Városszépítő plakátok és falfirkák. Elkövetők: Outdoor Media, BASE, GZ, Multireklám, ELEC, ESMA Spanyol-Magyar, GJUR, VHS, GLK, TWS, DBO, TsMANIA, CUC CREW, ERX, IRDE, DREG, PROF, KVÁCS, KISS, KIS, UGS, SERVR1, CMC, FIÓKA, RFS, CMEK, etc.
Helyszínek: Alkotás útja, Hegyalja út, Frangepán út (Angyalföld), Lehel út, Budaörsi út, Deák tér stb.
időpont: 2010 tél-tavasz
Kapcsolódó: Német Sanya óriásplakáton kéreget
„Sokan kifogásolják, hogy egyre több a közterületi reklám. Reklamálnak a politikusok - megfeledkezve arról, hogy az önkormányzatnak ezek jelentős bevételt hoznak -, és hangot emelnek a városok képéért aggódók is” - mondja Hantosi Bálint, az Outdoor Media Audit Kft. (OM Audit) ügyvezető igazgatója, a Szonda Ipsos közterületi kutatásainak vezetője.
Hantosi Bálint megjegyezte: egyes vélemények szerint az illegális plakátok aránya a 30 százalékot is elérheti.
Médiacápák
Tavaly októberben az osztrák érdekeltségű Epamedia közterületi cég megvásárolta a Csányi Sándor OTP-vezérigazgató érdekkörébe tartozó, piacvezető Multireklámot. Csányi szűk, baráti körben többször is élete második legjobb üzletének nevezte a Multireklám eladását, vagyis a cég feltételezhetően magasan a piaci értéke felett talált gazdára. Ezzel még tovább koncentrálódott a köztéri reklámpiac, hiszen az Outdoort, az Akzent Mediát és a Magnum Megaboardot is tulajdonló cég 14 ezernél is több plakáthelyével a magyar piac valamivel több mint 50 százalékát uralja már.
A felvásárlás hírére a többi piaci szereplő is lépett: az Europlakat, az Euro AWK, a Pont Reklám, az ESMA-QIB, a Mahir City Poster és az Avenir november végén stratégiai szövetséget kötött. A piac több mint negyven százalékát uraló cégek akkor közleményükben jelezték, hogy nem tartják kizártnak, hogy a közeljövőben szorosabban is együttműködnek, és összehangolják például az áraikat.
A II. kerületi Versenyhivatali feljelentés esetében valószínűsíthető, hogy egy ilyen összeolvadás okafogyottá tenné a pert, habár lehet, hogy kartell üggyé nőné ki magát az ármegállapodás.
A jövő elkezdődött...
„A jövőben a felületeknek interaktívvá, még figyelemfelkeltőbbé kell válniuk úgy, hogy közben a média eredeti értékei (legalacsonyabb elutasítás, ár/érték arány, rugalmasság, gyorsaság) megmaradjanak. Már vannak karakterfelismerő plazmaképernyők (ezek a néző korához és neméhez igazítják az üzenetet) vagy illatokat kibocsájtó citylightplakátok” - avat be az újdonságokba Hantosi Bálint, aki szerint egyre inkább terjed az a gyakorlat, hogy közterületen is médiamixet alkalmaznak a vásárlók.
A Jövő: támadás az összes érzékszerv ellen.
Mikor a rendőrök is megzizzennek a töméntelen reklámtól, tessék röhögni (1. percnél kezdődik az agybaj) Luis de Funes és csendőrtársai Saint-Tropezban.
A Jövő: támadás az összes érzékszerv ellen.
Mikor a rendőrök is megzizzennek a töméntelen reklámtól, tessék röhögni (1. percnél kezdődik az agybaj) Luis de Funes és csendőrtársai Saint-Tropezban.
színessé teszik a várost
VálaszTörléstessék a mamád hátára óriásplakátot ragasztani, oszt jól megtegelni
VálaszTörlés