A cinizmus és a pofátlanság csúcsa: rendelettel tiltják a statikus óriásplakátok elhelyezését a belső kerületekben, odaviszik hát teherautókon. (totalcar.hu)
Követeljük a környezetszennyező, valamint az utak és parkolók zsúfoltságot növelő "mobil óriásplakátok", "pódiumautók" betiltását. Akkor is, ha a Célcsoport Média az SZDSZ/Demszky csókosa, esetleg magának a liberális tisztesség szobrának, Kóka János 2006-os kampányának szponzora. Sőt, akkor is, ha maga az Isten a cég cinkosa.
Még egyszer, nagybetűvel: BETILTANI. End mobile billboards now!
(Természetesen elhatárolodunk azoktól a radikális környezetvédőktől, akik a mozgó óriásplakátok kerekeinek kiszúrásával akarják kiszorítani őket a közútakról - gyávák vagyunk, na)
Egy kép még 2006-ból: Kóka János nagymamája megosztja velünk a Batthyány téren parkoló óriásplakátról a választási preferenciáit. Állítása szerint az unokájára, valamint az SZDSZ-re fog szavazni.
kapcsolodó posztunk: reklámplakátos quadok akadályozzák a gyalogos forgalmat (Quadlight mobil közterületi reklámfelület)
6 megjegyzés:
Mozgó óriásplakátok a Belvárosban
Nem elég a dugó? Nem elég a szmog?
2007. augusztus 24., péntek 6:08
– Jermann Kálmán
A Lánchíd tabu, a Roosevelt tér nem
Méretes teherautók, fiktív rakománnyal
- mobil óriásplakát
Ugye abban egyetértünk, hogy Budapest és a megyeszékhelyek útjai zsúfoltak, továbbá szinte elviselhetetlen a szmog? A közös igyekezet tárgya az lehetne, hogy színvonalas tömegközlekedéssel, elkerülő utakkal, ezek megléte esetén tiltásokkal korlátozzuk a belvárosi forgalmat. Nos, erre szarnak nagy ívben azok, akik a bölcs városatyák városképet védő rendeletét - miszerint óriásplakátnak a történelmi kerületekben semmi helye - mozgó reklámhordozókkal cselezik ki.
Vajon befértek, vagy megállt a forgalom?
A cikk alapgondolata nem is a mi fejünkben fogant meg. Egy kedves olvasónk, Péter kért minket arra, hogy vállaljunk részt szélmalomharcában a mobil óriásplakát ellen. Nekünk ez nem esik nehezünkre, mivel mindannyian dühöngtünk már azon, hogy a szép libasorban haladó, egyenként is vagy 6,5 méteres Toyoták miatt egy lámpaváltással később jutunk át a kereszteződésen, valamint a minél lassabb haladást megcélzó igyekezetük toporgásra kényszerít.
hirdetés
Nem fűztem nagy reményeket a Célcsoport Média meggyőzéséhez. Így nem ecseteltem nekik, hány babakocsis csecsemő tüdejében mutatható ki a dízelautóik korma. Hány mentőautó jut késve a kórházakhoz, mivel még egy akadállyal többet kellett leküzdenie. Hány Budapestet látogató turista szalasztotta el a Bazilika felemelő látványát, mert éppen óriásplakátok sorfala takarta el a Bajcsy túloldaláról. Megkérdeztem inkább, mennyibe kerül: 5 nap, napi 7 óra mozgással, egy óra pihenéssel valahol egy frekventált csomópont mellett úgy 400-500 ezer Ft.
A pofátlanság tudományát nem az Akadémián tanítják
A megrendelő szabhatja meg, merre menjenek, a KRESZ gyakorlatilag nem korlátozza őket, ugyanis a Dynák 3,5 tonna alattiak. Bosszúsan említették ugyan, hogy egy-két vaskalapos városvezető miatt a Lánchíd és a Szabadság-híd kiesik a túrakörből, de bárhová máshová odarendelhetik őket. Az úristenit neki, csikorgattam közben magamban a fogam. Ezek simán elhitetik a reklámbüdzsé elköltésétől szorongó marketingesekkel, hogy így hatékonyabb, nem ártatlanul bele a képünkbe 3 méterről a metróban. Vajon ennyire birkák vagyunk, mi, a célközönség? Ha elfordítjuk a fejünket az újabb alig indokolt fogyasztásra buzdítástól, egyszerre csak ott teremnek a másik oldalon? Kíváncsi lennek egy olyan tesztre is, amiben nemcsak a figyelem felkeltését, hanem a vásárlási hajlandóságot mérik Például emlékszem a márkára, mert elém tolult a minap a Nyugati téri felüljárón, de szeretem-e ettől jobban, vagy épp ellenkezőleg, dögöljenek meg, ahol vannak?
Az egyik hirdető véleménye
Magam is próbáltam keresni a világszerte ismert skandináv bútorforgalmazó PR-esét, ötletadónk el is érte őt. Pár kiragadott részlettel szeretném illusztrálni a magát kiemelten környezettudatosnak beállító cég mentegetőzését.
Cégünk "működése során mindig nagy hangsúlyt fektet a környezetvédelmi megoldások előtérbe helyezésére (...) így történik ez a reklámfelületek tervezése során is. Cégünk folyamatosan környezettudatos megoldásokat használ a mozgó óriásplakátok üzemeltetésekor is. (...) A reklámfelületeket Toyota Dyna típusú teherautókon alakították ki, melyek 2006. októbere óta az Euro 4-es szabványnak felelnek meg (...); ezeket a köznyelv is nevezi (...) Az ügyfelek visszajelzése alapján és alaposabb tájékoztatása miatt a mozgó reklámeszközökön várhatóan még idén elhelyezik a matricát. (...) Bár reményeim szerint a fentiek meggyőzték és megnyugtatták önt is, ennek ellenére már korábban szóba került a jövő évi reklámtevékenységünk tervezése során a fenti reklámeszköz mással való kiváltása is."
Álságos lenne egy autósmagazin részéről a kőolajból készülő üzemanyagok ellen lobbizni. De hogy attól lesz nagyszerű, tiszta jövőnk, virágillatos körútjaink, miszerint matricákat aggatunk a koromköpő teherautóra, és rögtön olyat, hogy ez a motor a környezet kedvéért szív be levegőt, majd fúj ki füstgázt, kissé pimasz dolog. Göteborból alighanem szurokkal bekenve, tollba hempergetve űznék ki az ilyen marketingest.
Kíváncsi voltam a Magyar Közterületi Reklám Szövetség képviselőjének véleményére is. Az önszabályozás nemes dolog, kár, hogy egyes esetekben az egyesülés tagjainak érdeke előrébb kerül minden másnál. Ezek szerint ez egy jó és ügyes dolog, ha nem lehet óriásplakátot telepíteni a belvárosba, hát odasétáltatjuk. Bezzeg egyetértettünk abban, hogy a teljes illegalitásban működő utánfutó- és hasonlóan telepített (otthagyott) reklámhordozókat mielőbb el kell távolítani.
Különösen irritáló, ha egyszerre többet látok
Firtathatnánk még pár apró kérdést a Célcsoportnál. Miféle átalakítási engedéllyel rendelkeznek ezekhez a felépítményekhez? Engem villámgyorsan elzavarnak a vizsgáról, ha hiányzik az E betű a lámpámból, az óriás üveges kocsikra hasonlító izéket vajon hol fogadják? Aztán meg mi szerepel a fuvarokmányokban rakományként? 24 négyzetméter sajtreklám? És hová mennek vele, indulás: 8:00, Budapest, Menyecske utca, érkezés: 16:00, Budapest, Menyecske utca, megtett km: 243?
Mozgó óriásplakátok a Belvárosban
Kéne 77
Nem kéne 2923
Nem érdekel 141
Mostanában nem is annyira anyátlan árvák ezek a polgármesterek. Miből tartana az intézményi közterület-használat százmilliókra váltása után Rogán úrnak egy könnyed helyi rendelettel a 6,52 méter hosszú, 3,4 méter magas (saccolt méretek), de 3,5 tonna alatti Toyota Dynákat kitiltani a kerületéből? Bár illendőségből tiltakozna kicsit az ellenzék, hamarosan azt látnánk, hogy a szomszédos városrészek is így tesznek, és oda a zsíros buli. Emlékszem még a sárga csápos lopós autóflotta tündöklésére, hosszas rostokolására, rövid újbóli bevetésére, majd végleges eltűnésére.
Bónusz szidalom a kipányvázott reklám-utánfutókra és fajtársaikra
Ha a temperamentumomnál lassabban is, de jól halad az illegális reklámok eltüntetése. A lánccal kikötött, három szál szögvasból és egy farostlemezből készített utánfutós hirdetéseket ma már rendelet tiltja. Nemcsak ejnye, ezt nem kéne, hanem mennek a szakemberek flexszel és hidegvágóval, szépen leszerelik a villanyoszlopról.
Persze vannak, akik még mindig így kívánják elérni a célközönségüket. Konkrétan fel is hívtam a BAH-csomópontnál tanyázó utánfutó tulajdonosát. Azt kérdeztem, vajon hol is van a közterület-foglalási engedélye? Az nincs, de miért is kéne, ő ott dolgozik, csak le kell állítania valahogy, jött a vicces válasz. Igen, pont a járdán? Nem fél attól, hogy feljelentik tilosban parkolásért, esetleg valaki ráakasztja egy vonóhorogra, és illa berek? Ha ez nem is, de az nyugtalanítja, hogy már felhasogatták a ponyvát, értesültem. Nem volt nálam bugylibicska, de azóta besüllyesztettem a laptop-táskám oldalzsebébe. Senki nem mondhatja, hogy nem szóltam előre.
Persze ezzel arra is megkaptam a választ, hogy nem először és nem utoljára állították ezt az utánfutót forgalmas csomópontokba. A reklámszövetség szóvivője mindenesetre elkérte a fotókat, hogy intézkedhessenek a megfelelő fórumon. Jó lenne, ha ugyanilyen hévvel küzdene valaki a reklámroncsok ellen is. Nehogy már lerohadt Skodákkal, 5 éve mozgásképtelen kisbuszokkal hirdesse valaki a szolgáltatásait, vagy tán azt hiszi, bizalomgerjesztő egy autósiskola, amit tragacsokkal reklámoznak? A prémium mosót mutató abroncs nélküli utánfutó pedig egyszerűen köztisztasági kérdés. Meg is kérdezném a lomtalanítókat, miért hagyták ott?
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/mobilreklam!2
Mozgó óriásplakátok a Belvárosban
Nem elég a dugó? Nem elég a szmog?
2007. augusztus 24., péntek 6:08
Viccesnek tűnő négykerekű lábhajtányok lábatlankodnak a sétálóutcákban, a föveny mellett a Balatonon és a többi üdülőövezetben. Főleg a gyerekeknek tetszik, szaladnak mellettük, mint anno falun a ritkán feltűnő autó után. De álljunk meg egy pillanatra a vidám kacagásban. Szeretjük, ha a parti sétányon félre kell szökni a kerékpárosok elől?
– Jermann Kálmán
Keresztbe-kasul a városon
Nem szívesen említem, hogy ugyanezekkel a kellemetlen járművekkel bemerészkednek az autóforgatagba is. Ön és én, akik a mindenki által folytatott dinamikus haladásban látják a biztonságot, a tetvészkedésben és bénázásban pedig az örökös balesetveszélyt, egyszerre kiálltunk rendőrért a leleplezett közlekedési kihágás láttán. Nem is kihágás, játék a halállal, minden pillanatban elcsaphatja egy Ikarus, vagy ami még rosszabb, az óvodáscsoport közé hajthat a dömperes, mert ezt a nyavalyát bámulja.
hirdetés
Igazából még külső hatás, feldühödött járókelők vagy későn fékező gépkocsivezető sem kell a folyamatos életveszélyhez. A kerékpárúton üdvözölendő mókás masina a rászerelt reklámtáblától instabil, jól látható, hogy minden megtett métertől hatalmas sziklák szakadnak le a pedálozók szívéről. Elég egy erősebb fuvallat, nagyobb úthiba, és máris borul a magas súlypontú tákolmány. A magam részéről kitiltanám ezeket a forgalomból, hisz' mellettük a leglassabb önerőből haladó jármű is versenyautó. És természetesen semmi keresnivalójuk a Váci utcában, gyalog is kihívás szlalomozni a fagyiárusok, a szuvenírpultok és az éttermükbe terelő pincérek között.
Kihasználva a méretes joghézagot
- 50 köbcentis reklámquadok
Ezért vagyunk különlegesek
Apropó, Váci utca, hát mit látni ott mostanság? Istentelen színű és formájú (indultak vele a Magyar Formatervezési Díjért), pöfögő négykerekű motorokat. Elbeszélgettem (inkognitómat fenntartva) a cég kreatív igazgatójával, igazán lelkes volt a lehetőségeiket áttekintve. Elmondta, hogy külföldön akarják értékesíteni a találmányt, a hazai piac kicsi egy ilyen briliáns ötlet kiaknázására. Megértően bólogattam, nem akartam lehűteni, hogy előfordulhat, máshol könnyebb űrsétát tenni, mint a színházak előtt büntetlenül pózolni Frédimobilokkal.
Quad a Nemzetinél
Azért volt egy-két keresztkérdésem: hogy a francba gondolják a quadokkal közútra, sőt, forgalmas aszfaltra merészkedni? A honlapjukon külön alfejezetet szentelnek a témának: "Járműveink, a Közúti Felügyelet által kiadott típus engedéllyel rendelkeznek. Quad Light járműveinket a 5/1990/IV.12.) KÖHÉM Rendelet vonatkozó összes szabályát betartva alakítottuk át. Járműveink felelősség biztosítással és Casco biztosítással is rendelkeznek. (Az idézetet szöveghűen vágtam be.)
Tehát hol a rendszám, gondoltam sarokba szorítani az illetőt. Az nem kell, mert ezek segédmotoros kerékpárként futnak. Mi is az a segédmotoros kerékpár? "1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez: r) Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Kicsit leálltunk a Nagykörút külső sávjában
Ronda egy joghézag, mert azt el kell hinnem, hogy dekára pontosan kimérték, nehogy nehezebb legyen 3 és fél mázsánál. Talán itt lenne az ideje a szükséges változtatások előkészítésének, kedves Hatóság, mert mint látják, beleröhögnek a bamba képébe. Ja, hogy úgy tíz évvel vagyunk túl a kétütemű gépkocsik tervezett kitiltásán, még mindig nem regisztráltak a segédmotorok, quadok, ehhez képest vennem kell egy háromkerekű lassú járművet, ha trike-ozni akarok a közlekedésmérnök tervezte, profi lakatos és autószerelő építette járművemmel, de nincs P-rendszámom? Persze, ha munka van, vége a langyos szarban üldögélésnek, mint hallottam nemrég egy minisztériumi szakembertől.
Megállni tilos
Így hát inkább azon lovagoltam, mit is keresnek színházak főbejáratánál, sétálóutcákban, járműforgalomtól elzárt területen? Hát ezért különlegesek ők, ahogy hallottam. Nocsak, esetleg néhány percre megfeledkeztek volna a látványos törvénytiszteletről, amíg elkészültek a fotók? Megnyugtatna a képembe dörgölt közterület-foglalási engedély. Ha másért nem, de azon bizony rajta van a neve annak is, aki hozzájárult. Hadd tudjuk, ki a mobil reklámfelületet kínáló cégek cinkosa.
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/mobilreklam!1
Fellázadtak az óriásplakátok ellen a franciák
Az óriásplakátokkal, mint hirdetési eszközökkel nincs baj, amíg azokat megfelelő módon és a megfelelő helyen használják. Csakhogy ez utóbbi feltétel egyre kevésbé teljesül. Először az autópályák, majd a bevezető utak mellett jelentek meg az óriásplakátok, mára azonban a belvárosokat is meghódították, és lassan olyan megszokott részei lesznek az utcaképnek, mint a közlekedési táblák. Ez önmagában is elég baj, de ha hozzávesszük, hogy elenyészően kevés azoknak a hirdetéseknek a száma, amelyeken nem akciós libacombok, sertéskarajok, hülyének is olcsó dvd-lejátszók vagy banki kamatok éktelenkednek, még lehangolóbb a kép.
Valószínűleg Párizsban sincs ez nagyon másként, csak éppen ott a vizuális környezetszennyezéssel szembeni ellenérzések olyan elégedetlenséget váltottak ki, amely mellett már a politikusok sem tudtak tétlenül elmenni. Nálunk ismeretlen módon, négy évi társadalmi vita (!!!) után kedden a párizsi önkormányzat úgy döntött, hogy a városszerte, de elsősorban a bevezető autóutak mentén látható több, mint ezer, 12 négyzetméternyi felületű 4x3 méteres óriásplakátnak el kell tűnnie Párizsból. A francia fővárosban jelenleg 2500 nyolc és tizenkét négyzetméteres óriásplakát található, de január 1-től a maximális méret nyolc négyzetméter lesz. A hirdetők két évet kaptak a 4x3 méteres felületek felszámolására, addig a meglévő óriásplakátok még kint maradhatnak, de újak már nem kerülhetnek az utcákra. A Montmartre turista negyedében és az iskolák körüli 50 méteres körzetben egyáltalán nem lehet ezentúl hirdetést kitenni.
2500 plakáthely? Ezen rágtak be a franciák? Akkor mit csinálnának nálunk, ahol a fővárosban a szerényebb becslések szerint is lagalább 10.000 plakát található. Az, hogy csak becslések vannak, a plakátok kihelyezése körüli visszásságoknak is köszönhető, mivel nagyon sok óriásplakátot bejelentés nélkül vagy félhivatalosan helyeznek ki. Jellemző adat, hogy mire valaki a városközpontból eljut Ferihegyre, csak ezen az útvonalon 400-at talál. Sajnos nálunk nincs olyan szerv, ami kemény kézzel képes lenne kordában tartani a terjedő plakáttengert, és ami a nagyobb baj önkormányzati szándék sincs rá. Lehet, hogy tanulhatnánk valamit e téren a franciáktól.
http://addict.blog.hu/2007/12/20/parizsi_plakattilalom
Mobil közterületi szolgáltatásaink ötvözik a hagyományos médiumok előnyeit a járműreklámok figyelemfelkeltő hatásával.
Céltábla mobil óriásplakát szolgáltatásunk legfontosabb tulajdonságai a következők:
[. Nehezen lefedhető belvárosi területekre jut el
[. Tetszés szerinti időszakra bérelhető
[. Az ország bármely területét eléri
[. Rendkívül gyorsan bevethető,
[. Látványos, megvilágított reklámfelület
Kampány részeként:
[. Belvárosi területek lefedésére és
[. Területi és minőségi hiányosságok pótlására,
vagy
Önálló eszközként:
[. Egyedi helyszínek lefedésére Kiállítás, Rendezvény, Sportesemény, Létesítmény megnyitó, Hostess akciók,termékkóstoltatások támogatása
[. Erős regionális kampányok lebonyolítására Budapest belváros, Bevásárlóközpontok vonzáskörzete, Vidéki régiók lefedése
Fenti tulajdonságai következtében a Céltábla kiválóan taktikai kampányok kivitelezésére, melyeknél különösen fontos a gyors bevethetőség és rugalmas kampányidőszak. A Céltábla felületén hagyományos óriásplakátot tudunk elhelyezni, melynek gyártása digitális nyomdában 6 órán belül kivitelezhető, így a kampány a kreatív anyag leadásától számított 8 órán belül kint lehet az utcán.
Újdonság a piacon Pódium Autó szolgáltatásunk, melyen teljesen egyedi dekoráció helyezhető el (pl.: hideg levegős ballon, purhabból készült 3D elemek), vagy éppen egy új gépkocsi modell mutatható be életnagyságban.
Számtalan előnye mellett a Szonda Ipsos POSTer Teszt és MM Audit kutatások eredményeként azt is biztonsággal állíthatjuk, hogy eszközeink 26%-al kedvezőbb áron juttatják el az Ön üzenetét a legszélesebb nyilvánossághoz, mint az egyéb hagyományos közterületi médiumok!
http://www.celcsoportmedia.hu/
Óriásplakátok elleni villámháború a fővárosban
Mégcsak a blogtársadalom körében terjed a hír, de már a városban is egyre többen suttognak róla.
Egy csapat, akik magukat vizuálbetyároknak nevezik szerdáról csütörtökre virradóra leragasztották a főváros összes óriásplakátját egy nagy hatalmas piros X-el áthúzva. Pontosabban körülbelül 100-at, a többit csak leragasztották volna, ha a felülettulajdonosok nem kapnak valahonnan (média összeesküvés ejnye?!) remek fülest és nem kergetik el (pontosabban: szét) az éjszaka folyamán a fiatalokból álló csapatot, azaz a betyárokat.
Egyes bloggerek szerint kamu az egész, de többen láttak fehér alapon hatalmas piros ikszeket az éjszaka. A rosszindulatú arcok szerint delíriumos állapotban biztosan. Mindenesetre a vizuálbetyárok honlapján www.ruzsasandor.freeblog.hu fent vannak a képek a lemeszelt plakátokról és egy autent videó is, amivel magukat dokumentálták mégha kicsit remegős kézzel is. Mit tehet az ember, ha EFOTT-on van, távol Budapesttől, a más szemével csak nem nézheti meg?! És mit tehet az innen-újságíró ugyanabban a cipőben? Próbálunk erről a vizuálmifenéről, betyárkodásról újabb információkat szerezni és megírjuk nektek...
(www.edupress.hu)
A nyolcadik kerületben a fideszes polgármesterjelölt, Kocsis Máté is hasonló módszerrel reklámozza magát. A Célcsoport Média talán ingyen adta a reklámfelületet, nehogy kitiltsák teherautóikat a városból.
Megjegyzés küldése