2009. március 22., vasárnap

Philanthia: tünderbolt a Vaci utcában

A Calgary tündérvilágának virágbolti megfelelője. 1051 Budapest, Váci u. 9. tel.: 266-1156. "Philanthia annyit jelent: virágszeretet. Épp ezt tükrözi ez a virágüzlet. Különleges virágok, exkluzív kiegészítők, s lágy zene fogadja a vásárlót, mintha egy tündérmesébe lépne be. Európa egyetlen működő szecessziós virágüzlete Hild József tervezte házban, csodálatos rézportállal, belső terében eredeti falfestményeivel és bútoraival felejthetetlen élményt ad. Ide nem csak virágért érdemes ellátogatni." (design guide)

A "csak a szépre" blog 5letét gátlástalanul lenyúlva talán mi is ácsolunk egy "best of Budapest" blogot. Addig is tessék Harcibéka fotója egy Váci utcai nyönyörűséges virágboltról. Nőknek és nőknek örömöt szerezni szándékozó kanoknak érdemes betérni virágért vagy csecsebecsékért. ♥♥♥

Nagyon szép a honlapjuk, egynél több kattintást is megér: www.philanthia.hu

art nouveau, szecesszió, Budapest, Váci utca, Magyarország, belváros, V. kerület, virágbolt, virág, flowers, bloom, shop
"A Budapesten járó turistának talán már első pillantásra feltűnik, hogy a magyar főváros képe a közép-európai városok építészeti stílusával és szerkezeti elrendezésével ugyan rokonságot mutat, mégis különös egyediség jellemzi, amelyet a XIX-XX. század fordulóján Magyarországra is begyürüző art nouveau, hazánkban szecesszió néven ismert stílusirányzatnak köszönhet."

Ugrópont: belső kép

13 megjegyzés:

Regina írta...

Ez a legcsodálatosabb bolt ahol valaha is voltam, kedvesek az eladók, na és az a hangulat. Ha rossz kedvem van, csak besétálok és körbenézek, már is jobb kedvre derülök. SZERETEM ezt a helyet!

Regina

Trurl és Klapanciusz írta...

:)

Galeotto írta...

Tegnap voltam ebben a csodálatos mesevilágban és ismét elvarázsolt, mint karácsonykor. Szeretem a századforduló hangulatát, az utolsó békeidőt és talán ezért is szeretik ezt a boltot azok az emberek, akik lelki békére és harmóniára vágynak. Ebben a zord világban ez a béke szigete. Akik ezt megalkották azoknak nem csak a szépérzékük kifinomult, hanem a lelkük is gyönyörű. Kívánom, hogy még nagyon sokáig működjön a bolt - ha lehet még 100 évig! - hogy sok embernek okozzon örömet és ebben a változó világban, ez változatlan maradjon.

Névtelen írta...

Ballagási csokrot rendeltem, egy héttel korábbban.
A megbeszélt időre odamentem, senki nem tudott semmiről - akkor kapkodtak, rohangáltak és csinálták meg a csokrot.
Az üzlet szép, de lenne hova fejlődni...

Klapanciusz írta...

nehéz élet, nehéz halál

Eszter írta...

Tegnap jártam a boltban, nagyon-nagyon szép, azt se tudtam, hogy merre nézzek, mert a padlótól a plafonig tele van érdekességekkel :)

Névtelen írta...

Kedves kisgyerekes anyukák, apukák, nagymamák és nagypapák! Ha nem akartok megalázó helyzetbe kerülni, messzire elkerülitek ezt a helyet! Minket konkrétan kizavartak a gyerekeimmel, pedig a nagyfiam szépen, szófogadóan csak nézte a tárgyakat. Az egyik vásárló még meg is jegyezte, hogy milyen okos, hogy nem nyúl semmihez. A babakocsit kint kellett hagynom a bolt előtt, a kicsit cipeltem, mert a nagy szeretett volna bemenni. A tulajdonos jött és megalázó, durva módon azt mondta, hogy ha be akarok ide jönni, a gyerekeket hagyjam otthon. Kérdeztem, mi van akkor, ha egy kerekes székes szeretne bejönni. Azt válaszolta, ne jöjjön, ilyen a világ, nem mindenhova lehet mindenkinek bemenni. Tehát: a szülők és kerekes székesek pénze büdös. Roppant okos üzletpolitika, gondolom jó sokáig tanulta valamilyen Happy Manager Képzőn. Megjegyzem, hogy a gyerekesek képeznék a legnagyobb vásárlóerőt, mert a szülők hamar elgyengülnek és megvesznek ilyen semmire sem használható, de legalább jó drága giccseket.
Ebben a boltban csak akkor számítasz, ha jó sok pénzt otthagysz. Egyébként ne higgyétek el, ha azzal fenyegetnek, hogy ki kell fizetni, ha valamit leversz, mert csak a megfelelő módon, biztonságosan elhelyezett tárgyakban okozott károkért felel a vásárló, de ebben a boltban ez nincs így, hiszen levegőt sem lehet venni a sok giccstől.

Névtelen írta...

Tegnap irtam a Facebookra egy kommentet . Leírtam , hogy az az Adventi koszorú nem tetszik, és hogy mért nem. Nem volt sértő bántó, csúnya szó benne. Csak a véleményem.
Megdöbbenésemre a hozzászólásomat töröltétek, és csak és kizárólag a dicsérő hozzá szólások maradtak. Sőt azt a jogot is elvettétek tőlem, hogy hozzátok szóljak.

Rendszeres vásárlótok , csoportokat oda vivő , lelkes rajongótok...voltam..
Kár ezért az üzlet politikáért .
Szente Andrea

Névtelen írta...

Sok év után ismét elmentem ebbe a virágüzletbe, de döbbenten álltam és néztem, hogy mi lett belőle..Virágot azt nem sokat találtam, és az a hangulat, ami éveken keresztül ott fogadott, annak már híre-hamva sincs. Giccs és förtelem, ami ott van, semmi köze a "virágszeretethez". Mintha Alíz csodaországában jártam volna....szédülten tántorogtam kifelé...és nem csak az áraktól, hanem attól a fájó érzéstől, hogy mivé lett. Volt egy szép, ízléses tele virágillattal üzlet...akik tíz éve oda jártak, még emlékeznek rá....maradjon meg az az emlékezetünkben....

Névtelen írta...

Nagyon szép a bolt!
Nem is értem a sok rosszindulatu hozzászólást!
Dehát van aki a kákán is csomót keres:)

Egy barát írta...

„Kedves kisgyerekes anyukák, apukák, nagymamák és nagypapák!”
Ma estét a netnek szenteltem, és véletlenül akadtam erre az oldalra. Meg vagyok lepődve a hölgy írásán, már csak azért is, mert épp ott voltam. Nem tagadom, a tulajdonos régi barátja vagyok. Gondoltam fontos, hogy egy másik szemszögből is olvassák azok az olvasók, akit ez a blogot figyelik.
A hölgy, a gyerekeivel az üzletben nézelődött, és valóban oda ment hozzá a szóban forgó úr, de ő csak arra kérte, hogy figyeljen a gyerekekre, nehogy leverjenek valamit. Talán itt szabadulhatott el a „pokol”, mert a hölgy személyes sértésnek vette. Elég furán hangzik, hogy azzal áll oda valaki egy vásárlóhoz, idézem - ha be akar jönni, a gyereket hagyja otthon! Mindezt miután a vásárló már 15-20 perce az üzletben nézelődött. Több gyerekkel volt ott, és én is, mint szülő, tudom, hogy a gyerekek mire képesek. Egy másodperc is elég, hogy magukra rántsanak valamit. Ez nem a szülő hibája és nem is az üzleté, egyszerűen csak a gyerekek ilyenek. Kíváncsiak, meg akarnak fogni mindent. A szülő felháborodására a tulajdonos nagyon jól reagált. Állta a sarat a hölggyel szemben, aki elég hangosan, a sértettségének már-már üvöltve hangot is adott. Pedig az ő érdekeit is védte az egyéb kellemetlenségektől.
Megvallom őszintén ehhez a mesterségesen gerjesztett problémához, egy idő után már nekem is hozzá kellett szólnom, még ha csak egy mondat erejéig is, de erre a hölgy biztosan emlékszik is.
Én az alábbi konzekvenciát vontam le:
Nyilván azt, hogy ki mennyire volt hibáztatható, nehéz lenne egy olvasóknak eldönteni. Akinek tetszik az üzlet, és meg van elégedve vele, feltételezem, hogy ezek után vásárlója lesz. De olvasva a hölgy felháborodását, felvetődött bennem egy kérdés. Hogy tudott levegőt venni 15-20 percen keresztül a jó sok drága giccs között, és miért vitte akkor be, ezzel is veszélyeztetve a pici gyerekei életét? 
A viccet félre téve a véleményem az, hogy nem tudta az indulatait fékezni, mint ahogy ezen a blogon se. Megvallom, nem vagyok egy nagy blog olvasó, de én is jártam már úgy, hogy a pénzemért nem kaptam megfelelő kiszolgálást az egyik üzletben. Megírtam kulturált módon, ezt az illetékes cégnek. Leírtam, a termékük fantasztikus, az üzlet tökéletes, de a kiszolgálás csapnivaló. Ettől még nem keltem ki az emberi mivoltomból, amire a visszajelzés nagyon pozitív volt.
Mellesleg, láttam már bent babakocsival nem egy anyukát. Sőt apukát is és teljes osztályt is. Igen, valóban kicsi a hely, de ennek ez a miliője. Egyszer egy kisgyerekre vigyázott az eladó, amíg a szülő nézelődött. Nekem nem az jött le, hogy nem jöhetnének be.
Még valami aztán lefekszem aludni, mert már késő van. Ezek után nehéz elhinni, hogy a facebook-on a megjegyzése nem volt sértő, bántó, és csúnya szót se tartalmazott, hisz ezt a pár írása sem ezt tükrözte. Ezt a lejárató kampányt nem is értem, hogy ennyi gyermek mellett erre is van ideje. Az üzemeltető saját közösségi portálján, szerintem megteheti, hogy a nem oda illő megjegyzéseket leszedi. Hisz az ő oldala… Ennek a blognak a megalkotóját meg sajnálom, mert biztos a lelke van benne és nem erre a célra hozta létre.
Én egy okos embertől azt tanultam.
„Elengedni tudni kell.”

elérhetőség: frenk28@gmail.com írta...

Ilyesmit csak álmodni szokott az ember! Ma láttam életemben elöször! De lehidaltam. Ez egy álomvilág! gratulálok! fecó

Névtelen írta...

Sziasztok,
ez a legundorítóbb turistacsapda ez a bolt, azt hittem ezek a fajta boltok, ez az üzletpolitika az ezredfordulókor már kiveszett a Váci utcából... Hát nem.. Túlárazott holmik fulladásig telepakolva, rengeteg giccs, el-elvétve néhány ízléses holmi. Véletlenül leejtettem egy díszt (hogy a fenébe ne, nincsenek megfelelő módon, biztonságosan elhelyezve az áruk, minden rogyásig tele van pakolva, közöttük a vásárlók télikabátban mászkálnak a boltban), két bolti eladó azonnal ránk ugrott, és kifizettették a 6 ezer Ft-os, tenyérnyi dísz teljes árát (ez eladó végig mögöttünk állt a kasszánál, mintha tolvajok lennénk), rendkívül megalázó volt, annak ellenére, hogy szó nélkül kifizettük (a kasszánál felajánlották, hogy hagyjuk ott a lyukas díszt nyugodtan.. csak nem visszaveszi tőlük a beszállító?-kerülget a gyanú azóta is..).
Nyilván nem érdekli őket, mert itt magyar vásárló, főleg törzsvásárló nincs egy szál se, de ahol lehet minden fórumon elmondom (gondolom FB-ről kitörölnék, ahogy fent már van egy ilyen komment, hogy pont így járt valaki), hogy ezt a helyet messzire kerüljétek el. Kellemes Karácsonyi készülődést mindenkinek :-)