A Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány főtámogatójaként 1994 óta segítünk olyan rászoruló családoknak, akiknek súlyosan beteg gyermeke hosszan tartó, és az otthontól távol eső kórházi kezelésen esik át. Az Alapítvány missziója, hogy a gyógyulási folyamat alatt a családtagok a gyermekek közelében maradhassanak, amivel nagymértékben hozzájárulhatnak a kis betegek felépüléséhez.
AZ ALAPÍTVÁNY KÜLDETÉSE Az Alapítvány missziója, hogy a gyógyulási folyamat alatt a családtagok a gyermekek közelében maradhassanak, amivel nagymértékben hozzájárulhatnak a kis betegek felépüléséhez. Ennek érdekében az Alapítvány Budapesten és Miskolcon is működtet egy-egy apartmanházat, melyeket a rászoruló családok - az Alapítvánnyal együttműködő gyermek-egészségügyi intézmények ajánlására - térítésmentesen vehetnek igénybe. ( (Mcdonalds.hu))
a gyerekek megdolgozásáért |
nemes cél a jövő profitjának biztosítása (a gyerekeknek ingyen osztogathatnák a hambis kólát a sulik és óvodák előtt) |
gyermekkori beteljesült álmok |
ADOMÁNYGYŰJTÉS
VISSZAADUNK A KÖZÖSSÉGNEK...
"Kötelességünk, hogy visszaadjunk valamit annak a közösségnek, amelytől olyan sokat kapunk.” (Ray Kroc, a McDonald’s alapítója)
Több évtizeddel ezelőtt Amerikában egy amerikaifutball-játékos ötlete nyomán jött létre az a nemes mozgalom, amely a beteg gyermekeknek és családjaiknak kíván támogatást nyújtani. A Ronald McDonald Házak a súlyos betegségben szenvedő, és ezért hosszú ideig tartó kórházi kezelés alatt álló gyermekek és családjaik számára térítésmentesen nyújtanak szálláslehetőséget és otthonos körülményeket, távol az otthontól. Az 1994-ben létrehozott Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány az általa működtetett budapesti és miskolci Ronald McDonald Házakban az elmúlt években több mint 6000 családnak nyújtott segítséget a nehéz időszakban.
Adománygyűjtés
A családok számára térítésmentesen igénybe vehető szolgáltatás anyagi hátterét az éttermeink segítségével zajló adománygyűjtő tevékenységekkel teremtjük meg: A McDonald’s éttermekben, a kasszák mellett elhelyezett perselyekbe vásárlóink egész évben elhelyezhetik az Alapítványnak szánt adományaikat. Az Alapítvány a minden év novemberében megrendezett McHappy Day eseményein keresztül is megszólítja az embereket, és kéri támogatásukat. A McHappy Day alkalmából népszerű közéleti szereplők, sztárok is beállnak a pultok mögé a nemes cél érdekében. Egy héten keresztül minden eladott sült krumpli árából 40 Ft az Alapítvány számláját gazdagítja. 2012-ben éttermeink 19,4 millió forintnyi adományt gyűjtöttek össze egy hét alatt. Adománygyűjtő tevékenységünk kiemelt része a minden évben megrendezésre kerülő Jótékonysági Gála vacsora is, amely bevételét szintén a Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány kapja.
McPusztulsz repülővel a nagyobb profitért és a gyerekek egészségéért |
repülővel a gyerekek egészségéért |
Milyen jót játszottunk itt a többi gyerekkel... A felnőtt konzumidióta majd nosztalgiázik |
eszünk és játszunk |
vasárnap az egész család elsétált a Mekibe... |
Két ugyanolyan sült krumpliból melyik ízlik jobban a gyerekeknek? Amelyik McDonald's-os csomagolásban van – derül ki egy kutatásból. A felmérés szerint már a legkisebb, 3-5 éves korosztályra is elképesztő mértékben hatnak a reklámok.
A Stanford University egy most közzétett kutatása azt mutajta meg, mennyire erős hatása a reklámok hatása. Azt, amit a McDonald's készít, finomabbnak tartják a gyerekek - írja a Los Angeles Times. Még a répát, a tejet, az almalét is jobban szerették a gyerekek, ha a jól ismert emblémával ellátott dobozokban kapják.
A felmérésben a gyorsétteremlánc által kínált ételeket adták a gyerekeknek, de csak a szendvicsek egy részét tették McDonald's- dobozokba. A gyerekeknek sokkal kevésbé ízlett az az étel, amely jelöletlen dobozban volt, hiába volt ugyanaz. A kutatásban hamburgert, csirkenuggetet, sült krumplit, répát, tejet és gyümölcslét adtak a gyerekeknek. A gyerekek mindenből két adagot kaptak, az egyiket becsomagolták, a másikat nem. A sült krumplinál például 77 százaléka mondta azt, hogy a McDonald's-csomagolásban lévő sokkal finomabb. A kutatást vezető Tom Robinson szerint egyértelműen kiderül, hogy a gyerekek érzékelését befolyásolja a reklám.
A Stanford University kutatója szerint megdöbentő, hogy a legfiatalabb gyerekeket is ennyire befolyásolják a hirdetések. A felmérésbe 63 három és öt év közötti gyereket vontak be, akik alacsony jövedelmű családból származnak. De a kutatás vezetője szerint ugyanezek az eredmények születtek volna, ha gazdagabb családok gyermekeit kérdezik meg. A 63 gyerek közül csak ketten nyilatkoztak úgy, hogy még soha nem ettek McDonald's-ételt, és harmaduk mondta, hogy a kutatás előtti héten voltak a gyorsétteremben. A kutatás alig egy hónappal azután jelent meg, hogy a vezető multinacionális vállalatok, köztük a McDonald's is azt vállalták, csökkentik a 12 év alattiaknak szóló reklámokat.(index.hu)
Gasztróélmény: - (éhesen és kíváncsian)
Hangulat: ipari környezet, ipari etetés
Közönség: kívülről vezérelt szerencsétlen reklámfogyasztók
"Miért eszel szemetet, mikor ennyi pénzért ennivalót is kaphatnál?"
McDrive, McReggeli, Játszótér, Szülinapi party lehetősége (14 fő számára), parkoló, mozgáskorlátozottak számára átalakítva
Wi-Fi wireless hotspot
gyorsétterem
Telefon: 296 02 31
Cím: 1185, Budapest XVIII. Üllői út 661.
összes kép
Morgan Spurlock, a film rendezője, egyben főszereplője 30 napig kizárólag a McDonald's által forgalmazott élelmiszereket fogyasztja. Az eredmény figyelemreméltó volt: hirtelen testsúlynövekedés és egészségi állapotának radikális romlása.
Spurlock a következő szabályokat tűzte ki magának:
Mindennap teljesen megeszik három McDonald's menüt (reggelire, ebédre és vacsorára),
A 30 nap alatt minden, a McDonald's által kínált ételt legalább egyszer kipróbál (ez már az első kilenc nap alatt sikerült),
Csak a McDonald's kínálatában szereplő ételeket fogyaszthatja (ásványvizet is), semmi mást,
Amikor felajánlják, muszáj a nagyobb adagot választania, magától azonban nem kérheti,
Naponta körülbelül ugyanannyit mozog, mint egy átlagos amerikai, ez kb. 5000 lépés (nem tartotta teljesen be, amikor New Yorkban tartózkodott, többet járkált, mint Houstonban).
A felszedett kilókat több mint egy év alatt sikerült teljesen leadnia.
Mások kísérletei
A filmre válaszként többen is folytattak hasonló kísérletet, köztük Fredrik Nyström svéd tudós felügyeletével hét diákja. Nyström megállapította, hogy a kísérlet hatásai nagyban függnek az egyén anyagcseréjétől, ami mindenkinek más, és hogy Spurlock testének reakciója a kísérletre veseproblémák miatt lehetett, esetleg az okozhatta, hogy korábbi életmódja nem készítette fel erre a táplálkozásra.
Scott Caswell New Jersey-i dokumentumfilmes is elvégezte a kísérletet, eredményei megtekinthetőek a honlapján látható Bowling for Morgan című filmben. Caswell is kizárólag McDonald's-ételeken élt, de nem zabálta túl magát, ahogy Spurlock, aki akkor is magába kényszerítette az ételt, amikor nem volt éhes. Caswell tíz kilót fogyott és lejjebb ment a koleszterinszintje, ő azonban gyakran fogyasztott Premium salátákat is, amik Spurlock kísérlete alatt még nem voltak kaphatóak a McDonald'sban.
James Painter professzor dokumentumfilmje, a Portion Size Me két diákot követ végig, akik egy hónapig a testsúlyuknak megfelelő arányban ettek gyorséttermi ételeket. Mindketten fogytak a kísérlet alatt. (wiki)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése