2013. június 25., kedd

Eat the rich: közpénzből mobilgát a Római-parton

De miért építkeznek ártérbe?
És miért kell az ártéri telkeket közpénzből felértékelni?
Miért kell 1000 fát kivágni a halak természetes ívóhelyén?
Miért áldás a Nílus áradása és miért katasztrófa a Dunáé?
Biztonságos? Biztonságos?

Egyre nehezebben követhető a fővárosi vezetés, legfőképp Tarlós István főpolgármester álláspontja a Rómaira építendő mobilgát ügyében. Néhány hete, nem sokkal a nagy árvíz előtt, még úgy tűnt, van esély rá, hogy a főváros óvatosan elengedi a partélre tervezett mobilgát-koncepciót. Ebben vélhetőleg szerepet játszott, hogy az Átlátszó nyilvánosságra hozta a súlyos problémákat és kockázatokat felvető ún. Havária tervet. Nemrég megszületetett az MTA ad hoc-bizottságának értékelése is, ami azt ugyan nem állítja, hogy a tervezett mű a jelenlegi tervek alapján műszakilag nem valósítható meg, de komoly kockázatokra és hiányosságokra is figyelmeztet – a főpolgármester olvasatában ez azt jelenti, hogy az MTA támogatja a koncepciót.


Az atlatszo.hu filmje.




Római-part


mobilgát Ausztriában





Árvíz Budapesten 2013: III. kerület, Aquincum, Római part



2 megjegyzés:

  1. Tegnap hallottam a híradóban, hogy a hullámtérben levő házakkal kezdeni akarnak valamit, hogy a mostani árvíz magassága fölé emelnék? (vagy ilyesmi) De az volt a lényeg, hogy a hullámtér meg az ártér volt az első, nem a házak. Pont a Római jutott eszembe, hogy akkor bizony itt is ennek kellene érvényesülni. Kíváncsi vagyok a fejleményekre.

    VálaszTörlés
  2. fel kell vinni őket a 3as6árh1re, oda nem ér a Duna

    VálaszTörlés

nincs bejelentkezés, nincs cenzúra, nincs IP kukkolás, sőt válaszolunk is