2010. december 2., csütörtök

Szeged, McDonalds, parkoló

And now something completely different: a szegedi McDonalds parkolója. Hej, elkeseredtek a környékbeli panellakók, mikor az előttük levő parkba beültették a Mekit... de Pol-Pot megyében is éheznek az önkormányzati tisztviselők gyerekei.

Szeged, McDonalds


cím: McDonald's gyorsétterem
6724 Szeged
Rókusi körút 27


Álma vérfagyasztóbb volt, mint valaha, mert a gyötrelem minden apró részlete megjelent előtte. Ekkora borzalmat még soha nem tapasztalt, még a 146-os járat légikatasztrófája sem volt ilyen szörnyűséges.
Oldalán fekszik a csempézett padlón, egy asztal alatt. Mereven bámul maga elé. Előtte egy fémcsőből és narancssárga műanyagból összeeszkábált szék áll, a szék alatt aranyszínben ragyogó sült krumpli és sajtburger, a húsdarab egy ketchuppal összemázolt saláta társaságában kicsúszott a zsemléből. Egy öregasszony, aki szintén a földön fekszik, fejét Holly felé fordítja. A néni csak bámulja a lányt a széken, a sajtburgeren és a sült krumplin keresztül, csak bámul, bámul, de sohasem pislog, míg végül Holly észreveszi, hogy egyik szeme helyén csupán üres lyuk van, melyből vér szivárog. Ó, néni! Ó, néni, nagyon sajnálom, borzasztóan sajnálom!
Holly egy szörnyű hangot hall, ratata-ratata-ratata-ratata-ratata, nem ismeri fel, hallja, hogy emberek sikoltoznak, nagyon sok ember, ratata-ratata-ratata, még mindig sikoltoznak, de már nem olyan hangosan, üvegcsörömpölés, fanyikorgás, egy ember üvölt, mint egy medve, morog, nagyon mérges és morog, ratata-ratata-ratata-ratata-ratata-ratata. A lány tudja, hogy ez most géppuska hangja, egy automata fegyver kalapálása, és ő szeretne kijutni innen. Megfordul, mert nem akar és nem is tud tovább az öregasszony kilőtt szemébe nézni. Mögötte egy kislány fekszik a padlón, körülbelül kilencéves, rózsaszín ruhát, fekete, patentos bőrcipőt és fehér zoknit visel, egy szőke kislány, egy kislány, egy kislány, egy kislány fekete, patentos bőrcipőben, egy kislány, egy kislány, egy kislány fehér zokniban; egy kislány, akinek... egy kislány, akinek, akinek, akinek akineeeek ellőtték a fél arcát! Vérvörös mosoly ül ajkán. Fehér fogak, melyek asszimetrikus, vérvörös mosolyra húzódnak. Zokogás, sikoltás, és még több ratata-ratata-ratata, ennek soha nem lesz vége, örök időkig eltart, ez a szörnyű zaj, ratata-ratata-ratata. Aztán Holly megmozdul, és térdén-kezén kúszva igyekszik el az öregasszonytól és a félarcú kislánytól. Mindenütt beletenyerel a forró sült krumpliba, a tonhalas szendvicsbe és a szétfolyt mustárba, de ő csak kúszik, kúszik, végig az asztalok alatt és a székek között, aztán keze jéghideg kóla tócsájába ér, s amikor megpillantja Dixie kacsa képét a nagy papírpohár oldalán, amiből az üdítő kiömlött, már tudja, hogy egyik kedvenc helyén, Dixie Kacsa Hamburgerpalotájában van. Most senki nem sikoltozik, talán mert tudják, hogy a Dixie Kacsa nem olyan hely, ahol sikoltozni szokás, de valaki így is zokog és sóhajtozik, egy másik személy pedig folyton azt hajtogatja: kérem-kérem-kérem. Holly kimászik egy másik asztal alól, és látja, hogy tőle néhány lépésre egy jelmezes úr áll, arcát félig elfordítja, a lány pedig azt gondolja, hogy ez az egész talán csak tréfa, mint a bolondozás mindenszentek estéjén. A férfi pilótacsizmát hord, mint a kommandósok, azonkívül terepszínű nadrágot, fekete pólót és fekete baszksapkát, de ez biztosan csupán jelmez, mert ő nem igazi katona, nem lehet igazi katona, hiszen terjedelmes pocakja kidomborodik a nadrágjából, legalább már egy hete nem borotválkozott, pedig a katonáknak muszáj borotválkozniuk, tehát a férfi csak katonajelmezt öltött. Ez a lány előtte térdel a padlón, egyike azon tizenéveseknek, akik a Dixie Kacsánál dolgozna, csinos kis vörös hajú fruska, ő kacsintott rá Hollyra a rendelésnél, de most a katonaruhás férfi előtt térdel, fejét lehajtja, mint aki imádkozik, és egyre azt darálja: kérem-kérem-kérem. (Koontz)

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

tISZTELET bÓVINAK!

http://www.youtube.com/watch?v=slKNd22GGaQ
Bowie describes the feelings behind the song:
It's not as truly hostile about Americans as say "Born in the U.S.A.": it's merely sardonic. I was traveling in Java when [its] first McDonald's went up: it was like, "for fuck's sake." The invasion by any homogenised culture is so depressing, the erection of another Disney World in, say, Umbria, Italy, more so. It strangles the indigenous culture and narrows expression of life.

BB írta...

http://jakabandor.blog.hu/2012/04/13/hazafias_a_mcdonalds

http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=219370874834316&id=100001595010598&ref=notif&notif_t=share_comment

http://www.facebook.com/jakabandor/posts/207697512676527?notif_t=share_reply

Névtelen írta...

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/398391_163316470438665_163311610439151_171864_1931447750_n.jpg

Névtelen írta...

(Reuters) - Standing before a crowd of McDonald's Corp shareholders at its headquarters last spring, an unlikely investor prepared for battle.
Paul Shapiro, a senior official of the Humane Society of the United States, brandished a sheet of paper. The fast-food chain was serving eggs to Americans from caged chickens, he said, each living in a space smaller than the paper rectangle. Why was that?
Shapiro, the group's senior director of farm animal protection, said some in the audience clapped.
Shapiro's bit of stagecraft was part of a fight under way in the American heartland that reaches into corporate boardrooms. U.S. farmers and agribusiness are on one side and food safety groups and animal-rights organizations are on the other.
It is fueled, in part, by politicians eager to court influential backers during an election year. Farm groups, too, want to be heard as Congress picks up its review of the federal farm bill.
And although food-safety activists and animal-rights organizations have different agendas, they both agree on one thing: Much of the public is unaware of what happens to their food before it arrives on their plate.
The recent furor over so-called "pink slime" beef filler underscores how social media have given activists and consumers a powerful weapon to influence that process. Using tools such as Twitter and the threat of spending boycotts, consumers and activists pressured retailers to abandon Beef Products Inc's ammonia-treated lean, finely textured beef.
Advertise | AdChoices


"WHAT DO YOU HAVE TO HIDE?"
BPI idled three plants, affecting 650 workers. AFA Foods, one of the largest ground beef processors in the United States, filed for bankruptcy in early April, citing the uproar over pink slime. Agribusiness giant Cargill cut production of the meat scraps and warned the public's resistance to the filler could lead to higher hamburger prices this barbecue season. Wal-Mart Stores Inc and Kroger Co, among other grocery sellers, dropped it.
"What do you have to hide?" is the new battle cry for food activists, said Amanda Hitt, a director at the Government Accountability Project, a group that protects whistleblowers.
Stung by the setbacks, farm groups and agribusiness heavyweights are spending hundreds of thousands dollars on political campaigns to block critics from stepping inside barns.
Tech-savvy farmers have launched social media campaigns about farm life and trained their peers on how to tweet critical food bloggers. The agribusiness sector spent $123.8 million on lobbying efforts in 2011, up from $110.2 million in 2007, according to OpenSecrets.org.
Critics are equally determined. Tens of thousands of dollars have been plowed into lobbying efforts this legislative year by activists on proposed laws regulating the raising of hogs in six states. Activists are pushing for legislation that would bar farmers from housing pregnant sows in certain types of crates.
The Humane Society is snapping up shares of agriculture and food companies to press them to change corporate purchasing practices.
The fight has gotten so intense that Nebraska Governor Dave Heineman recently told a crowd of cattlemen that he had a message for the Humane Society: "We're going to kick your ass and send you out of the state."
BATTLE LINES DRAWN
The Humane Society and other activists say their goal is to pull back the curtain on the nation's food supply. But what is behind that curtain is often a messy sight - particularly in the meat industry, where production methods can be less than appetizing.
The outcry over BPI and its "pink slime" worries farmers and food processors. They argue that they are being sabotaged by opportunists who have infiltrated farming operations.
They also fret that agriculture is misunderstood by a public whose ties to farming were cut generations ago. About 2 percent of the nation's population lives on a farm, according to government data.

http://www.msnbc.msn.com/id/47058705#.T49bm7N1AjA

Névtelen írta...

WEIGHING THE RISKS
This conflict has raised concerns in the financial and commodities sectors, where the fallout from the "pink slime" uproar is still being felt.
Some agricultural lenders say they now weigh whether a company has a plan in place to deal with the "media risk" of activists portraying them in a negative light.
"I don't know that anyone can anticipate something like what happened" to BPI, said Brian Klatt, senior vice president of capital markets for CoBank. "But we're looking at whether someone has the ability to withstand these kinds of shocks."
The clash has hit farmers' incomes. The price of beef trimmings BPI used fell from an average of $1.01 a pound in late February, prior to the controversy, to about 50 cents this past week, according to data from the U.S. Department of Agriculture. It also spilled over to the price of lean fresh pork trim typically used in hotdogs. That fell to nearly 49 cents a pound last week, down 33 percent from six weeks earlier.
While People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) is better known for its anti-fur campaign and headline-grabbing antics, no activist group is more loathed by the agricultural community than the Humane Society of the United States.
Agribusiness lobbyists have written to companies sympathetic to the group, asking them to halt donations. In recent months, pick-up trucks across the nation's Corn Belt have started sporting bumper stickers that tell the Humane Society and PETA to "get your paws off our laws."
"It is HSUS and its issues that truly deserve our attention because of the threat they pose to our society," a spokeswoman for the Nebraska Farm Bureau wrote in a 2007 editorial in the High Plains Journal. "Laugh at PETA but fear HSUS."
Advertise | AdChoices


WELL-FUNDED
The Humane Society is neither small nor poor. The group's total assets - including cash, investments, property and other items - were $231.3 million in 2010, according to the group's consolidated financial statements posted on its website.



(Additional reporting by Martinne Geller; Editing by Greg McCune; Desking by Bill Trott)