2011. január 18., kedd

Rákosrendező Vasútállomás

Szuiszájd hangulaú embereknek ajánljuk: a MÁV rákosrendezői pályaudvara 20 évvel a rendszerváltás után. Hja, ahol 20000 (húszezer) forint egy égőcsere, ott nem jut idő felújításra, karbantartásra. Európa legalja felé.

Rákosrendező Vasútállomás - 1132 Budapest

Rákosrendező, MÁV

Rákosrendező, MÁV

Rákosrendező az 1860-as években állomáson szerelték fel a magyar vasút első villamos védőjelző berendezését. Súllyal hajtott szerkezetet működtettek villamos árammal, a hajtómű pedig a súllyal állította át a jelzőtárcsát. (vasutallomasok.hu)

"Nem tartozik a legendák közé az a történet, hogy a MÁV Ingatlankezelő Kft. egyetlen izzócseréért 17 ezer forintot számlázott a MÁV-Startnak – reagált kérdésünkre Sipos Sándor, a MÁV Zrt. portfóliókezelési általános vezérigazgató-helyettese, elismerve, hogy nagyon drágán, rossz hatásfokkal dolgozik a vasúttársaság leánycége." mno.hu


Magyar abszurd: mennyibe kerül egy izzócsere a MÁV-nál?

A hozzá nem értő irányítás a MÁV mindennapjaiban megdöbbentő helyzeteket és elképesztő költségeket szül. Szép Béla szerint egy kiégett, 48 forintos izzó cseréje a körülmények "szerencsés" együttállása esetén akár 18 ezer 600 forintba is kerülhet.

A MÁV épületeinek fenntartásáért ugyanis a MÁV Ingatlankezelő Kft. felel. Ha egy állomáson kiég egy izzó, felhívják az ingatlankezelő ügyeletét és jelentik az esetet. Ezt követően az ingatlankezelőtől - melynek illetékes irodája esetenként akár 50-60 kilométerre is lehet az állomástól -, kimegy két dolgozó az állomásra és felmérik a helyzetet. Ezután visszamennek az irodába, megrendelik az izzót és amikor megérkezik, ismét elautóznak a problémás állomásra, ahol végül kicserélik az izzót és jelentést írnak az esetről. hirszerzo.hu



5 megjegyzés:

  1. Mi a baj Rákosrendezővel ? Teljesen korrekt vasútállomás! Ha nem tetszik ne menjél oda, de ne fikázzad!
    Az épület romos. Na és ? Ott laksz ? Akkor meg nem mindegy neked ? Úri köcsög vagy és nem tudja elviselni a finnyás úri beled ? A szép ruhádat bekoszolod vele vagy mi ? Köcsög nemesi származású elkényeztetett szar. Pont az ilyen úri gyerekek miatt nincs pénze a MÁV-nak, mert mindig újítani kell a kényes beletek miatt...

    VálaszTörlés
  2. navégre, egy kemény, odamondogatós, megalkuvást nem ismerő kommentelő. Hát mégis érdemes blogot írni!

    VálaszTörlés
  3. Úrifijú!
    Megköpködni, kigáncsolni!
    Hi-hi.

    VálaszTörlés
  4. Névtelen barátom, neked pusztulnod kell...

    VálaszTörlés
  5. Elmentem arra a minap vagy 45 év után. Sok örömöm nem volt benne. Gyerekkoromban - miután közel laktunk, folyamatosan hallani lehetett a " műsorközlőt" amikor ment a gurítás. hogy pl. 3 tele a tizenkettedikre 4 üres a hatodikra.stb. Így ,ment ez éjjel nappal. Senkit nem zavart, hozzátartozott az élethez, mint a lélegzés.
    Apámmal gyakran kimentünk az északi oldalon levő felüljáróra nézni a tolatást. Csodáltuk az öreg gőzösöket, ahogy zihálva felcibálták a vagonokat a gurító dombra. Bámultam a vasutasok ügyességét és bátorságát, ahogy kiakasztották a kapcsokat, a rohanó vagonok elé tették a sarukat. Saccolgattuk mekkora lesz a puffanás, amikor a guruló vagon a szerelvény végének ütközik. Szóval el lehetett nézelődni órák hosszat. Most meg semmi. 1 vagon nem sok annyi nincs a területen. De eltűntek a bombatölcsérek is, ahol nagyon jókat lehetett bringázni. Szomorú, hogy amit a háború sem tudott tönkre tenni azt elintézte a béke.

    VálaszTörlés

nincs bejelentkezés, nincs cenzúra, nincs IP kukkolás, sőt válaszolunk is