2009. december 21., hétfő

Óriásplakátok: betiltani!!!

Ha hatalomra kerülünk, azonnal betiltjuk az összes óriásplakátot. Nemcsak undorítóak, hanem közlekedésbiztonságilag is aggályos a közterületi jelenlétük, akárcsak a félpucér lányoké: elvonja a sofőr figyelmét a vezetésről. Ráadásul a korrupció melegágya az óriásplakátbiznisz, közismert a politikai pártok érintettsége (pl. Gellért Kis Gábor és bűnöző haverkái a BKV-nál). Be-til-ta-ni. Tisztítsuk meg városainkat a szeméttől. Köszönjük a figyelmet.

Északi Összekötő Vasúti híd, street art, IV. kerület, Budapest, reklám, plakát,  Újpest
Északi Összekötő Vasúti híd, street art, IV. kerület, Budapest, reklám, plakát,  Újpest
Északi Összekötő Vasúti híd, street art, IV. kerület, Budapest, reklám, plakát,  Újpest
Hátha valaki nem ismeri:

Betiltották az óriásplakátokat Párizsban
A párizsi önkormányzat közgyűlése a reklámozást érintő új szabályozásában jelentősen csökkentette a reklámfelületeket a francia fővárosban – adta hírül szerdán a France Info hírrádió.

Négy évi társadalmi vita után kedd esti közgyűlésén a párizsi önkormányzat úgy döntött, hogy a városszerte, de elsősorban a bevezető autóutak mentén látható több, mint ezer, 12 négyzetméternyi felületû 4x3 méteres óriásplakátnak el kell tűnnie Párizsból.

A francia fôvárosban jelenleg 2500 nyolc és tizenkét négyzetméteres óriásplakát található, de január 1-tôl a maximális méret nyolc négyzetméter lesz. A hirdetôk két évet kaptak a 4x3 méteres felületek felszámolására, addig a meglévő óriásplakátok még kint maradhatnak, de újak már nem kerülhetnek az utcákra. Emellett az éjszaka felületüket váltó hirdetőtáblák, a hatezer üzlet bejáratára vagy kirakatába kitett kisebb reklámhordozók, a tömegközlekedési járművekre és taxikra felragasztott hirdetések is megszűnnek a francia fővárosban.

A Montmartre turista negyedében és az iskolák körüli 50 méteres körzetben egyáltalán nem lehet ezentúl hirdetést kitenni.

A rendeletet a fővárosban többségben lévô baloldal és a Zöldek, valamint a centristák szavazták meg, míg a kormánypárti jobbközép Népi Mozgalom Uniója (UMO) az intézkedés ellen voksolt.

A Zöldek üdvözölték, hogy a fővárosban csökken elsőként a "rekláminvázió" Franciaországban és javul esztétikailag a városkép.

A hirdetőket képviselő Utcai Reklámozás Uniójának elnöke, Stéphane Dottelonde viszont túl szigorúnak tartja a szabályozást. Szerinte a közeljövôben 50-60 százalékkal csökken a hirdetések aránya, amely a gazdasági, kereskedelmi és kulturális dinamizmust is fékezni fogja a fővárosban.

Párizsban ugyanakkor a kiadott reklámfelületek finanszírozták eddig a VÉLIB nevû bérbicikli- hálózatot. A VÉLIB az első olyan tömegközlekedési eszköz, amely pénzt termel a párizsi önkormányzatnak. A hálózatot működtető egyik legnagyobb európai kommunikációs cég, JCDecaux ugyanis a pályázaton elnyert mûködtetési jogért fizet és cserébe 1600 reklámfelületeket kap az önkormányzattól, amelyeket tizenötszörös áron értékesít. (Népújság, Románia)

Kapcsolódó: illegális reklámtáblák az Üllői úton (a pénzünkből élő újpesti Illetékeseket hiába zavartuk, h távolítsák el, válaszra sem méltattak), köztéri pornóplakátok, kamu rendőr az út szélén, mint reklámember, megtámadott hirdetőoszlop?, csináld magad a Pöttyös utcánál, Quad Light Squad reklám: pofátlan útakadály, A Célcsoport Média, az SZDSZ és Kóka János,

2 megjegyzés:

nincs bejelentkezés, nincs cenzúra, nincs IP kukkolás, sőt válaszolunk is