2013. június 1., szombat

Befejeződött a Fővám tér felszínrendezése


Hurrá.
Készül, készülget a világ legdrágább metrója.
Valamiből a politikusainknak is meg kell élnie.

Itt volt a lehetőség egy hatalmas földalatti parkoló létrehozására, de inkább egy hatalmas földalatti üreget építettek a metrónak, amolyan ablaknak.

Befejeződtek az M4-es metró építéséhez kapcsolódó felszínrendezési munkák a Fővám téren és a Kálvin téren. A műszaki átadást követően péntektől - majdani metrókijáratok kivételével – mindkét tér teljes egészében újra megnyílik a gyalogosok előtt. A munkálatok előrehaladása, az útpálya-építési munkák és a felsővezeték-szerelés befejezése lehetővé tette, hogy 2013. június 1-jétől, szombattól ismét eredeti útvonalán közlekedjen a 83-as trolibusz.

A térrendezési munkák végeztével 2013. június 1-jén, szombaton az üzemidő kezdetétől – eddigi ideiglenes terelését követően – ismét eredeti útvonalán közlekedik a 83-as trolibusz: a Közraktár utca felől ismét áthajt a megújult Fővám téren, majd a Vámház körúton át a Kálvin téren keresztül halad tovább a Baross utca és az Orczy tér felé. A trolibusz a Fővám téren a 15-ös és a 115-ös autóbuszok Vámház körúton lévő megállóhelyén áll meg. A járat további megállói változatlanok, a 83-as trolibusz új menetrendje a www.bkk.hu oldalon érhető el.

A Fővám téren, az egyetem előtt vezető kőburkolatra csak a trolibusz hajthat rá, az autósok csak külön engedély birtokában használhatják.

A teljes Kiskörút, valamint a Fővám téri és Kálvin téri metróállomások vonzáskörzetének teljes rekonstrukciója az M4-es metró építéséhez kapcsolódó egyik fontos beruházás. A munkavégzéssel párhuzamosan már 2009-ben birtokba vehették a közlekedők a 47-es és a 49-es villamosok megújult vonalszakaszát a Szabadság híd és az Astoria között, majd az új Fővám téri aluljárót és a 2-es villamos átépített földalatti szakaszát, illetve a majdani M4-es metróhoz csatlakozó földalatti megállóhelyét, 2010-ben pedig a teljes Kiskörutat. A kivitelező az elkészült felszínrészeket fokozatosan adja vissza a fővárosiaknak, és ezúttal - a felszínrendezési munkák befejezését követően - a két teret teljes terjedelemben holnaptól vehetik birtokba a gyalogosok.

A metróberuházás keretében pihenőpadokkal, megújult burkolaton elhelyezett pihenőpadokkal ellátott új gyalogosövezet jött létre a Fővám téren az egyetem épülete és a rakpart között jelentős zöldfelülettel kiegészítve.

A Kálvin téri állomás vonzáskörzetében a már korábban átadott Baross utcai és Üllői úti szakaszon túl mostantól ismét használhatják a fővárosiak a református templom és az Üllői út közötti térrészt, illetve a Ráday utca torkolatát is, ami utcaburkolattal és bútorokkal, zöldfelületekkel és képzőművészeti alkotásokkal lett gazdagabb.

Az egyetem pezsgő életének már most is szerves része lett a villamos alagútja felett kialakított, kényelmes, kőből készült padokkal ellátott, Dunára néző sétány, ahonnan a budai oldal és a Gellért-hegy panorámáját élvezhetik az itt közlekedők. (budapest.hu)



Nyárikert, kocsma pompás kilátással

döcögös bicikliút

Nagy, rozsdás, szögletes izék

rozsdadesign

ezen keresztül lélegzünk majd a föld alatt


ezt a Közgáz előtti vörösmárvány izét felfedezték már a görkorisok



Már átadáskor restaurálásra szorul a Piros Izé

Finta Sándor ablakai

Sporaarchitects

Itt volt a lehetőség egy hatalmas földalatti parkoló létrehozására, de inkább egy hatalmas földalatti üreget építettek a metrónak, amolyan ablaknak.




Vajh' mikor jelenik meg Simicska az óriásplakátaival?



A fúgák találkozása elmarad + Panoráma bár 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

nincs bejelentkezés, nincs cenzúra, nincs IP kukkolás, sőt válaszolunk is