2010. augusztus 8., vasárnap

Gyepesített pálya a Soroksári úton

Könnyen megy ez, mint a hígfosás, csak akarni kell. Itt van Ejrópa, ez mán tiszta Ámerika.
Mégis van csoda és gyepesített villamospálya Budapesten. Köszönjük, BKV, nem nemcsak csak lopni tud a cég vezetése :)

blog, BKV,  Soroksári út,  Budapest,  IX. kerület,  9. kerület, villamos, Ferencváros, sínek, villamospályaA füves villamosvágány Európa-szerte általánosan elterjedt, széles körben használják. Népszerűségének oka, hogy a létező legjobb léghang-gátló, zajelnyelő megoldás, ráadásul megköti a port, párologtat, és szép. Az úttest közepén kiemelt szegély védi a sózástól, az út mellett élősövény választja el a járdától. A pálya a tervek szerint automata öntözőrendszerrel épül, ami egyszerű kezelést tesz lehetővé.

blog, BKV,  Soroksári út,  Budapest,  IX. kerület,  9. kerület, villamos, Ferencváros, sínek, villamospálya, füves villamospálya, gyepesített villamospálya, zöld sínekKiemeli a villamos városi vasút jellegét, szemben a zúzottköves pályával, mely nagyvasúti karaktert kölcsönöz.

füves villamospálya, gyepesített villamospálya, zöld sínekFontos tényező, hogy a villamospálya zöld színe miatt pszichikai szempontból is nyugtató hatású, így hozzájárul a stresszes nagyvárosi élet és közlekedés elviselhetőbbé, egyben biztonságosabbá tételéhez – mondta el a BKV Zrt. munkatársa. Hozzátette, úgy vélik, a városi lakosság részéről Európa-szerte egyre nagyobb az igény az esztétikus, „zöld” környezet kialakítására. – Ez alól a villamosvágányok sem kivételek: létezik kidolgozott füves, illetve műfüves vágányrendszer. Bár a módszer Európában egyre jobban terjed, Budapesten a BKV Zrt. ma még csak kísérleti jelleggel engedhette meg magának a füves pályaszakasz építését.


füves villamospálya, gyepesített villamospálya, zöld sínek, füves villamospálya, gyepesített villamospálya, zöld sínek, blog, BKV,  Soroksári út,  Budapest,  IX. kerület,  9. kerület, villamos, Ferencváros, sínek, villamospálya
De a miénk :)

A füvesített pálya fenntartása nagyon drága. Magyarország kontinentális éghajlata miatt öntözni is kellene. Az Atlanti óceán melleti országokban sokkal több a csapadék.
Mellesleg nem elég csak beszórni a földet és behinteni fűmaggal mert gondskodni kell a vízelvezetésről is, ha zúzottkő ágyazat van termőréteg nem kerülhet közé mert az az ágyazat ellenállását jelentősen lecsökkentené. Na és rendszeresen nyírni is kell, ami nem biztos hogy menne, ha már a járművek rendszeres takarítása se megy.

blog, BKV,  Soroksári út,  Budapest,  IX. kerület,  9. kerület, villamos, Ferencváros, sínek, villamospálya, füves villamospálya, gyepesített villamospálya, zöld sínek
A 2-es villamos vonalán, Demján bácsi imaginárius "fasoránál", a Soroksári úton jártunk. Demján bácsi nem hülye, a Soroksári útról mindenkinek a hatalmas forgalom és az ezzel járó környezetszennyezés jut az eszébe, noha szakvéleményt is vásárolt hozzá, hogy a Duna-part beépítése javítja a levegő minőségét a környéken. Szóval Demján Isten az éhes önkormányzati képviselők segedelmével átkereszteltette Lechner Ödön fasorrá a Soroksári út egyik oldalát, van ez így.


New Orleans, tram, fűvesített villamospálya, gyepesített villamospályaA new orleans-i villamos képek forrása: rllayman's photostream
és egy aprócska 5let ejrópa világfővárosista Demszkygrád világárszínvonalú békávéjának vezetői figyelmébe: bringaakasztó a villamoson

Bicycle hook on Portland Light Rail

Dajcsland (kép forrása: www.rail.lu):


Vigyázó szemetek Párizsra vessétek (kép forrása a wiki):

Párizs, fűves villamospálya, villamos
Prága, az Aranyváros, a gótika, a pszeduó-gótika és a diadalmas barokk városa. (kép forrása a wiki):

Prága, fűves villamos
Bilbao, Baszkföld (kép wikiről lopva):

Bilbao

2 megjegyzés:

nincs bejelentkezés, nincs cenzúra, nincs IP kukkolás, sőt válaszolunk is