2013. január 2., szerda

Orange Ways: lefelé a lejtőn

Orange Ways
Levelet hozott a posta, a Magyarországon szokatlanul magas színvonallal induló Orange Ways a hírek szerint kezd az átlagos magyar posványhoz asszimilálódni. Tessék elolvasni, tanulságos, a szoci nagyvállalat pökkhendisége és a sumák magyar kisvállalkozó összes hátránya együtt, mint a sokat emlegetett állatorvosi lónál.
 
 
Nincs járatszám, csak indulási időpont:

2012.12.13. reggel 7 (cseh rendszámú busz)

Hely: Fradi pálya, Üllői út-Könyves Kálmán sarok

Mondjuk, ez a 13.-a elgondolkoztatott... :-)

Eleve 7:10-kor indult 7 helyett, mert az utasok lassan szállingóztak, 
plusz a steward seftelt egy arabnak kinéző figurával, aki úgy akart 
feljönni a buszra, hogy nem volt előfoglalt jegye, ezért a kísérő 
nyikhaj azt mondta neki, ha valaki nem jön el, akkor kiadja neki a 
helyet. Lehet, hogy ezért kellett ennyit várni.
Végül azért csak elindultunk, de kb. fél 8-körül se szó se beszéd a 
METRO áruháznál, az M 1 -esen suttyomban, csendben visszafordult a busz.
Nem tudom, a kis köcsög mikor adott volna magától tájékoztatást, de 
szerintem úgy illett volna, hogy már amikor döntés született a 
visszafordulásról, tájékoztat bennünket. De csak ült ott elöl kussban.
Persze, a jelenség elég feltűnő volt, úgyhogy sokáig nem tarthatta 
vissza az infót a kis geci.
Viszont így is eltelt kb. 2 (!) perc, mire megszólalt az elöl ülők 
unszolására. Már javában az IKEA-nál jártunk.
"Elnézést kérek kedves utasainktól, vissza kell fordulnunk, mert négy 
utas Csíkszeredáról csak most ért be, és most kaptam az infót, hogy be 
kellett volna őket várnunk".
Ennyi! Bocs!
A durva az, hogy a járat hivatalosan, menetrend szerint közlekedik a 
schwechati nemzetközi reptérre....
Persze, visszafelé már kifogtuk a reggeli csúcsot, araszolgattunk az 
Egér úton. Az érezhető feszültség és nyomás miatt (én is kiabáltam ott 
előre, hogy adják vissza a pénzt, az a minimum, meg mégis hogy képzelik 
ezt egy nemzetközi járaton, stb..., meg persze más is, de az keményebben 
savazta őket) a csávó elkezdett telefonálgatni és ígérgetni, hogy egy 
busz már hozza őket kifelé a városból, és majd félúton találkozunk, hogy 
ne kelljen annyit visszamenni.
Ez a szöveg kicsit megnyugtatta a népet, de mikor már a Szerémi úton 
haladtunk a Lágymányosi (Rákóczi) híd felé, kezdett gyanús lenni a dolog...
Végül csak átmentünk Pestre (!), tehát egy nagy kamu volt a szembe jövő 
busz, és a Lurdy parkolójában vettük fel a négy csajt. Odáig gondolom 
elsétáltak azalatt a fél óra alatt...
negyed 9-kor indultunk újra, és mivel most már kifelé is brutál dugó 
volt, fél 12-re érkeztünk Bécsbe. Tehát a délelőttünknek lőttek!
Egy bécsi út normál esetben két és fél óra, nekünk sikerült ezt 4 és fél 
órában abszolválni...
Az már csak a hab a tortán, hogy visszafelé is félreállt a busz egy 
rövid "technikai" szünetre egy benzinkútnál, ahol a sofőr vélhetőleg a 
privát dolgát intézte, mert csak annyi látszott, hogy kb. 5 percig 
(mértem) nagyon alkudozik a shopos fiúval.... Itt persze nem az 5 perc 
számít, hanem az egész stílus...

3 megjegyzés:

  1. http://reply.transindex.ro/?cikk=318


    M. D.
    OLVASÓI LEVÉL
    Balkanizálódik az Orangeways?


    Többen mondták, hogy az Orangeways már nem a régi. Erről én is megbizonyosodtam. Az az érzésem, hogy miután sikerült csődbe vinni a konkurenciát, elkezdtek spórolni, és nagyon nem lojális módon járnak el.



    Tisztelt Transindex, eredetileg a fogyasztóvédelemhez akartam fordulni, de szerintem nagyobb hatása lesz, ha önök teszik közzé a levelemet, és megkeresik a céget, hogy válaszoljanak. Az Orangeways egyik nagyon elégedetlen, marosvásárhelyi ügyfele vagyok.

    Annak idején örültem annak, hogy lett az Orangeways, valóban egy nívót képviselt. Kényelmes járatok, kiszámíthatóság, mozifilmek, víz, kávé az utasoknak. Az ár is megfelelő volt. Mostanra, tapasztalatom szerint a dolog sokban változott. Az az érzésem, hogy miután sikerült csődbe vinni a konkurenciát, elkezdtek spórolni, és nagyon nem lojális módon járnak el.

    Többen mondták, hogy az Orangeways már nem a régi. Erről én is megbizonyosodtam. Az utóbbi másfél hónapban két alkalommal is Orangeways járatokkal jöttem vissza Budapestről. A járat este későn indul, kaptunk egy SMS-t, hogy forgalmi okok miatt fél órával később fut be a busz. Nos, a busz közel két óra késéssel futott be, de nem Orangeways busz volt, hanem egy nagyon kényelmetlen, plüssüléses régi fajta jármű. A személyzet elmondta, a másik busz elromlott, szó sincs forgalmi problémáról, és egyébként is örüljünk, hogy egyáltalán van busz. Gondoltam, előfordul, belefér, bár nem irigyeltem a kisgyerekekkel fagyoskodó szülőket.

    Pár napja szintén egy nagyon kényelmetlen busszal rukkolt elő az Orangeways, szintén jelentős késéssel indult, és a személyzet még csak elnézést sem kért amiatt, hogy egy olyan szolgáltatást fizettettek ki, amit nem kaptunk meg.

    Kérem, publikálják ezt a levelemet, és küldjék el az Orangewayshez is, hátha ezentúl jobban odafigyelnek, és kicsit több tisztelettel kezelik az erdélyi utasokat.

    M. D., egy elégedetlen vásárhelyi

    VálaszTörlés
  2. Büntetőjogi felelősségre vonást vár Orange Ways ügyében a Jobbik

    2012, december 28 - 11:41
    Belföld Friss hírek

    Örömmel látjuk, hogy a Jobbikkal való együttműködés meghozta a sikert a fideszes kapcsolatokkal is rendelkező, a BKV egyes járataiért is versenybe szálló Orange Ways Zrt.-vel szemben.

    A Jobbik több alkalommal, különböző módokon állt ki a parlamentben is az emberek mellett az önmagát kormányközelinek, és ezért érinthetetlennek hirdető Orange Ways Zrt.-vel szemben, mely a munkavállalóit, családjaikat átverte, kihasználta, a hozzá kiszervezett dombóvári és tamási tömegközlekedést pedig minősíthetetlen szintre züllesztette - olvasható a nemzeti párt mai közleményében.

    Éppen ezért üdvözöljük, hogy e két településen a közösségi közlekedés ellátása a dolgozókkal együtt visszakerül a Gemenc Volán Zrt.-hez, miközben a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet kezdeményezi a kialakult helyzet miatti felelősségre vonást.

    A Jobbik továbbra is felajánlja segítségét az alkalmazottak és a lakosság érdekeit egyaránt védő szakszervezet részére. Figyelemmel fogjuk kísérni a számonkérés folyamatát, hogy vajon megváltozott-e a hatóságok hozzáállása az Orange Ways Zrt.-hez, és ezúttal – az eddigiekkel ellentétben – tesznek-e érdemi lépéseket az igazság kiderítésére, a felelősök felkutatására - zárul a Bertha Szilvia által jegyzett közlemény.

    barikad.hu

    VálaszTörlés
  3. Közösség
    Az Orangeways által megkárosított utasok érdekvédelmi oldala http://www.facebook.com/pages/Orangeways-k%C3%A1rosultak/332710093420376

    VálaszTörlés

nincs bejelentkezés, nincs cenzúra, nincs IP kukkolás, sőt válaszolunk is