Ha hétfő, akkor halál:
Útmenti mementó Dundi számára, aki Yamaha motorkerékpárjával a Hősök tere sarkán, a Dózsa György úton halálos balesetet szenvedett, meghalt.
További halotti emlékmű, mementó, útmenti kereszt, koszorú, emlékjel, modern halotti kultusz, emlékhely, útmenti fejfa, kegyhely: Tóth Gáboré, akinek egy rendőrautóban sikerült fejbelőnie magát. + scuze
És egy kis zugjogászkodás:
A hazai jogszabályok egyébként elég egyértelműen fogalmaznak. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 12. paragrafus 4. bekezdése szerint a "közút területén, a közút felett és mellett tilos elhelyezni olyan jelet, jelzést, egyéb tárgyat és berendezést, amely a közúti jelzésekkel - azok alakjával, színével - összetéveszthető, a láthatóságot akadályozza, alkalmas arra, hogy a közlekedők figyelmét elterelje, vagy a közlekedés biztonságát egyéb módon veszélyezteti".
A 4. bekezdésben az áll, hogy a közlekedési hatóság a "tilalom megszegőjét a jel, jelzés, reklámtábla, reklámhordozó, reklámcélú berendezés vagy egyéb tárgy eltávolítására kötelezi. A közút kezelője a közlekedési hatóság rendelkezése alapján az eltávolítást - a kötelezett költségére és veszélyére - elvégezheti vagy elvégeztetheti."
Ebből részben az következik, hogy külön engedélyt kell kérni a hozzátartozóknak egy ilyen emlékhely létrehozásához - ezt megerősítette a Magyar Közút Kht. is. Érdeklődésünkre azt a választ kaptuk, hogy "a közúthoz tartozó területen emlékhely létrehozásához közútkezelői hozzájárulás szükséges. Társaságunk akkor ad hozzájárulást, ha az kétséget kizáróan nem veszélyezteti a forgalom biztonságát: a kegyhely kellő távolságra található az úttól és van a közelében a biztonságos megállásra szolgáló hely." Az engedélyek kiadásakor tehát kiszűrik a forgalom biztonságára veszélyes elképzeléseket, "egyúttal felhívjuk a gyászoló hozzátartozók figyelmét, hogy a nem megfelelően felállított építmények az úton közlekedőkre veszélyt jelenthetnek, elterelik a figyelmet, illetve veszélyhelyzet esetén az útpadkára lehúzódó gépjármű beleütközhet."
A jogszabály értelmében a közútkezelőnek van ugyan lehetősége a - például szabálytalan, vagy régi, elhanyagolt - kegyhelyek megszüntetésére, de "megértéssel vagyunk a hozzátartozók érzéseire. A Magyar Közút Kht. még sosem bontatott el kegyhelyet." Pedig a közútkezelő szerint egyértelmű, hogy "az útpadkán vagy annak közelében elhelyezett emlékművek a forgalombiztonság szempontjából veszélyt jelenthetnek." Ráadásul az emlékhelyeknél megállók is balesetek okozói lehetnek: "a többnyire lakott területen kívüli, megvilágítatlan helyszíneken, az útpadkán, illetve félig az úttesten a hozzátartozók által leállított – gyakran kivilágítatlan – gépjármű baleseti veszélyforrást jelent." Olyan balesetről, ami konkrétan ilyen emlékhely miatt következett volna be, a Magyar Közút Kht. sem tud, "emlékhelyekhez kapcsolódó baleseti statisztikákkal" nem rendelkeznek. (index.hu)
Egy konkrét balesetről tudok: Gyulakeszi és Tapolca között (Veszprém m.). Egyszer egy fickó kisodródott a kanyarban, meghalt, a család az útmenti árok külső partján nagy, (mű?)márvány emlékművet emeltetett, kb. akkorát mint egy valódi sír.
VálaszTörlésTavaly ugyanott, ugyanabban a kanyarban egy motoros is kisodródott, fejével találta el... ... meghalt.
Z
a fenébe, a pontos helyszín? Több infó? Lehet, h nemsokára arra lesz dolgom.
VálaszTörlésHáát az gáz :)
VálaszTörlés