2010. szeptember 28., kedd

Földomlás, M0 autópálya

Szép új világ, apróbb fölcsuszamlásokkal

földcsúszás, autópálya, építkezés, Budapest blog,  körgyűrű, szélesítés
Földrengés is okozhatta az M0-ás autóút épülő déli útpályája melletti földcsuszamlást. Több ezer köbméter föld zuhant az autóút nyomvonalára, amikor megcsúszott a töltés. Azt még vizsgálják, hogyan erősítsék meg az érintett szakaszon a talajt. A munka egyelőre áll, nem tudni, emiatt csúszik-e majd az építkezés befejezése - hangzott el az RTL Híradóban.

földcsúszás, autópálya, építkezés, Budapest blog,  körgyűrű, szélesítés
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője az RTL Híradónak azt mondta: két földrengés is volt itt, valószínűleg ezek, és az esőzés együtt okozta a földcsuszamlást. Még vizsgálják, hogyan erősítsék meg a töltést - tette hozzá. Azt egyelőre nem tudni, csúszik-e az M0-ás szélesítése az omlás miatt.

földcsúszás, autópálya, építkezés, Budapest blog,  körgyűrű, szélesítés
Szinte teljesen leszakadt a hegyoldal az M0-ás épülő új pályája mellett. A leomló föld az autóútra zuhant, oda, ahol már elvégezték a földmunkákat, és már csak az aszfaltozás volt hátra. A munkálatokat azonnal leállították. Azt még vizsgálják, pontosan mi okozta az omlást, de a szakemberek azt valószínűsítik, hogy a néhány nap alatt lehullott rengeteg csapadék mellett más is közrejátszott a földcsuszamlásban.

földcsúszás, autópálya, építkezés, Budapest blog,  körgyűrű, szélesítés
Nem ez az egyetlen hasonló eset. Május közepén az M1-es autópálya aszfaltján keletkezett óriási kráter. A hatalmas mennyiségű víz alámosta a sztráda töltését, ezután szakadt be az aszfalt. Néhány héttel később az újonnan átadott M6-os autópálya szakadt be. A szakértők szerint itt is a nagy mennyiségű eső volt a hibás. A NIF szóvivője szerint minden esetet külön kivizsgálnak, de azt mondta: akár kétszer annyiba is kerülhetne az autópályák építése, mint most, ha olyanra terveznék őket, hogy ennyi esőnek is ellenálljanak. Egyébként nemcsak az autópályák viselték nehezen a csapadékos időt: néhány hete Zuglóban a vasúti töltés szakadt be, mert a föld alatt egy csatornából kiömlő víz kimosta alóla a talajt.

Hoppá, utóirat, Loppert Dániel, ismerős valahonnan: egy régi harcos, lángoló szívű ifjú forradalmár szóvivőskődik, de nem pártkatona, persze.

Az egykoron hazaárulózással feltűnt, most huszonhét éves fiatalember jelenleg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (korábban Nemzeti Autópálya Rt.) kommunikációs osztályvezetője. Az NIF százszázalékos állami tulajdonban van, a tulajdonosi jogköröket a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium gyakorolja. Loppert a Népszabadság megkeresésére elmondta: július 7-e óta áll az NIF alkalmazásában. Az új kormánnyal, illetve az új minisztériumi vezetéssel érkezett a céghez. Álláspontja szerint az állami vállalatnál végzett munkája nem összeférhetetlen politikai szerepvállalásával és képviselő-jelöltségével. Arra a kérdésünkre, hogy osztályvezetőként mekkora a havi fizetése, a fideszes politikus nem kívánt válaszolni, mondván, minden ezzel kapcsolatos, kötelezően kiadandó közérdekű adatot a NIF kitett a honlapjára. A portálon csak a vezérigazgató és helyetteseinek fizetése található. (nol)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

nincs bejelentkezés, nincs cenzúra, nincs IP kukkolás, sőt válaszolunk is