2010. május 17., hétfő

Mementó a Dózsa György úton

Ha hétfő, akkor halál:

Útmenti mementó Dundi számára, aki Yamaha motorkerékpárjával a Hősök tere sarkán, a Dózsa György úton halálos balesetet szenvedett, meghalt.

halotti emlékmű, mementó, Budapest,  Hősök tere,  Dundi, Hősök tere,  Dózsa György út,  VI. kerület,  6. kerület,  motoros baleset, motorkerékpár,  halálos,  Yamaha, halotti emlékmű, mementó, halotti emlékmű, mementó, útmenti kereszt, koszorú, emlékjel, modern halotti kultusz, emlékhely, útmenti fejfa, kegyhely, halotti emlékmű, mementó, útmenti kereszt, koszorú, emlékjel, modern halotti kultusz, emlékhely, útmenti fejfa, kegyhely
Budapest,  Hősök tere,  Dundi, Hősök tere,  Dózsa György út,  VI. kerület,  6. kerület,  motoros baleset, motorkerékpár,  halálos,  Yamaha, halotti emlékmű, mementó, halotti emlékmű, mementó, útmenti kereszt, koszorú, emlékjel, modern halotti kultusz, emlékhely, útmenti fejfa, kegyhely
Budapest,  Hősök tere,  Dundi, Hősök tere,  Dózsa György út,  VI. kerület,  6. kerület,  motoros baleset, motorkerékpár,  halálos,  Yamaha, halotti emlékmű, mementó, halotti emlékmű, mementó, útmenti kereszt, koszorú, emlékjel, modern halotti kultusz, emlékhely, útmenti fejfa, kegyhely
Budapest,  Hősök tere,  Dundi, Hősök tere,  Dózsa György út,  VI. kerület,  6. kerület,  motoros baleset, motorkerékpár,  halálos,  Yamaha, halotti emlékmű, mementó, útmenti kereszt, koszorú, emlékjel, modern halotti kultusz, emlékhely, útmenti fejfa, kegyhely

További halotti emlékmű, mementó, útmenti kereszt, koszorú, emlékjel, modern halotti kultusz, emlékhely, útmenti fejfa, kegyhely: Tóth Gáboré, akinek egy rendőrautóban sikerült fejbelőnie magát. + scuze

És egy kis zugjogászkodás:

A hazai jogszabályok egyébként elég egyértelműen fogalmaznak. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 12. paragrafus 4. bekezdése szerint a "közút területén, a közút felett és mellett tilos elhelyezni olyan jelet, jelzést, egyéb tárgyat és berendezést, amely a közúti jelzésekkel - azok alakjával, színével - összetéveszthető, a láthatóságot akadályozza, alkalmas arra, hogy a közlekedők figyelmét elterelje, vagy a közlekedés biztonságát egyéb módon veszélyezteti".

A 4. bekezdésben az áll, hogy a közlekedési hatóság a "tilalom megszegőjét a jel, jelzés, reklámtábla, reklámhordozó, reklámcélú berendezés vagy egyéb tárgy eltávolítására kötelezi. A közút kezelője a közlekedési hatóság rendelkezése alapján az eltávolítást - a kötelezett költségére és veszélyére - elvégezheti vagy elvégeztetheti."

Ebből részben az következik, hogy külön engedélyt kell kérni a hozzátartozóknak egy ilyen emlékhely létrehozásához - ezt megerősítette a Magyar Közút Kht. is. Érdeklődésünkre azt a választ kaptuk, hogy "a közúthoz tartozó területen emlékhely létrehozásához közútkezelői hozzájárulás szükséges. Társaságunk akkor ad hozzájárulást, ha az kétséget kizáróan nem veszélyezteti a forgalom biztonságát: a kegyhely kellő távolságra található az úttól és van a közelében a biztonságos megállásra szolgáló hely." Az engedélyek kiadásakor tehát kiszűrik a forgalom biztonságára veszélyes elképzeléseket, "egyúttal felhívjuk a gyászoló hozzátartozók figyelmét, hogy a nem megfelelően felállított építmények az úton közlekedőkre veszélyt jelenthetnek, elterelik a figyelmet, illetve veszélyhelyzet esetén az útpadkára lehúzódó gépjármű beleütközhet."

A jogszabály értelmében a közútkezelőnek van ugyan lehetősége a - például szabálytalan, vagy régi, elhanyagolt - kegyhelyek megszüntetésére, de "megértéssel vagyunk a hozzátartozók érzéseire. A Magyar Közút Kht. még sosem bontatott el kegyhelyet." Pedig a közútkezelő szerint egyértelmű, hogy "az útpadkán vagy annak közelében elhelyezett emlékművek a forgalombiztonság szempontjából veszélyt jelenthetnek." Ráadásul az emlékhelyeknél megállók is balesetek okozói lehetnek: "a többnyire lakott területen kívüli, megvilágítatlan helyszíneken, az útpadkán, illetve félig az úttesten a hozzátartozók által leállított – gyakran kivilágítatlan – gépjármű baleseti veszélyforrást jelent." Olyan balesetről, ami konkrétan ilyen emlékhely miatt következett volna be, a Magyar Közút Kht. sem tud, "emlékhelyekhez kapcsolódó baleseti statisztikákkal" nem rendelkeznek.
(index.hu)

3 megjegyzés:

  1. Egy konkrét balesetről tudok: Gyulakeszi és Tapolca között (Veszprém m.). Egyszer egy fickó kisodródott a kanyarban, meghalt, a család az útmenti árok külső partján nagy, (mű?)márvány emlékművet emeltetett, kb. akkorát mint egy valódi sír.
    Tavaly ugyanott, ugyanabban a kanyarban egy motoros is kisodródott, fejével találta el... ... meghalt.
    Z

    VálaszTörlés
  2. a fenébe, a pontos helyszín? Több infó? Lehet, h nemsokára arra lesz dolgom.

    VálaszTörlés
  3. Háát az gáz :)

    VálaszTörlés

nincs bejelentkezés, nincs cenzúra, nincs IP kukkolás, sőt válaszolunk is