Kerékpárosklub: kerékpártárolókat a budapesti vasútállomásokra
Egy 2011-es tanulmány („A Budapesti főpályaudvar kialakítási lehetőségeinek innovatív vizsgálata”) szerint Budapest négy legforgalmasabb vasútállomásán kb. 110.000 ember fordul meg naponta. Az érvényben lévő OTÉK (Országos Településrendezési és Építési Követelmények) szerint a főpályaudvarokon a tervezett vagy mért napi utasszám 5%-ával azonos darabszámú kerékpárparkolót lenne szükséges kialakítani. Ez azt jelenti, hogy a Keleti pályaudvaron a 35.000 utas számára 1.750 db, a Nyugati pályaudvaron a 44.000 utas számára 2.200 db, a Déli pályaudvaron 22.000 utas számára 1.100 db kerékpárparkoló kialakítására lenne szükség. Ezzel szemben a 2012-ben elkészült tervek egyik helyen sem tennék lehetővé 50-nél több bicikli elhelyezését, de még ezek a parkolók sem épültek meg.
A Magyar Kerékpárosklub követeli, hogy a MÁV azonnal tegyen lépéseket a jelenlegi tarthatatlan helyzet megoldásának érdekében. A másfél éve elkészült tervek alapján lásson neki a 3 főpályaudvaron kerékpárparkolók kiépítésének.
Epilógus:
A pályaudvaroknál a “fejlődés” megindult, a helyzet "javult”: egyre több tájékoztató tábla hirdeti: „Tájékoztatjuk tisztelt utasainkat, hogy a pályaudvar területén hagyott kerékpárok elszállításra kerülnek! MÁV - Vasút Biztonsági Osztály”, újabban pedig már kerékpárral behajtani tilos tábla is került a bejáratokhoz.
forrás: kerékpárosklub.hu
kapcsolódó: ötletek bringatárolókhoz a világ minden részéről
Bicycle Lock Docks Around the World
1 megjegyzés:
2030-ra meglessz, ne rinyálj
Megjegyzés küldése