2011. szeptember 30., péntek

Tarlós 1. éve: a Lanchíd és a budai rakpart

„A magyar vendéglátásban fellelhető gulyáslevesek minden politológiai és szociológiai disszertációnál jobban mutatják, mire tartja ez az ország a jelképeit, mire tartja önmagát.” Új Péter

 Próbáljuk Tarlós tevékenységét értékelni, megnéztük a Lánchídat meg a rakpartot, Budapest turisztikailag leglátogatottabb útvonalát. Lepusztultság, rozsdahegy, tegek mindenfelé. Bónuszként a Coca-Cola (Burn) imázsépítő szponzorációjának köszönhetően a Radio Bro szopóálarcos matricája százszámra, mint lassan büdösödő leprafoltok.

+ nemvicc.hu gerillareklámozgat errefelé + OSB Crew + Mókus és GEP + FACE + EGON és GLK és VHS + nemjuci + südkurve + Illegal és OPS + zionist fuck off + ti crew + feloner + smeck + mazel tov + MOB + Bob Marley + ASHE + Szabó Béla + Kovács László + Paniti Albert + Russia + HISE + Csernobil Fukusima Paks? + Pista ♥ Mesi + Rebecka és Becki + TRAIAN + Jany ♥ Betty babák + PROFILE Public Relation Agency + Hős Magyar + Lavinia + Zsolt ♥ Bálint 2009 + Tünde Attila + Tigarete originali + UTP + RGR NTC + Paok 04 + Cusine + ésatöbbi segglik, aki idepiszkolt.


Radio Bro a Lánchídon
rejtélyes sárga bogarak
Az Ulm NU-114 a Lánchíd alatt
Lánchíd és rozsda
(már a lyukakat eltakarni hivatott vaslemez is rozsdás...)
az optikai tuninggal letakart régiek mellett
új rozsdamarta lyukak jelentek meg

A fővárosi hidak közül korát és hírnevét tekintve is első a Lánchíd. A Duna teljes szakaszának is második állandó hídja! Széchenyi István kezdeményezésére 1839-1849 között W. Th. Clark tervei alapján Adam Clark építette. Öntöttvas díszei, nyugodt méltóságot és egyensúlyt sugárzó szerkezete a legszebb ipari műemlékeknek kijáró helyre emeli Európában. A két hídfő oroszlánszobrai, Marschalkó János munkái, 1852-ben készültek. Szerencsésen túlélték a II. világháború rombolását. Világcsoda volt a maga idejében, párját csak Londonban találhatták - mint ahogy a terv is angol. Az első pest-budai állandó híd hosszú partszakaszok között teremtett kapcsolatot. A legközelebbi ilyen építmény akkor csak Bécsben volt. 


Hídtörténet 


Lánchíd 2011
 A híd jelentősége gazdasági és országszervezési szempontból is óriási volt: a Duna magyarországi szakaszán az 1800-as évek elején még nem állt állandó híd. Megépítését gróf Széchenyi István kezdeményezte 1839-ben. A Lánchíd alapkövét 1842 augusztusában helyezték el a Duna medrében, s hét esztendővel később, 1849-ben adták át a forgalomnak. Mindezek miatt a Lánchíd nemzeti jelkép: a haladásnak, a nemzeti ébredésnek, Kelet és Nyugat összekapcsolódásának jelképe, amit a pestiek nemcsak tisztelnek, de szeretnek is. Ennek a szeretetnek a megnyilvánulása az immár hagyományossá váló születésnapi ünnepség, amit először 1999-ben, valóban a híd avatásának 150 éves évfordulóján rendeztek meg. A híd a Clark Ádám térről, tehát a 0 kilométerkő és az Alagút teréről indul Budán, Pesten pedig az impozáns Gresham-palota előtt juthatunk fel rá. (vendegvaro.hu)



összes kép

Biciklisek kontra gyalogosok a Budai rakparton + Újra a Lánchídon a Hollán emléktábla + Infra Red Fraction: komcsi huligánok? + a Roosevelt-Széchenyi tér + Parti Nagy Lajos és a náci kerékpáros esete + Gerilla emléktábla a "Néma Oroszlánok" alkotójának + bringások vs. gyalogosok a Lánchídon

összes kapcsolódó bejegyzés


Zenét!

Tarlós első éve, második rész: Tarlós, Rogán és a Vörösmarty téri Oroszlános kút 2011-ben

Nincsenek megjegyzések: