Nem nézek tévét, nem hallgatok rádiót: nem érdekel a szaros reklámotok, egyétek meg ti. De a közterületet is elleptétek, nem tudunk elmenekülni az agymosás elől. Városképvédelmi szempontból vizuális környezetszennyezésről van szó. Rosszabbak ezek a reklámosok teggelő kisköcsögöknél is. Azok a kis nyomikák ingyen rondítanak a városképbe, de a reklámosok aljas indokból: nyereségvábyból. (ismeretlen kocsmai filozóf, a A.D. 4. sör után)
Lehetne más a város. Csak akarni kellene. A T-Com Magyar Telekom céget kényszeríteni a fülkék rendszeres tisztítására, a Mediacontact céget meg a tulajdonosokkal együtt lehúzni a történelmi klón. Tisztítsuk meg Budapetet a szeméttől, ki a közterületi reklámmal a városból. Fuck óriásplakát, fuck citylight. Reklámozzanak az anyjuk sírján, ha már nagyon akarnak.
Figyelem, Fideszezés következik, most már hótzicher, h nem kap blogunk egyhamar az állami zsírosbödönből. Tkp kb. soha. Elqúrjuk, büszkén.
Tegnap teggelő kisköcsögökkel foglalkoztunk dicsőséges anyázás keretében, ma nagyságrendekkel undorítóbb városképrombológengszterek vállalkozások következnek: a Médiacontakt Kft plakátjai a T-Com Magyar Telekom által "fenntartott" szutykos-dzsuvás-összeteggelt-összekaristolt telefonfülkéken. A T-Comra Magyar Telekom multináci arcára ráférne egy százmilliócsilliós bünti, amiért teljesen elhanyagolja a fülkéket, azokat csupán közszolgálatiságnak álcázott alibiként, amolyan állványként használva: h legyen mire kiragasztani a Mediacontact agymosó plakátjait.
A Matáv telefonfülkék hirdetési felületeinek értékesítésére kiírt Matáv-pályázatot cégünk, a Mediacontact Kft. nyerte el.
Jól tudjuk, hogy az emberek közérzetét jelentősen befolyásolja a lakókörnyezet, mely az utóbbi években nagy átalakuláson ment keresztül. A városok minden zuga megtelt hol igényesebb, hol szinte a közízlést sértő hirdetésekkel. A hirdetési felületek ízléses rendbe tétele egyrészt elősegíti a hirdetők üzeneteinek eredményesebb célba érését, másrészt a lakókörnyezetet is élhetőbbé, kellemesebbé teszi.
A piros színű, Matáv logós fülkék eddig is a városképek meghatározó elemei voltak. Cégünk saját tervezői - nemzetközi tapasztalatokat, technikai újításokat is alkalmazva - úgy építik át a fülkéket, hogy a későbbiekben mód nyílhasson az adott településhez igazodó design-elemek beépítésére is.
Célunk, hogy a Matáv több mint húszezres telefonfülke állománya az ország kultúrált hirdetési felületévé váljon. A hagyományos megoldások mellett fontos szerepet szánunk a taxiállomás hirdetési eszközökön már látható kreatív forgó elemeknek. A rollup felületek a kreatívok forgatásából adódóan figyelemfelkeltőbb hatásúak.
Reményeink szerint előszeretettel alkalmazzák majd ezt a teljesen újszerű megjelenési lehetőséget a személyes elérést célzó hirdetői irányvonal képviselői. Ezek a könnyen karbantartható felületek ízléses hirdetések hordozói lehetnek, akár az önálló, akár a manapság népszerű komplex, több felületű hirdetések esetén. A telefonfülke műszaki adottságaiból adódóan kedvelt hirdetési helye lehet a dinamikus, modern hirdetői trendet követő reklámozóknak. (mediacontact.hu)
Figyelem, Fideszezés következik, most már hótzicher, h nem kap blogunk egyhamar az állami zsírosbödönből. Tkp kb. soha. Elqúrjuk, büszkén.
Tegnap teggelő kisköcsögökkel foglalkoztunk dicsőséges anyázás keretében, ma nagyságrendekkel undorítóbb városképromboló
A Matáv telefonfülkék hirdetési felületeinek értékesítésére kiírt Matáv-pályázatot cégünk, a Mediacontact Kft. nyerte el.
Jól tudjuk, hogy az emberek közérzetét jelentősen befolyásolja a lakókörnyezet, mely az utóbbi években nagy átalakuláson ment keresztül. A városok minden zuga megtelt hol igényesebb, hol szinte a közízlést sértő hirdetésekkel. A hirdetési felületek ízléses rendbe tétele egyrészt elősegíti a hirdetők üzeneteinek eredményesebb célba érését, másrészt a lakókörnyezetet is élhetőbbé, kellemesebbé teszi.
A piros színű, Matáv logós fülkék eddig is a városképek meghatározó elemei voltak. Cégünk saját tervezői - nemzetközi tapasztalatokat, technikai újításokat is alkalmazva - úgy építik át a fülkéket, hogy a későbbiekben mód nyílhasson az adott településhez igazodó design-elemek beépítésére is.
Célunk, hogy a Matáv több mint húszezres telefonfülke állománya az ország kultúrált hirdetési felületévé váljon. A hagyományos megoldások mellett fontos szerepet szánunk a taxiállomás hirdetési eszközökön már látható kreatív forgó elemeknek. A rollup felületek a kreatívok forgatásából adódóan figyelemfelkeltőbb hatásúak.
Reményeink szerint előszeretettel alkalmazzák majd ezt a teljesen újszerű megjelenési lehetőséget a személyes elérést célzó hirdetői irányvonal képviselői. Ezek a könnyen karbantartható felületek ízléses hirdetések hordozói lehetnek, akár az önálló, akár a manapság népszerű komplex, több felületű hirdetések esetén. A telefonfülke műszaki adottságaiból adódóan kedvelt hirdetési helye lehet a dinamikus, modern hirdetői trendet követő reklámozóknak. (mediacontact.hu)
A reklámos-maffia és a pártok összefonodása meglehetősen közismert (Intermédia, Mahir Cityposter, Peron Reklám Kft), a reklámosok szeretik az emberek arcába tolni a reklámjukat, a politikusoknak meg hirdetési felületre és egy kis zsebpénzre van szükségük. A kiváló politikai kapcsolatokkal rendelkező Mediacontact ügyéhez sem tudunk hozzátenni: a Fővárosi Önkormányzat fideszeseinek lemutyizásával ingyen megkapták a közterületet (közterület-használati díj nélkül).
Népszabadság, 2005. február 11:
Lemondott frakcióvezető-helyettesi és szakbizottsági elnöki posztjáról Sasvári Szilárd, a városháza várostervezési és városképvédelmi bizottságának elnöke és visszahívták elnöki tisztségéből Juharos Róbertet, a jogi bizottság vezetőjét - derült ki a fővárosi Fidesz-MKDSZ-frakció tegnapi, csaknem háromórás rendkívüli ülése után. Minderről közleményben tájékoztatta lapunkat a képviselőcsoport, amelynek egyetlen tagja sem kívánt az ügyben nyilatkozni.
A két legfontosabb, ellenzéki vezetéssel működő városházi bizottság elnökének távozása mögött a fővárosi hirdetési piacon egyre erősödő konkurenciaharc áll. A Fővárosi Közgyűlés január végi ülésén megváltoztatta a közterületekről és azok bérbe adhatóságáról szóló rendeletét. Az egyhangúlag elfogadott módosítás szerint februártól nem kérnek helypénzt (hivatalos nevén közterület-használati díjat) "a közterületen elhelyezett, egyetemes szolgáltatás célját szolgáló, nyilvános távbeszélő fülkén elhelyezett, a tető és alap síkjához képest a közterületbe legfeljebb tíz centiméterre benyúló, a fülke fenntartását és működtetését szolgáló berendezésekért". A főváros korábban kért díjat, de a rendelet ezen passzusát az Alkotmánybíróság 2003 tavaszán megsemmisítette, ezért a jogszabályt ki kellett egészíteni.
Sasvári, aki a szakbizottság határozatára a közgyűlés elé terjesztette a díjmentességről szóló javaslatot, az Alkotmánybíróság döntéssel indokolta a jogilag egyértelmű szabályozás szükségességét. Megjegyezte, hogy a Főpolgármesteri Hivatal jogászai és a - Juharos Róbert által vezetett - jogi bizottság álláspontja ismeretében szorgalmazta az általa vezetett városképvédelmi bizottság a helyzet rendezését. (A frakció tegnap esti közleménye szerint Sasvári "az elkövetett szakmai hiba miatt" mondott le, Juharos visszahívását nem indokolták.)
Azzal, hogy közterület-használati díjat nem kell fizetnie a telefonfülkéken elhelyezett hirdetések után - a kifogásolt berendezés csak kilenc centire nyúlik be a közterületbe -, a többi piaci szereplőnél kedvezőbb helyzetbe került a Matávval szerződést kötő Mediacontact - állítják a fővárosi reklámpiacot ismerő forrásaink. Hozzáteszik, hogy a Mediacontact - miután a taxidrosztokon lévők mellett a telefonfülkéken is hirdetési felületet szerzett - jó üzletet ütött nyélbe, hiszen Budapesten 1998 óta nem lehet újabb reklámfelületeket elhelyezni a belvárosi közterületeken. Hirdetési szempontból tehát nagy falatnak számít a telefonfülkék felületének reklámcélú hasznosítása, amellyel főként a belvárosi, megvilágítható hirdetőoszlopokkal dolgozó cégeknek jelent konkurenciát a Mediacontact. Forrásaink rámutatnak arra, hogy a budapesti belvárost reklámszempontból már nem két cég - a Mahir Cityposter és az Intermedia -, hanem három uralja, vagyis a telefonfülke- és drosztreklámoknak köszönhetően a Mediacontact is felzárkózott melléjük.
A közterületi reklámszakmában jártas forrásaink szerint a Mediacontactnak azért is jött jól a városatyák döntése, mert ha hirdetéseikkel jogtalanul vették volna igénybe a főváros közterületeit, nemcsak az évente hetvenmillió forintra becsült közterület-használati díjat, hanem büntetésként ennek akár tízszeresét is fizethették volna.
Városházi forrásaink szerint a Mediacontact térnyerése miatt a vetélytárs Mahir Cityposter részéről - amelynek felügyelőbizottságában helyet foglal Simicska Lajos, a Fidesz egykori gazdasági igazgatója és volt APEH-elnök - erőteljes nyomás nehezedett a fővárosi Fidesz-frakcióra. Többen ennek tulajdonítják, hogy a Magyar Nemzet a Fidesz rendkívüli frakcióülésének összehívása után egy nappal már azt írta, Sasvárinak bizottsági elnöki és frakcióvezető-helyettesi posztjába is kerülhet a rendeletmódosítás.
Sasvári egyébként korábban tagadta, hogy az önkormányzat számára évente több mint hetvenmillió forintos bevételkiesést jelentő szabályozással annak a hirdetésekkel foglalkozó cégnek kívántak volna kedvezni, amely nemrég Csányi Sándor OTP-vezető magánérdekeltségébe került. Mint arról beszámoltunk, Csányi egyik cége előzetes megállapodást kötött a Multireklám többségi tulajdonának megvásárlására. A Multireklám a Mediacontacttól bérli a telefonfülke-reklámok felületeit.
Lehetne jobb a világ, csak akarni kell.
Mediacontact Közterület Reklámügynökség Kft
Cím: 1021 Budapest,
Hűvösvölgyi út 54.
Tel: 398-1018
honlap: www.mediacontact.hu
kapcsolódik: a Népszabadság a Mediacontactpolitikusvásárlási ügyletéről,
cspv.hu seggnyalintása, fülke-reklámok, reklámfülkék:
Népszabadság, 2005. február 11:
Lemondott frakcióvezető-helyettesi és szakbizottsági elnöki posztjáról Sasvári Szilárd, a városháza várostervezési és városképvédelmi bizottságának elnöke és visszahívták elnöki tisztségéből Juharos Róbertet, a jogi bizottság vezetőjét - derült ki a fővárosi Fidesz-MKDSZ-frakció tegnapi, csaknem háromórás rendkívüli ülése után. Minderről közleményben tájékoztatta lapunkat a képviselőcsoport, amelynek egyetlen tagja sem kívánt az ügyben nyilatkozni.
A két legfontosabb, ellenzéki vezetéssel működő városházi bizottság elnökének távozása mögött a fővárosi hirdetési piacon egyre erősödő konkurenciaharc áll. A Fővárosi Közgyűlés január végi ülésén megváltoztatta a közterületekről és azok bérbe adhatóságáról szóló rendeletét. Az egyhangúlag elfogadott módosítás szerint februártól nem kérnek helypénzt (hivatalos nevén közterület-használati díjat) "a közterületen elhelyezett, egyetemes szolgáltatás célját szolgáló, nyilvános távbeszélő fülkén elhelyezett, a tető és alap síkjához képest a közterületbe legfeljebb tíz centiméterre benyúló, a fülke fenntartását és működtetését szolgáló berendezésekért". A főváros korábban kért díjat, de a rendelet ezen passzusát az Alkotmánybíróság 2003 tavaszán megsemmisítette, ezért a jogszabályt ki kellett egészíteni.
Sasvári, aki a szakbizottság határozatára a közgyűlés elé terjesztette a díjmentességről szóló javaslatot, az Alkotmánybíróság döntéssel indokolta a jogilag egyértelmű szabályozás szükségességét. Megjegyezte, hogy a Főpolgármesteri Hivatal jogászai és a - Juharos Róbert által vezetett - jogi bizottság álláspontja ismeretében szorgalmazta az általa vezetett városképvédelmi bizottság a helyzet rendezését. (A frakció tegnap esti közleménye szerint Sasvári "az elkövetett szakmai hiba miatt" mondott le, Juharos visszahívását nem indokolták.)
Azzal, hogy közterület-használati díjat nem kell fizetnie a telefonfülkéken elhelyezett hirdetések után - a kifogásolt berendezés csak kilenc centire nyúlik be a közterületbe -, a többi piaci szereplőnél kedvezőbb helyzetbe került a Matávval szerződést kötő Mediacontact - állítják a fővárosi reklámpiacot ismerő forrásaink. Hozzáteszik, hogy a Mediacontact - miután a taxidrosztokon lévők mellett a telefonfülkéken is hirdetési felületet szerzett - jó üzletet ütött nyélbe, hiszen Budapesten 1998 óta nem lehet újabb reklámfelületeket elhelyezni a belvárosi közterületeken. Hirdetési szempontból tehát nagy falatnak számít a telefonfülkék felületének reklámcélú hasznosítása, amellyel főként a belvárosi, megvilágítható hirdetőoszlopokkal dolgozó cégeknek jelent konkurenciát a Mediacontact. Forrásaink rámutatnak arra, hogy a budapesti belvárost reklámszempontból már nem két cég - a Mahir Cityposter és az Intermedia -, hanem három uralja, vagyis a telefonfülke- és drosztreklámoknak köszönhetően a Mediacontact is felzárkózott melléjük.
A közterületi reklámszakmában jártas forrásaink szerint a Mediacontactnak azért is jött jól a városatyák döntése, mert ha hirdetéseikkel jogtalanul vették volna igénybe a főváros közterületeit, nemcsak az évente hetvenmillió forintra becsült közterület-használati díjat, hanem büntetésként ennek akár tízszeresét is fizethették volna.
Városházi forrásaink szerint a Mediacontact térnyerése miatt a vetélytárs Mahir Cityposter részéről - amelynek felügyelőbizottságában helyet foglal Simicska Lajos, a Fidesz egykori gazdasági igazgatója és volt APEH-elnök - erőteljes nyomás nehezedett a fővárosi Fidesz-frakcióra. Többen ennek tulajdonítják, hogy a Magyar Nemzet a Fidesz rendkívüli frakcióülésének összehívása után egy nappal már azt írta, Sasvárinak bizottsági elnöki és frakcióvezető-helyettesi posztjába is kerülhet a rendeletmódosítás.
Sasvári egyébként korábban tagadta, hogy az önkormányzat számára évente több mint hetvenmillió forintos bevételkiesést jelentő szabályozással annak a hirdetésekkel foglalkozó cégnek kívántak volna kedvezni, amely nemrég Csányi Sándor OTP-vezető magánérdekeltségébe került. Mint arról beszámoltunk, Csányi egyik cége előzetes megállapodást kötött a Multireklám többségi tulajdonának megvásárlására. A Multireklám a Mediacontacttól bérli a telefonfülke-reklámok felületeit.
Lehetne jobb a világ, csak akarni kell.
Mediacontact Közterület Reklámügynökség Kft
Cím: 1021 Budapest,
Hűvösvölgyi út 54.
Tel: 398-1018
honlap: www.mediacontact.hu
kapcsolódik: a Népszabadság a Mediacontact
cspv.hu seggnyalintása, fülke-reklámok, reklámfülkék:
Elsőre kicsit talán sokkoló látványt nyújtanak, de belegondolva végül oda lyukadunk ki, hogy elfogadjuk, sőt üdvözöljük a reklám-fülkéket, hiszen hatásukra előrébb lépünk civilizáltság terén. Jobb nyilvános telefon szolgáltatást (tisztább, jobban működő fülkéket), és tisztább utcákat (kevesebb illegálisan kiragasztott plakátféleséget) nyerünk.
Én igazából azt nem értem, hogy miért raktak telefonfülkét a tagek mögé? Szerintem baromira nem illik oda.
VálaszTörlésKötözköd: T-Com 2008 óta nincs, a Magyar Telekom lesz itt a helyes.
aszta, elqúrtam, javítom, köszi
VálaszTörlés