Ha hatalomra kerülünk, azonnal betiltjuk az összes óriásplakátot. Nemcsak undorítóak, hanem közlekedésbiztonságilag is aggályos a közterületi jelenlétük, akárcsak a félpucér lányoké: elvonja a sofőr figyelmét a vezetésről. Ráadásul a korrupció melegágya az óriásplakátbiznisz, közismert a politikai pártok érintettsége (pl. Gellért Kis Gábor és bűnöző haverkái a BKV-nál). Be-til-ta-ni. Tisztítsuk meg városainkat a szeméttől. Köszönjük a figyelmet. Hátha valaki nem ismeri:
Betiltották az óriásplakátokat Párizsban
A párizsi önkormányzat közgyűlése a reklámozást érintő új szabályozásában jelentősen csökkentette a reklámfelületeket a francia fővárosban – adta hírül szerdán a France Info hírrádió.
Négy évi társadalmi vita után kedd esti közgyűlésén a párizsi önkormányzat úgy döntött, hogy a városszerte, de elsősorban a bevezető autóutak mentén látható több, mint ezer, 12 négyzetméternyi felületû 4x3 méteres óriásplakátnak el kell tűnnie Párizsból.
A francia fôvárosban jelenleg 2500 nyolc és tizenkét négyzetméteres óriásplakát található, de január 1-tôl a maximális méret nyolc négyzetméter lesz. A hirdetôk két évet kaptak a 4x3 méteres felületek felszámolására, addig a meglévő óriásplakátok még kint maradhatnak, de újak már nem kerülhetnek az utcákra. Emellett az éjszaka felületüket váltó hirdetőtáblák, a hatezer üzlet bejáratára vagy kirakatába kitett kisebb reklámhordozók, a tömegközlekedési járművekre és taxikra felragasztott hirdetések is megszűnnek a francia fővárosban.
A Montmartre turista negyedében és az iskolák körüli 50 méteres körzetben egyáltalán nem lehet ezentúl hirdetést kitenni.
A rendeletet a fővárosban többségben lévô baloldal és a Zöldek, valamint a centristák szavazták meg, míg a kormánypárti jobbközép Népi Mozgalom Uniója (UMO) az intézkedés ellen voksolt.
A Zöldek üdvözölték, hogy a fővárosban csökken elsőként a "rekláminvázió" Franciaországban és javul esztétikailag a városkép.
A hirdetőket képviselő Utcai Reklámozás Uniójának elnöke, Stéphane Dottelonde viszont túl szigorúnak tartja a szabályozást. Szerinte a közeljövôben 50-60 százalékkal csökken a hirdetések aránya, amely a gazdasági, kereskedelmi és kulturális dinamizmust is fékezni fogja a fővárosban.
Párizsban ugyanakkor a kiadott reklámfelületek finanszírozták eddig a VÉLIB nevû bérbicikli- hálózatot. A VÉLIB az első olyan tömegközlekedési eszköz, amely pénzt termel a párizsi önkormányzatnak. A hálózatot működtető egyik legnagyobb európai kommunikációs cég, JCDecaux ugyanis a pályázaton elnyert mûködtetési jogért fizet és cserébe 1600 reklámfelületeket kap az önkormányzattól, amelyeket tizenötszörös áron értékesít. (Népújság, Románia)
Kapcsolódó: illegális reklámtáblák az Üllői úton (a pénzünkből élő újpesti Illetékeseket hiába zavartuk, h távolítsák el, válaszra sem méltattak), köztéri pornóplakátok, kamu rendőr az út szélén, mint reklámember, megtámadott hirdetőoszlop?, csináld magad a Pöttyös utcánál, Quad Light Squad reklám: pofátlan útakadály, A Célcsoport Média, az SZDSZ és Kóka János,
Maximális támogatásom biztosított!
VálaszTörlésés a pódiumautókat is :)
VálaszTörlés