Nem nézek tévét, nem hallgatok rádiót: nem érdekel a szaros reklámotok, egyétek meg ti. De a közterületet is elleptétek, nem tudunk elmenekülni az agymosás elől. Városképvédelmi szempontból vizuális környezetszennyezésről van szó. Rosszabbak ezek a reklámosok teggelő kisköcsögöknél is. Azok a kis nyomikák ingyen rondítanak a városképbe, de a reklámosok aljas indokból: nyereségvábyból. (ismeretlen kocsmai filozóf, a A.D. 4. sör után)
Lehetne más a város. Csak akarni kellene. A T-Com Magyar Telekom céget kényszeríteni a fülkék rendszeres tisztítására, a Mediacontact céget meg a tulajdonosokkal együtt lehúzni a történelmi klón. Tisztítsuk meg Budapetet a szeméttől, ki a közterületi reklámmal a városból. Fuck óriásplakát, fuck citylight. Reklámozzanak az anyjuk sírján, ha már nagyon akarnak.
Figyelem, Fideszezés következik, most már hótzicher, h nem kap blogunk egyhamar az állami zsírosbödönből. Tkp kb. soha. Elqúrjuk, büszkén.
Tegnap teggelő kisköcsögökkel foglalkoztunk dicsőséges anyázás keretében, ma nagyságrendekkel undorítóbb városképrombológengszterek vállalkozások következnek: a Médiacontakt Kft plakátjai a T-Com Magyar Telekom által "fenntartott" szutykos-dzsuvás-összeteggelt-összekaristolt telefonfülkéken. A T-Comra Magyar Telekom multináci arcára ráférne egy százmilliócsilliós bünti, amiért teljesen elhanyagolja a fülkéket, azokat csupán közszolgálatiságnak álcázott alibiként, amolyan állványként használva: h legyen mire kiragasztani a Mediacontact agymosó plakátjait.
A Matáv telefonfülkék hirdetési felületeinek értékesítésére kiírt Matáv-pályázatot cégünk, a Mediacontact Kft. nyerte el.
Jól tudjuk, hogy az emberek közérzetét jelentősen befolyásolja a lakókörnyezet, mely az utóbbi években nagy átalakuláson ment keresztül. A városok minden zuga megtelt hol igényesebb, hol szinte a közízlést sértő hirdetésekkel. A hirdetési felületek ízléses rendbe tétele egyrészt elősegíti a hirdetők üzeneteinek eredményesebb célba érését, másrészt a lakókörnyezetet is élhetőbbé, kellemesebbé teszi.
A piros színű, Matáv logós fülkék eddig is a városképek meghatározó elemei voltak. Cégünk saját tervezői - nemzetközi tapasztalatokat, technikai újításokat is alkalmazva - úgy építik át a fülkéket, hogy a későbbiekben mód nyílhasson az adott településhez igazodó design-elemek beépítésére is.
Célunk, hogy a Matáv több mint húszezres telefonfülke állománya az ország kultúrált hirdetési felületévé váljon. A hagyományos megoldások mellett fontos szerepet szánunk a taxiállomás hirdetési eszközökön már látható kreatív forgó elemeknek. A rollup felületek a kreatívok forgatásából adódóan figyelemfelkeltőbb hatásúak.
Reményeink szerint előszeretettel alkalmazzák majd ezt a teljesen újszerű megjelenési lehetőséget a személyes elérést célzó hirdetői irányvonal képviselői. Ezek a könnyen karbantartható felületek ízléses hirdetések hordozói lehetnek, akár az önálló, akár a manapság népszerű komplex, több felületű hirdetések esetén. A telefonfülke műszaki adottságaiból adódóan kedvelt hirdetési helye lehet a dinamikus, modern hirdetői trendet követő reklámozóknak. (mediacontact.hu)
Figyelem, Fideszezés következik, most már hótzicher, h nem kap blogunk egyhamar az állami zsírosbödönből. Tkp kb. soha. Elqúrjuk, büszkén.
Tegnap teggelő kisköcsögökkel foglalkoztunk dicsőséges anyázás keretében, ma nagyságrendekkel undorítóbb városképromboló
A Matáv telefonfülkék hirdetési felületeinek értékesítésére kiírt Matáv-pályázatot cégünk, a Mediacontact Kft. nyerte el.
Jól tudjuk, hogy az emberek közérzetét jelentősen befolyásolja a lakókörnyezet, mely az utóbbi években nagy átalakuláson ment keresztül. A városok minden zuga megtelt hol igényesebb, hol szinte a közízlést sértő hirdetésekkel. A hirdetési felületek ízléses rendbe tétele egyrészt elősegíti a hirdetők üzeneteinek eredményesebb célba érését, másrészt a lakókörnyezetet is élhetőbbé, kellemesebbé teszi.
A piros színű, Matáv logós fülkék eddig is a városképek meghatározó elemei voltak. Cégünk saját tervezői - nemzetközi tapasztalatokat, technikai újításokat is alkalmazva - úgy építik át a fülkéket, hogy a későbbiekben mód nyílhasson az adott településhez igazodó design-elemek beépítésére is.
Célunk, hogy a Matáv több mint húszezres telefonfülke állománya az ország kultúrált hirdetési felületévé váljon. A hagyományos megoldások mellett fontos szerepet szánunk a taxiállomás hirdetési eszközökön már látható kreatív forgó elemeknek. A rollup felületek a kreatívok forgatásából adódóan figyelemfelkeltőbb hatásúak.
Reményeink szerint előszeretettel alkalmazzák majd ezt a teljesen újszerű megjelenési lehetőséget a személyes elérést célzó hirdetői irányvonal képviselői. Ezek a könnyen karbantartható felületek ízléses hirdetések hordozói lehetnek, akár az önálló, akár a manapság népszerű komplex, több felületű hirdetések esetén. A telefonfülke műszaki adottságaiból adódóan kedvelt hirdetési helye lehet a dinamikus, modern hirdetői trendet követő reklámozóknak. (mediacontact.hu)
A reklámos-maffia és a pártok összefonodása meglehetősen közismert (Intermédia, Mahir Cityposter, Peron Reklám Kft), a reklámosok szeretik az emberek arcába tolni a reklámjukat, a politikusoknak meg hirdetési felületre és egy kis zsebpénzre van szükségük. A kiváló politikai kapcsolatokkal rendelkező Mediacontact ügyéhez sem tudunk hozzátenni: a Fővárosi Önkormányzat fideszeseinek lemutyizásával ingyen megkapták a közterületet (közterület-használati díj nélkül).
Népszabadság, 2005. február 11:
Lemondott frakcióvezető-helyettesi és szakbizottsági elnöki posztjáról Sasvári Szilárd, a városháza várostervezési és városképvédelmi bizottságának elnöke és visszahívták elnöki tisztségéből Juharos Róbertet, a jogi bizottság vezetőjét - derült ki a fővárosi Fidesz-MKDSZ-frakció tegnapi, csaknem háromórás rendkívüli ülése után. Minderről közleményben tájékoztatta lapunkat a képviselőcsoport, amelynek egyetlen tagja sem kívánt az ügyben nyilatkozni.
A két legfontosabb, ellenzéki vezetéssel működő városházi bizottság elnökének távozása mögött a fővárosi hirdetési piacon egyre erősödő konkurenciaharc áll. A Fővárosi Közgyűlés január végi ülésén megváltoztatta a közterületekről és azok bérbe adhatóságáról szóló rendeletét. Az egyhangúlag elfogadott módosítás szerint februártól nem kérnek helypénzt (hivatalos nevén közterület-használati díjat) "a közterületen elhelyezett, egyetemes szolgáltatás célját szolgáló, nyilvános távbeszélő fülkén elhelyezett, a tető és alap síkjához képest a közterületbe legfeljebb tíz centiméterre benyúló, a fülke fenntartását és működtetését szolgáló berendezésekért". A főváros korábban kért díjat, de a rendelet ezen passzusát az Alkotmánybíróság 2003 tavaszán megsemmisítette, ezért a jogszabályt ki kellett egészíteni.
Sasvári, aki a szakbizottság határozatára a közgyűlés elé terjesztette a díjmentességről szóló javaslatot, az Alkotmánybíróság döntéssel indokolta a jogilag egyértelmű szabályozás szükségességét. Megjegyezte, hogy a Főpolgármesteri Hivatal jogászai és a - Juharos Róbert által vezetett - jogi bizottság álláspontja ismeretében szorgalmazta az általa vezetett városképvédelmi bizottság a helyzet rendezését. (A frakció tegnap esti közleménye szerint Sasvári "az elkövetett szakmai hiba miatt" mondott le, Juharos visszahívását nem indokolták.)
Azzal, hogy közterület-használati díjat nem kell fizetnie a telefonfülkéken elhelyezett hirdetések után - a kifogásolt berendezés csak kilenc centire nyúlik be a közterületbe -, a többi piaci szereplőnél kedvezőbb helyzetbe került a Matávval szerződést kötő Mediacontact - állítják a fővárosi reklámpiacot ismerő forrásaink. Hozzáteszik, hogy a Mediacontact - miután a taxidrosztokon lévők mellett a telefonfülkéken is hirdetési felületet szerzett - jó üzletet ütött nyélbe, hiszen Budapesten 1998 óta nem lehet újabb reklámfelületeket elhelyezni a belvárosi közterületeken. Hirdetési szempontból tehát nagy falatnak számít a telefonfülkék felületének reklámcélú hasznosítása, amellyel főként a belvárosi, megvilágítható hirdetőoszlopokkal dolgozó cégeknek jelent konkurenciát a Mediacontact. Forrásaink rámutatnak arra, hogy a budapesti belvárost reklámszempontból már nem két cég - a Mahir Cityposter és az Intermedia -, hanem három uralja, vagyis a telefonfülke- és drosztreklámoknak köszönhetően a Mediacontact is felzárkózott melléjük.
A közterületi reklámszakmában jártas forrásaink szerint a Mediacontactnak azért is jött jól a városatyák döntése, mert ha hirdetéseikkel jogtalanul vették volna igénybe a főváros közterületeit, nemcsak az évente hetvenmillió forintra becsült közterület-használati díjat, hanem büntetésként ennek akár tízszeresét is fizethették volna.
Városházi forrásaink szerint a Mediacontact térnyerése miatt a vetélytárs Mahir Cityposter részéről - amelynek felügyelőbizottságában helyet foglal Simicska Lajos, a Fidesz egykori gazdasági igazgatója és volt APEH-elnök - erőteljes nyomás nehezedett a fővárosi Fidesz-frakcióra. Többen ennek tulajdonítják, hogy a Magyar Nemzet a Fidesz rendkívüli frakcióülésének összehívása után egy nappal már azt írta, Sasvárinak bizottsági elnöki és frakcióvezető-helyettesi posztjába is kerülhet a rendeletmódosítás.
Sasvári egyébként korábban tagadta, hogy az önkormányzat számára évente több mint hetvenmillió forintos bevételkiesést jelentő szabályozással annak a hirdetésekkel foglalkozó cégnek kívántak volna kedvezni, amely nemrég Csányi Sándor OTP-vezető magánérdekeltségébe került. Mint arról beszámoltunk, Csányi egyik cége előzetes megállapodást kötött a Multireklám többségi tulajdonának megvásárlására. A Multireklám a Mediacontacttól bérli a telefonfülke-reklámok felületeit.
Lehetne jobb a világ, csak akarni kell.
Mediacontact Közterület Reklámügynökség Kft
Cím: 1021 Budapest,
Hűvösvölgyi út 54.
Tel: 398-1018
honlap: www.mediacontact.hu
kapcsolódik: a Népszabadság a Mediacontactpolitikusvásárlási ügyletéről,
cspv.hu seggnyalintása, fülke-reklámok, reklámfülkék:
Népszabadság, 2005. február 11:
Lemondott frakcióvezető-helyettesi és szakbizottsági elnöki posztjáról Sasvári Szilárd, a városháza várostervezési és városképvédelmi bizottságának elnöke és visszahívták elnöki tisztségéből Juharos Róbertet, a jogi bizottság vezetőjét - derült ki a fővárosi Fidesz-MKDSZ-frakció tegnapi, csaknem háromórás rendkívüli ülése után. Minderről közleményben tájékoztatta lapunkat a képviselőcsoport, amelynek egyetlen tagja sem kívánt az ügyben nyilatkozni.
A két legfontosabb, ellenzéki vezetéssel működő városházi bizottság elnökének távozása mögött a fővárosi hirdetési piacon egyre erősödő konkurenciaharc áll. A Fővárosi Közgyűlés január végi ülésén megváltoztatta a közterületekről és azok bérbe adhatóságáról szóló rendeletét. Az egyhangúlag elfogadott módosítás szerint februártól nem kérnek helypénzt (hivatalos nevén közterület-használati díjat) "a közterületen elhelyezett, egyetemes szolgáltatás célját szolgáló, nyilvános távbeszélő fülkén elhelyezett, a tető és alap síkjához képest a közterületbe legfeljebb tíz centiméterre benyúló, a fülke fenntartását és működtetését szolgáló berendezésekért". A főváros korábban kért díjat, de a rendelet ezen passzusát az Alkotmánybíróság 2003 tavaszán megsemmisítette, ezért a jogszabályt ki kellett egészíteni.
Sasvári, aki a szakbizottság határozatára a közgyűlés elé terjesztette a díjmentességről szóló javaslatot, az Alkotmánybíróság döntéssel indokolta a jogilag egyértelmű szabályozás szükségességét. Megjegyezte, hogy a Főpolgármesteri Hivatal jogászai és a - Juharos Róbert által vezetett - jogi bizottság álláspontja ismeretében szorgalmazta az általa vezetett városképvédelmi bizottság a helyzet rendezését. (A frakció tegnap esti közleménye szerint Sasvári "az elkövetett szakmai hiba miatt" mondott le, Juharos visszahívását nem indokolták.)
Azzal, hogy közterület-használati díjat nem kell fizetnie a telefonfülkéken elhelyezett hirdetések után - a kifogásolt berendezés csak kilenc centire nyúlik be a közterületbe -, a többi piaci szereplőnél kedvezőbb helyzetbe került a Matávval szerződést kötő Mediacontact - állítják a fővárosi reklámpiacot ismerő forrásaink. Hozzáteszik, hogy a Mediacontact - miután a taxidrosztokon lévők mellett a telefonfülkéken is hirdetési felületet szerzett - jó üzletet ütött nyélbe, hiszen Budapesten 1998 óta nem lehet újabb reklámfelületeket elhelyezni a belvárosi közterületeken. Hirdetési szempontból tehát nagy falatnak számít a telefonfülkék felületének reklámcélú hasznosítása, amellyel főként a belvárosi, megvilágítható hirdetőoszlopokkal dolgozó cégeknek jelent konkurenciát a Mediacontact. Forrásaink rámutatnak arra, hogy a budapesti belvárost reklámszempontból már nem két cég - a Mahir Cityposter és az Intermedia -, hanem három uralja, vagyis a telefonfülke- és drosztreklámoknak köszönhetően a Mediacontact is felzárkózott melléjük.
A közterületi reklámszakmában jártas forrásaink szerint a Mediacontactnak azért is jött jól a városatyák döntése, mert ha hirdetéseikkel jogtalanul vették volna igénybe a főváros közterületeit, nemcsak az évente hetvenmillió forintra becsült közterület-használati díjat, hanem büntetésként ennek akár tízszeresét is fizethették volna.
Városházi forrásaink szerint a Mediacontact térnyerése miatt a vetélytárs Mahir Cityposter részéről - amelynek felügyelőbizottságában helyet foglal Simicska Lajos, a Fidesz egykori gazdasági igazgatója és volt APEH-elnök - erőteljes nyomás nehezedett a fővárosi Fidesz-frakcióra. Többen ennek tulajdonítják, hogy a Magyar Nemzet a Fidesz rendkívüli frakcióülésének összehívása után egy nappal már azt írta, Sasvárinak bizottsági elnöki és frakcióvezető-helyettesi posztjába is kerülhet a rendeletmódosítás.
Sasvári egyébként korábban tagadta, hogy az önkormányzat számára évente több mint hetvenmillió forintos bevételkiesést jelentő szabályozással annak a hirdetésekkel foglalkozó cégnek kívántak volna kedvezni, amely nemrég Csányi Sándor OTP-vezető magánérdekeltségébe került. Mint arról beszámoltunk, Csányi egyik cége előzetes megállapodást kötött a Multireklám többségi tulajdonának megvásárlására. A Multireklám a Mediacontacttól bérli a telefonfülke-reklámok felületeit.
Lehetne jobb a világ, csak akarni kell.
Mediacontact Közterület Reklámügynökség Kft
Cím: 1021 Budapest,
Hűvösvölgyi út 54.
Tel: 398-1018
honlap: www.mediacontact.hu
kapcsolódik: a Népszabadság a Mediacontact
cspv.hu seggnyalintása, fülke-reklámok, reklámfülkék:
Elsőre kicsit talán sokkoló látványt nyújtanak, de belegondolva végül oda lyukadunk ki, hogy elfogadjuk, sőt üdvözöljük a reklám-fülkéket, hiszen hatásukra előrébb lépünk civilizáltság terén. Jobb nyilvános telefon szolgáltatást (tisztább, jobban működő fülkéket), és tisztább utcákat (kevesebb illegálisan kiragasztott plakátféleséget) nyerünk.
2 megjegyzés:
Én igazából azt nem értem, hogy miért raktak telefonfülkét a tagek mögé? Szerintem baromira nem illik oda.
Kötözköd: T-Com 2008 óta nincs, a Magyar Telekom lesz itt a helyes.
aszta, elqúrtam, javítom, köszi
Megjegyzés küldése