Fázik és tele van a töke a nyomorral? Jüjjön velünk a francia Riviérára, legyen egy jó hétfője.
Monaco, Nizza (Nice), Cannes, St. Tropez, Marseille csak Önre vár. Bónuszként San Remo, Olaszország.
Achtung, baby: 8 euró egy sör, csak hogy tudja.
Francia Riviéra, Azúr-part, Côte d'Azur nagyobb felbontásért kattints a térképre |
A Francia Riviéra vagy Azúr-part (franciául Côte d'Azur) a Földközi-tenger partvidékének Marseille-től Mentonig terjedő szakasza, melynek hosszúsága kb. 120 km. Provence-Alpes-Côte d’Azur régió része. Az elnevezés idegenforgalmi eredetű.
Települései:
Hyères
Saint-Tropez
Saint-Raphaël
Cannes
Grasse
Juan-les-Pins
Antibes
Sophia Antipolis
Saint-Paul-de-Vence
Nizza
Villefranche-sur-Mer
Saint-Jean-Cap-Ferrat
Beaulieu-sur-Mer
Monaco
Monte Carlo
Menton
gyepes villamosvágányok |
Jean Klissak festménye, Les Congés Payes, változik a város |
Ferrari és Maserati szerviz |
Monaco (a helyi nyelvjárásban Munegu) hercegsége egy kis városállam, a világ második legkisebb országa, amely Franciaország és a Földközi-tenger közé ékelődik a francia Riviérán. Egyedül Franciaországgal határos. Területe, amely szinte csak Monaco városából áll, a világ egyik legsűrűbben lakott országa. Monaco adóparadicsom mind a lakosság, mind a helyi bejegyzésű cégek számára. 1292 óta a Grimaldi-ház uralkodik a hercegségben. A jelenlegi uralkodó II. Albert. (wiki)
Ha eleresztik láncairól az ingatlanfejlesztő maffiózókat... |
Közterület Monacoban: liftekkel lehet utazni |
A várost genovai kolóniaként alapították 1215-ben. 1297 óta a Grimaldi-ház uralma alatt áll, amikor François Grimaldi és katonái ferences szerzetesnek álcázva elfoglalták Monaco erődjét. 1789-től 1814-ig a város francia fennhatóság alatt állt. 1815-től 1860-ig a bécsi kongresszus döntése alapján Szardínia protektorátusa volt, 1861-ben a francia-monacói szerződésben elismerték az ország függetlenségét. Ugyanakkor az ország elvesztette területének 95%-át - Nizzát és vidékét - Franciaország javára.
Monaco hercege az 1911-es alkotmányig abszolút uralkodó volt. A versailles-i szerződés kiegészítéseként a franciák védnökséget vállaltak Monaco felett.
III. Rainier herceg, Monaco előző uralkodója 1949-ben lépett trónra apja, II. Lajos után. Az 1962-es alkotmány eltörölte a halálbüntetést, szavazati jogot biztosít a nőknek, és létrejött az alapvető szabadságjogokat biztosító Legfelső Bíróság. 1993-ban Monaco az ENSZ teljes jogú tagja lett. 2005. április 6-án meghalt III. Rainier. Grace Kelly amerikai filmszínésznőtől 1958-ban született fia, Albert herceg követte a trónon, II. Albert néven.
Egy 2002-es francia-monacói szerződés szerint, ha a monacói trónnak nincs örököse, a hercegség önálló állam marad, és nem válik Franciaország részévé (ahogy az a korábbi szerződésekben volt)
Monaco egyik legfontosabb bevételi forrása a turizmus, a turistákat főleg a klíma és a kaszinó vonzza. 2001-ben az üdülőhajók által használt mólót ki is egészítették a nagy forgalom miatt.
Az országban nincs jövedelemadó, a társasági adó alacsony, ezáltal adóparadicsom mind a lakosság, mind a helyi bejegyzésű cégek számára. Bizonyos üzleti szektorok, mint a dohányipar és a posta állami monopóliumok. (A telefontársaság, amely korábban szintén állami tulajdon volt, már a Vivendi Universal tulajdona.) Az életszínvonal rendkívül magas. Az 5000 monacoi őslakos a világ legelkényeztetettebb etnikai csoportja: nem fizetnek adót, nagylelkű állami támogatásokat kapnak, mert a kormányzati épületekben a lakbéreket mesterségesen alacsony szinten tartják. A monacoiak elsőbbséget élveznek az alkalmazás területén, 1997-ben összesen 35 munkanélküli volt az országban.
Egy közelmúltban készült francia jelentés szerint Monacoban lazák a pénzmosásra vonatkozó törvények és szabályok, beleértve a kaszinó szabályait is, és Monaco kormánya akadályozza az ilyen jellegű ügyek kivizsgálását.
Monaco nem tagja az Európai Uniónak, de nagyon szoros kapcsolatban állnak (vámunió, közös pénznem). Az euró használati joga mellett az államnak joga van saját euróérméket verni.
Adózás [szerkesztés]
Kedvező adózási szabályai miatt is sokan választják lakhelyül Monacót olyanok, akiknek ez számít és akik megengedhetik ezt maguknak, például csúcssportolók. 2008-ban Monte Carlóba költözött például a magyar teniszező, Szávay Ágnes is. (wiki)
Beteg ez a Dali :) |
Dennis Hopper, szelíd motoros |
Roman Polanski, rendező és liliomtipró |
Következzék egy kis kommer önvigasztalás, prolik agymosása. A munkásnők nemzeti identitásának is része a Balaton szeretete, mivel visszaemlékezéseikben úgy is megjelenítették a tavat, mint olyan helyet, amely a tengernél is jobb, mert édes a vize. (...) Összességében a Balaton központi szerepet töltött be a munkásnők nemzeti identitásában is, mivel az utazási korlátozások miatt alig jutottak el a tengerhez.
Nekem a Balaton a Riviera,
Napozni ott szeretek a homokon,
Nekem csak jó estét a buona sera,
nem töröm más szavakon a kobakom.
Nekem a Gellért-hegy a Himalája,
bár kicsit alacsonyabb mi tagadás,
De nyári éjszakán igazi bája,
Szavamra van olyan szép, mint bármi más.
Sohase kergetek én délibábot,
Józanul járok, s nem álmodom.
Utazni szeretek, de majd kibírom,
Ha nem lesz farmom vadnyugaton.
Nekem a Balaton a Riviera,
Ettől nem tántorít el a tél, a fagy.
Szívedet akarom elvenni még ma,
Mert az egész nagy világ nekem te vagy!
Olvastam könyveket, megnéztem filmeket,
Ámultam ezer színes csodán
Ám ha meg kérdezed, elmondom most neked
Mit érzek én ezek után?
Nekem a Balaton a Riviéra,...
...Mert az egész nagy világ nekem te vagy!
Mert a Lollobrigida és a Sophia Loren,
Meg a Marina Vlady nekem te vagy!
Igen?
Cannes, Gare Autobus, street art |
csajok |
csajok 2. |
Fernandel (teljes nevén Fernand Joseph Desire Contandin) (Marseille, 1903. május 8. – Párizs, 1971. február 26.) francia színész, komikus és énekes. |
Internationally beloved actor Fernandel is Don Camillo, a Catholic priest trying to protect his poor village from the desires of its Communist mayor Peppone (Gino Cervi) in these two beloved comedy classics.
Fernandel talán legismertebb karaktere Don Camillo, a kisvárosi pap volt, aki furfangosságával rendszeresen borsot tört a kommunista polgármester orra alá:
Türanor Planet Solar, a napmeghajtású katamarán |
Considering its 85 tonnes and its potential to shape the future of maritime travel, the launch of Türanor was a surprisingly reserved affair. The world's largest solar-powered boat made a gentle plop as it was lowered by a huge crane on to the waters of the Kiel firth in northern Germany today, and triggered the polite applause of onlookers – mainly fishermen and shipyard workers. "We've made it, she's safe, and she floats," whispered its owner, Immo Ströher, with tears welling in his eyes.
But the real challenges for the gleaming white catamaran still lie ahead, as its makers seek to use it to prove that the sun can fuel our world.
Next year, after an intense testing phase, Türanor – the name, inspired by JRR Tolkein's Lord of the Rings, means "power of the sun" – will embark on her maiden voyage, a round-the-world trip during which her two-man crew will attempt to chase the sun in order to capture as much available solar power as possible and navigate her at an average speed of 7.5 knots.
Ströher's granddaughter christened her today by smashing a bottle of champagne against her teak deck, and pronouncing: "May you always have plenty of water under your bows, and sun on your deck."
The 31-metre-long multi-hull vessel, the brainchild of Swiss former ambulance driver Raphael Domjan, is topped by scores of photovoltaic panels, with a total area of more than 600 sq metres, that covers most of the catamaran's surface. Additional panels are attached to outriggers on its starboard, port and stern sections, that can be retracted in stormy weather. The solar energy, which will be stored in the largest lithium ion battery in the world, will power the vessel's silent, pollution-free electric motor.
"The mission of the skippers will be to chase the sun," said Dany Faigaux, a member of PlanetSolar, the Swiss team behind the ambitious project. "Up until now, sailing navigation has involved working with the three parameters of the waves, wind and tide. But we've added two new dimensions – namely, sunlight and the lithium ion battery. It's a completely new form of energy management."
The £16m catamaran – chosen for its energy-saving ability to "slice" rather than "ride" through waves – will store energy in its batteries by day. It can run on its stored energy in the absence of sunlight for around three days at 7.5 knots, the speed of an average oil tanker. At slower speeds it could run for up to 15 days, according to its makers.
Türanor, which will travel along an equatorial route – to take most advantage of the sunshine – will be helped by French meteorologists who will advise the most efficient path along which to steer it according to current conditions and forecasts.
If it is a particularly cloudy day, they might recommend a diversion to sunnier parts, even if the route turns out to be longer. "Its all about maximising its energy efficiency," said Faigaux.
The 34,000-mile journey will take the vessel across the Atlantic, the Panama Canal, the Pacific, the Indian Ocean and the Suez Canal to the Mediterranean over a scheduled 160 days. The voyage is intended not so much to revolutionise sea travel – the technology requires the vessel to be as light as possible, so it would not be suitable for heavy container ships – as to prove the under-exploited potential of solar energy.
"We want to be the Phileas Fogg of the 21st century," said 38-year old Domjan, the project's pioneer. "But beyond Jules Verne's dream, our project is meant to serve the environment and to enable solar energy to replace fossil fuels, and to motivate engineers and scientists to develop these technologies," he said. Appropriately, one of the patron's of the project is Jean Verne, the great-grandson of the French author of Around the World in Eighty Days.
"I don't know why no one has tried it before," added Domjan, whose company also boasts what they say is the world's only solar-powered computer server. "But what we want to show is that all the technology that is in this boat is technology you can already find on the market, rather than just in the lab, and all of it can be applied to our normal, everyday lives."
Gerard d'Aboville, his fellow skipper for the forthcoming voyage, is no stranger to maritime challenges, having become the first person to row across the Atlantic Ocean in 1980.
"We'll have to learn a new kind of navigation," he said. "It's very different from any of the other challenges I've faced, which is what makes it so interesting. It's strongly symbolic for the future of solar energy, but I would not dare to say that tomorrow a merchant boat or a passenger plane will be powered by the sun." (guardian)
Le gendarme de St. Tropez, itt tanyáztak a filmes zsandárok |
Gendarmerie Nationale, Saint Tropez, Lütyő felügyelő révén turisztikai nevezetesség |
Kaszinó |
Nálatok van-e ingatlanmaffia? Nálunk mindenki kiscica. |
Francia Riviéra, Azúr-part, Côte d'Azur |
Ha Ön is szorgosan dolgozik |
sikátor és falfirkász surmók, Lütyő felügyelő eltávozott |
Építészeti baleset, az ingatlanmaffia profitéhsége és az újgazdagok ízléstelensége kopulál |
Végezetül románok, javító-nevelő célzattal. A magyarnál tökösebb, rámenősebb, kalandozóbb kedvű nép, nem hiába az övék Erdély. Min. 2 millióan élnek külföldön, Románia lakosságnak 10 százaléka. Bevállalósak, éppen San Remoban buliznak.
Zsír poszt!
VálaszTörlésdánksör
VálaszTörlés