Erre inni fogsz, mondta Trurl kolléga.
"A villamos nagy előnye még a buszokhoz képest is (a nagyobb kapacitás és a tisztább, energiatakarékosabb üzem mellett), hogy a pálya - természetesen a sínek kivételével - teljesen befedhető fűvel. Ez a port megköti, jelentősen csökkenti a zajkibocsátást és persze jóval esztétikusabb utcaképet teremt. Természetesen a füvet locsolni kell - ahogy minden más villamospálya karbantartására is szükség van. Összességében a hagyományos, betonos változatoknál csak 10 százalékkal drágább, ami a csökkentett por- és zajszennyezés, no és a kellemesebb életkörülmények miatt a civil szervezet szerint bőven megtérül." (nol.hu)
A füves villamosvágány Európa-szerte általánosan elterjedt, széles körben használják. Népszerűségének oka, hogy a létező legjobb léghang-gátló, zajelnyelő megoldás, ráadásul megköti a port, párologtat, és szép. Az úttest közepén kiemelt szegély védi a sózástól, az út mellett élősövény választja el a járdától. A pálya a tervek szerint automata öntözőrendszerrel épül, ami egyszerű kezelést tesz lehetővé.
Kiemeli a villamos városi vasút jellegét, szemben a zúzottköves pályával, mely nagyvasúti karaktert kölcsönöz.
Fontos tényező, hogy a villamospálya zöld színe miatt pszichikai szempontból is nyugtató hatású, így hozzájárul a stresszes nagyvárosi élet és közlekedés elviselhetőbbé, egyben biztonságosabbá tételéhez – mondta el a BKV Zrt. munkatársa. Hozzátette, úgy vélik, a városi lakosság részéről Európa-szerte egyre nagyobb az igény az esztétikus, „zöld” környezet kialakítására. – Ez alól a villamosvágányok sem kivételek: létezik kidolgozott füves, illetve műfüves vágányrendszer. Bár a módszer Európában egyre jobban terjed, Budapesten a BKV Zrt. ma még csak kísérleti jelleggel engedhette meg magának a füves pályaszakasz építését.
A füvesített pálya fenntartása nagyon drága. Magyarország kontinentális éghajlata miatt öntözni is kellene. Az Atlanti óceán melleti országokban sokkal több a csapadék.
Mellesleg nem elég csak beszórni a földet és behinteni fűmaggal mert gondskodni kell a vízelvezetésről is, ha zúzottkő ágyazat van termőréteg nem kerülhet közé mert az az ágyazat ellenállását jelentősen lecsökkentené. Na és rendszeresen nyírni is kell, ami nem biztos hogy menne, ha már a járművek rendszeres takarítása se megy. (Helyi Téma)
A füvesített pálya fenntartása nagyon drága. Magyarország kontinentális éghajlata miatt öntözni is kellene. Az Atlanti óceán melleti országokban sokkal több a csapadék.
Mellesleg nem elég csak beszórni a földet és behinteni fűmaggal mert gondskodni kell a vízelvezetésről is, ha zúzottkő ágyazat van termőréteg nem kerülhet közé mert az az ágyazat ellenállását jelentősen lecsökkentené. Na és rendszeresen nyírni is kell, ami nem biztos hogy menne, ha már a járművek rendszeres takarítása se megy. (Helyi Téma)
Következik egy kis kitekintő, okító-nevelő-bezzegező arcozás:
és egy aprócska 5let ejrópa világfővárosista
Dajcsland (kép forrása: www.rail.lu):
Vigyázó szemetek Párizsra vessétek (kép forrása a wiki):
Prága, az Aranyváros, a gótika, a pszeduó-gótika és a diadalmas barokk városa. (kép forrása a wiki):
Bilbao, Baszkföld (kép wikiről lopva):
Kapcsolódó poszt: zöld vágány, gyepesített pálya a 2-es villamos vonalán, a Soroksári úton (aka Lechner Ödön "fasor")?
További Békávés sikertörténeteink: Budaörs, végállomás, előzékeny felület falfirkászoknak + Ömlik a pénz a BKV székházából (Kétfarkú lendületben) + Zörög, de szép: karácsonyi villamos + Turistalátványosság: Lángoló busz a Várban (videó) + Fékolajtávolság + a titokzatos FREAR kft putrija az Örs Vezér téren + A KÖKI végnapjai + megajándékoz a BKV + Frear-bódé a Moszkva téren + Haldokló midibuszok a Várban + Le a villamossal! + Buszsáv a Mészáros utcában, dugóban + villamos a Lánchíd alatt
ez jobb, mert bio http://belvaros.blogspot.com/2010/08/gyepesitett-palya-soroksari-uton.html
VálaszTörléspiknikezni is lehet rajta :-D Ráadásul teljesen vakondbiztos.
VálaszTörlésfessük kékre, az viccesebb
VálaszTörléspiros-fehér-zöld
VálaszTörlésősi magyar föld!
hm, piros-sárga-kékre, Budapest színeire
VálaszTörlés