2011. április 11., hétfő

Bringások, achtung: "felfokozott rendőri ellenőrzés"

Vége a bringás kocsmatúráknak? Figyelmeztetés, szabálysértési feljelentés (akár 30000 forintos bánat), helyszíni bírság (3-tól 20000-ig).
Bekeményít a jard, nem alaptalanul: a halálos bringás balestek egy részét a szabálytalankodó bringások okozzák. Több bringás, több baleset.

Három hetes rendőri keménykedés és szívatás. Illetve fújatás: minden megállított bringást megfújatnak, megszondáztatnak, valamint jól megnézegetik a bringáját. Műszaki állapot ellenőrzése, tartozékok:

1. első-hátsó lámpa (melyeknek FOLYAMATOSAN, villogás nélkül kell világítania!!!!! elavult KRESZ előírás, régebben nemigen létezett a jobban látható villogó üzemmmód),
2. csengő,
3. küllőprizmák (kerekenként 2).

A rendőr szimpi, bringával szállítja a csemetéjét, bringával jár dolgozni, de a hivatali bikkfanyelv merevségét nem tudja lelazulni :) "Megmondom őszintén, hogy én is nagy kerékpáros vagyok".

Komment:
A BringaTV-nek nyilatkozó rendőr viselésre ajánlja a városi bringásoknak a sisakot, noha a jelenlegi szabályozás ezt nem teszi kötelezővé (szerintem is hasznos viselet). Én még a sárga mellényt is ajánlom: aki ült már autóban, az tudja, hogy a hátsó lámpánál is hasznosabb láthatóság tekintetében. ÉS NE HALLGASSATOK ZENÉT BRINGÁZÁS KÖZBEN, az Isten szerelmére, mert a hallás életet menthet.
És kötelező lesz a szondáztatás, a rendőr szerint rászállnak a belvárosi bringásokra, mert "itt divat lett kerékpárral menni a szórakozóhelyekre". És továbbra is tilos a buszsávban való bringázás, a buszsáv melletti sávban kell haladni (halálközeli élmény, a kedves autós kollégák tülköléssel és leszorítással díjazzák a mutatványt).


"Az amerikai sebészek olyan, három éves tudományos programot indítottak, amelyben a kerékpáros balesetek jellemzőit igyekeznek összegyűjteni. A Bellevue Kórház szakemberei tudományos ülésen számoltak be az első év tapasztalatairól, amely szerint a kerékpárbalesetek leggyakoribb áldozatai fiatal férfiak, akik nem viselnek védősisakot, nem ritkán alkohol fogyasztása után ülnek kerékpárra, és gyakorta üvöltő zene hallgatása közben vesznek részt a forgalomban, vagyis anélkül, hogy észlelhetnék: mellettük hatalmas járművek mozognak.


Adataik szerint New Yorkban a baleset miatt ellátásra kerülő személyek 87 százaléka az erősebb nemhez tartozik, 96 százaléka 18 évesnél idősebb. A balesetet szenvedők 13 százalékánál kimutatták az alkohol hatását, öt százaléka pedig zenehallgatással "süketítette" magát a városi forgalomban.


Miközben New Yorkban a 13 évesnél fiatalabbaknak és a munka közben kerékpározóknak (pl. a futároknak) kötelező a sisak, a szabályok ellenére a balesetet szenvedő biciklizőknek csak 24 százaléka viselt fejvédőt. A baleset miatt kórházba kerülőknek 41 százaléka munka közben sérült meg, de csak minden harmadiknak a fején volt védőfelszerelés. A balesetnek csak 18 százaléka történt kijelölt kerékpárúton. A biciklizők 17 százaléka hirtelen kinyitott autóajtónak ütközött, vagyis az autóvezető figyelmetlensége kokozta a sérülést. A balesetek 35 százalékát taxik okozták." (Forrás: HVG http://hvg.hu/vilag/20101029_kerekparos_serulesek)

kerékpáros balesetek góchelyei a belvárosban
(forrás: Mandala KFT)
Ajánlott olvasmány, agytömés: a kerékpáros balesetek számokban, trendek, baleseti gócok + ghostbike a Horog és a Kőbányai út sarkán

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

nincs bejelentkezés, nincs cenzúra, nincs IP kukkolás, sőt válaszolunk is