Metróállomás a legendás Szigony utcánál. (Roncsfilm, leesett?)
Fekete székek, piros műanyaggal borított oszlopok, réztagolású sárga falak. Egy igen oldszkúl időmérő szerkezet, valamint egy meghökkentően kicsiny (diszkrét?) videókamera a máshol használatos böhömökhöz képest. Az állomás megkimélt állapotban van, a Peron Reklám alig néhány óriásplakáttal seggelt be ide. Ami késik, nem múlik: mihez kezdenénk mi, egyszerű utasok, az arcunkba tolt reklámok nélkül. Céltalan és unalmas lenne az utazásunk. A mozgólépcső oldalfalai is nélkülözik az utasok lelki táplálását szolgálni hivatott reklámokat, teljesen üresek. Ezért a hanyagságért még nagyon seggbe fognak rúgni valakit az MSZP-ben.
Természetesen itt is találhatunk a metró területén elemózsiát. A kijáratnál a Princess jóvoltából péksütiket, sőt cigit és újságot (RELAY) vételezhetünk, sőtsőtmitőbb: egy Metrobox nevű cég (ez meg kinek a mije?) jóvoltából fotókidolgozással is állnak szolgálatunkra. Tűzveszély természetesen itt sincs, erről papírjuk van.
Hm, még egy észrevétel: ezidáig csak Maszopos (Bánsághi tenni akar Ferencvárosért) és emdéefes (Haláladó eltörlése + Dézsi Mihály a Ferencvárosért) politikai reklámplakátokat láttunk a metró területén. Tán csak nem a hirdetőcégek politikai kötödése miatt vagyunk kénytelenek nélkülözni a Fineszt?
A kék toronyházban meg olyan állatkísérletek folynak, amelyekről szerintünk nem szeretnétek olvasni.
Szórakozás: Tűzraktár/Tűzraktér
további, már megnézegetett metróállomások: budapest-metro
Klinikák (Clinics) is a station on the M3 (North-South) line of the Budapest Metro. The area is scattered with various clinics of the Semmelweis University.
Opened 1977
Type bored underground
Platforms 1 island platform
Depth 20.07 m
1. Újpest-Központ – Újpest-Városkapu 850
VálaszTörlés2. Újpest-Városkapu – Gyöngyösi utca 1420
3. Gyöngyösi utca – Forgách utca 850
4. Forgách utca – Árpád híd 960
5. Árpád híd – Dózsa György út 850
6. Dózsa György út – Lehel tér 1100
7. Lehel tér – Nyugati pályaudvar 650
8. Nyugati pályaudvar – Arany János utca 840
9. Arany János utca – Deák Ferenc tér 590
10. Deák Ferenc tér – Ferenciek tere 510
11. Ferenciek tere – Kálvin tér 590
12. Kálvin tér – Ferenc körút 750
13. Ferenc körút – Klinikák 750
14. Klinikák – Nagyvárad tér 920
15. Nagyvárad tér – Népliget 770
16. Népliget – Ecseri út 1010
17. Ecseri út – Pöttyös utca 560
18. Pöttyös utca – Határ út 850
19. Határ út – Kőbánya-Kispest 1760
Az észak–déli metró a budapesti metróhálózat leghosszabb vonala.
VálaszTörlésHivatalosan M3; népszerű nevén: kék metró. Végállomásai: Kőbánya-Kispest és Újpest-Központ. A Budapesten jelenleg működő metróvonalak főirányaira vonatkozó elképzelések nem új keletűek, mivel ezek az irányok már a földalatti vasút század elején készült építési terveiben – és azt követően is – fellelhetők. Ez kézenfekvő, mivel a földalatti vasút javasolt nyomvonalai követték a forgalom illetve az utasszállítási igény kialakult főirányát. A budapesti földalatti vasút építésétől 1950-ben hozott kormányhatározat már említést tesz az észak-déli vonal nyomvonaláról és építéséről is. Később, a kelet-nyugati vonal továbbépítését jóváhagyó 3428/1963 számú kormányhatározat már teljesen előírta az észak-déli metróvonal beruházási programjának elkészítését is. E határozat alapján 1966-ban elkészült az észak-déli, pontosabban: észak-délkeleti, a mai 3-as vonal beruházási programjának tervdokumentációja.
A Határ úti metróállomás úgy épült meg, hogy onnan a vonal Kispest felé az Üllői út irányába bármikor továbbépíthető. A 3-as vonal építése 1970-ben kezdődött meg; jelenlegi forgalmi hossza 16,3 km, építési hossza 17,3 km, állomásainak száma 20.
Tartalomjegyzék [elrejtés]
1 Története
2 Nyomvonala
3 Galéria
4 Állomások
4.1 Az állomások távolsága
5 Külső hivatkozások
Története [szerkesztés]
A beruházási célban kitűzött nyomvonalként Újpest István tér és Kispest Vörös Csillag Traktorgyár közötti összeköttetés szerepelt. A program jóváhagyása során - elsősorban anyagi okok miatt - olyan döntés született, hogy a vonal Újpest István tér és Kispest Határ út között épüljön meg. A kitűzött határidő a megépítésre 1985 év vége, a tervezett vonal hossz 14,8 km, az állomások száma 19 volt. A beruházási programot 1968-ban hagyták jóvá, az építés 1970-ben kezdődött el és megszakítás nélkül folytatódott 1990 év végéig.
Időközben a vonal déli végállomása Határ úti csomópontból Kőbánya-Kispest MÁV állomás mellé, az északi végállomás pedig Káposztásmegyerre került, mivel ott egy új városrész építését kezdték el. A vonal tervezett hossza ekkor 20,5 km-re, az állomások száma 24-re változott. A káposztásmegyeri lakótelepet már úgy tervezték, hogy ott a metróépítés számára a szükséges helyet szabadon hagyták. Budapest fejlesztésében ez lett volna az első eset, amikor egy új városrész tömegközlekedési feladatait a városrész építésével egyidőben és összehangoltan megoldják. Az építés ideje alatt bekövetkezett gazdasági-politikai módú befejezést megakadályozták. A vonal északi végállomása jelenleg Újpest-Központban van. Az ún. kék metró első szakaszát 1976-ban adták át a Deák tér és a Nagyvárad tér között, ennek déli hosszabbítása 1980-ra épült meg Kőbánya-Kispestig. Egy évvel később a Deák tér és a Lehel tér közötti szakaszt helyezték üzembe, amit 1984-ben az Árpád hídig továbbépítettek.
Jelenlegi formájában 1990 óta létezik, ugyanis ekkor adták át az Árpád híd – Újpest-Központ közötti szakaszt. A vonalon közlekedő szerelvények 1990 óta Automatikus Vonatvezető Rendszerrel ellátva, egyvezetős üzemben közlekednek.
Nyomvonala [szerkesztés]
A metró nyomvonala főként Budapest két forgalmas sugárútja, a Váci út és az Üllői út alatt halad.
Az eredeti tervekben szerepelt a vonal meghosszabítása Káposztásmegyerig. Káposztásmegyeren a végállomás és a járműtelep helyét ki is hagyták (utóbbit jellegzetes „metrós” betonkerítéssel elkerítve. A pénz- és a politikai akarat hiánya miatt azonban ez a beruházás várat magára. 2008 márciusában jelentette be Újpest polgármestere, hogy pert indítanak a főváros ellen károkozás miatt (mivel sokan épp a metró reményében költöztek oda a 90-es években, és a tervezett nyomvonalon lévő ingatlanok máig forgalomképtelenek, valamint a BKV járatritkítási terveket is nyilvánosságra hozott), amellyel elsősorban azt szeretnék elérni, hogy mégis továbbépítsék a metrót öt-hat megállóval.[1]
Az is szóba került hogy ha felújítják, akkor lehet, hogy tovább építík a Ferihegyi repülőtérre is.
A Béla én vagyok
VálaszTörlés