörölte a büdöskurva fotójával együtt a fényképezőgépe teljes memóriakártyáját, rajta a családi pornó tájföldi utazás képeivel, nos, akkor se sírjon. Illetve zokogjon, amennyit jólesik, szebb lesz tőle a lelke, de ne az elveszett fotók miatt tegye, mert azok visszaszerezhetőek.
Kattintson ide, töltse le. Installálni kell, de menni fog, mint Ungár Klárának az állvavizelés. Ez nem ingyenes szoftver, de bizonyos képességei ingyen is működnek (letörölt képek visszaszerzése). Nagyon lassan, de nagyon alaposan működik, legyen türelmes, vásároljon söröket. Kövesse a tanácsadóját step-to-step és legyen hálás.
A megfejtők között Schmuck Andor ízű gumióvszereket sorsolunk ki.
WTF ez a két ormótlan, rozsdásodó szerkezet az Alkotmány utcában, a Parlamenttől néhány tojásdobálásnyira? Paranoia a kamerákkal telezsúfolt városrészben, megannyi kínzó kérdés.
"A Hungarian Innovative Technologies Found (HITF) és két magánszemély megalapította a LaserBit Kommunikációs Rt.-t, amely a világméretekben is sikerre számító, magyar fejlesztésű lézertechnikai adatátviteli rendszer nemzetközi értékesítését célozza meg. A LaserBit - amely 750 ezer dollár alaptőkével kezdi meg működését - megalakulását a január 19-i budapesti sajtótájékoztatón jelentették be. A cég vezérigazgatója Győri Béla, vezérigazgató-helyettese Pallagi János. Az 50 százalékos tulajdonrészt képviselő HITF alapítvány a hazai IT-szektor egyik jelentős kockázati tőkebefektetője, amely az USA kormányzata által erre a célra elkülönített pénzforrással gazdálkodik, és korai technológiai fázisban lévő vállalkozásokat karol fel." (erősen avittas infó)
meg egy kis önfeledt szórakozás Charles Bronsonnal, az önbíráskodás világhírű szentjével:
Néhány száz képünk februárból, alkalomhoz illően. És az alkalom borul Demszky és bandája fejére a bili:
BVA: Uniós vizsgálat a budai rakpart miatt MTI
A Budapest Világörökségért Alapítvány (BVA) szerint osztályon aluli minőségben vette át az újjáépített budai alsó rakpartot a megbízó Fővárosi Önkormányzat, ezért uniós vizsgálat indult, és a BVA magyarországi vizsgálatokat is kezdeményez, mondta Bouquet László, az alapítvány elnöke.
Az a megoldás, amelyet a BVA javasol, a 400 méteres kőfal lebontása és szakszerű újjáépítése mintegy 2 milliárd forintból.
Fontolva anyázás, demszkyzve strabagolás következik. Februárban beleástam magam a témába, sajtótájékozodtam, bámészkodtam, helyszíneltem és nekikeseredve röhögtem a hihetetlen építőipari pofátlanságon. Sunyin kiszélesített autóút, ha már Demszkynek nem sikerült autópályát varázsolnia a rakpartra, oszt szarból támfalat építeni árvíz ellen. Köszönjük meg szépen Budapest elkúrt "vőlegényének" és építőipari csókosainak, ezek tényleg tudják, merik, teszik.
Nem tudom elhinni, hogy a kétmilliárd forintba kerülő hihetetlen gányolás, amit a Duna-parton, az Alsó Budai rakpart támfalánál barmoltak, az nem szándékos. Viccnek kissé drága. Ez a támfal a budapestiek arculköpése, jó sok közpénzért, az Ön és az európai adófizetők pénzéért. Az elkúrt rakpart külleméből ítélve a vállalkozó cég nemcsak drága (oh, vegyük meg kilóra a parlamenti pártokat), hanem szimplán hülyék gyülekezete: nem értenek az építőiparhoz.
Készítettünk néhány száz fotót a helyszínen, tekintse meg velünk és csikorgassa a fogait. Ezt a drága szart rá kellene borítani a kivitelezőkre meg a politikus csicskáikra. Amúgy is javíthatatlan az egész tákolmány, le kell bontani, a megkövezés az esetükben ráadásul stílusos is lenne.
BVA: Uniós vizsgálat a budai rakpart miatt MTI
A Budapest Világörökségért Alapítvány (BVA) szerint osztályon aluli minőségben vette át az újjáépített budai alsó rakpartot a megbízó Fővárosi Önkormányzat, ezért uniós vizsgálat indult, és a BVA magyarországi vizsgálatokat is kezdeményez, mondta Bouquet László, az alapítvány elnöke.
A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházásnak Európai Unió által elismert költsége 428,7 millió euró vagyis 120-130 milliárd forint, amelynek 65 százalékát az EU finanszírozta a Kohéziós Alapból, 20 százalékát a magyar állam, 15 százalékát pedig a főváros állta. A létesítményeket július végén adták át hivatalosan. A Csepel-sziget északi részén épült telep lehetővé teszi, hogy a fővárosban keletkező szennyvíz 95 százalékát biológiailag megtisztítsák.
Korompay Katalin, a BVA főépítésze az alapítvány sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a vizsgálat megindítása mellett az unió visszatart 15 milliárd forintot a teljes szennyvíztisztító projekt támogatásából - a beruházás részeként építették újjá a Margit-híd alatti rakpartszakaszt is - mindaddig, amíg a kérdéses szakasz nem felel meg az UNESCO előírásainak. A BVA szerint az általuk javasolt megoldás, a 400 méteres kőfal lebontása és szakszerű újjáépítése mintegy kétmilliárd forintból megvalósítható lenne, ezt az alapítvány független szakvéleményekkel igazolta.
Az Európai Unió a szennyvíztisztító megépítését a Kohéziós Alapból támogatja, a költségek 65 százalékát fedezi. A támogatási szerződés követelményei között a tájékoztatón kiosztott sajtóanyag alapján az unió előírta a régi kő támfallal azonos kivitelt. A főépítész szerint a legnagyobb hiba, hogy nem megfelelő követ használtak a 135 éves támfal újjáépítéséhez, ez a kőfajta ugyan olcsóbb volt, de csak egy-két évtizedet bír majd ki.
Bouquet László szerint a legkézenfekvőbb megoldás az lenne, ha egy UNESCO-misszió érkezne a fővárosba a támfal ellenőrzésére, az alapítvány ezt már kezdeményezte.
Horváth János tiszteletbeli elnök, az Országgyűlés korelnöke azt mondta, hogy a BVA államigazgatási eljárást kezdeményezett az ügyben az illetékes minisztériumoknál. Mint Bouquet László elmondta, a Nemzeti Fejlesztési, a Vidékfejlesztési és a Nemzeti Erőforrás Minisztériumhoz, valamint a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez fordultak, miután a vizsgálatot indító Európai Bizottság regionális főigazgatósága az eset magyarországi kivizsgálását is javasolta.A sajtótájékoztatón megjelent a beruházó cég, a Csepel 2005 FH konzorcium egy képviselője is, aki szerint szakértők véleményének figyelembevételével végezték a munkálatokat. A projektcég korábban azt állította, hogy a támfal az érvényes, jogerős vízjogi létesítési engedély szerint épült, a kivitelezés menetét rendszeresen megtekintette az engedélyező hatóság és az örökségvédelmi szempontból illetékes Kulturális Örökségvédelmi Hivatal.
Végezetül egy kis humor:
"A 135 éve épült partfal homlokzati kőanyagának elbontására és újrafelhasználására civil szervezetek bevonásával, javaslataik figyelembevételével kerül sor. Annak érdekében, hogy a teljes Budai alsó rakpart látványának egysége minél kevésbé sérüljön, a rakpart régi kőburkolataiból annyit építenek vissza, amennyit csak lehetséges, a hiányzó köveket pedig az eredetivel megegyező származású és típusú tardosi vörös mészkővel pótolják." (2009, epulettar)
kép az építés kezdetéről, az út szélesítéséről (az amúgy oly puhakaka Demszky határozottan és bátran szembepisil az UNESCO tilalmával)